Hvordan bruger jeg php scripts?
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 09-08-01 18:10

Hej.
Hvordan installerer jeg php scripts på min hjemmeside som jeg har downloadet
gratis på www.script.dk ?
Skal webserveren understøtte php for at man kan bruge det?
Hvis ja, understøtter Opasia´s NetBasis home19.inet.tele.dk host så det?
Hvis derefter nej, findes der så nogle andre webservere som der understøtter
det som er gratis, der skal også være plads til at uploade på og helst et
hvor man ikke skal bruge bannere på siden?

M.v.h Morten Jørgensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-08-01 18:31

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> writes:

> Skal webserveren understøtte php for at man kan bruge det?

Ja.

> Hvis ja, understøtter Opasia´s NetBasis home19.inet.tele.dk host så det?

Sikkert ikke.

--
Jacob
I don't have a solution but I admire the problem.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-08-01 19:10

On 09 Aug 2001 19:30:51 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Sikkert ikke.

make that: helt sikkert ikke

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 09-08-01 19:17

Morten Jørgensen wrote:
> Hvordan installerer jeg php scripts på min hjemmeside som jeg har
> downloadet gratis på www.script.dk ?
> Skal webserveren understøtte php for at man kan bruge det?

Og vi har en vinder i kategorien "dummeste spørgsmål nogensinde".

Ja selvfølgelig skal webserveren understøtte php for at køre php
scripts...

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-08-01 19:41

Jakob Kirkegaard <jkir00@kom.auc.dk> writes:

> Og vi har en vinder i kategorien "dummeste spørgsmål nogensinde".

Jaja, rolig nu. Hvis man aldrig har arbejdet med den slags før kan det
da sikkert være svært at vide hvordan tingene hænger sammen. Der blev
jo i øvrigt brugt en gruppe der egnede sig fornuftigt til spørgsmålet.

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 09-08-01 20:00

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Jaja, rolig nu. Hvis man aldrig har arbejdet med den slags før kan det
> da sikkert være svært at vide hvordan tingene hænger sammen. Der blev
> jo i øvrigt brugt en gruppe der egnede sig fornuftigt til spørgsmålet.

Selvfølgelig er man velkommen til at spørge når man ikke har arbejdet
med tingene før. Det er en af de grundlæggende idéer med overhovedet at
have en usenet gruppe kørende.

Men man bør imho gøre sig bare en anelse forarbejde for at finde svar
på sit problem inden man poster i news. Eks. kunne man kigge forbi
php.net.
I højre side står der bla.:

"If you are completely new to PHP and want to get some idea of how it
works, have a look at the introductory tutorial." [1]

Et klik senere har man så vidt jeg kan se, svar på alle de spørgsmål
der blev stillet (undtagen teledks hosting muligheder - men hvor mon
man kan få svar på det?)

Fair nok! - Jeg farede nok for hårdt ud, men jeg synes bare svaret på
spørgsmålet var så indlysende. Men det er måske bare mig...

[1] http://www.php.net/tut.php

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-08-01 20:34

> [...]

> Selvfølgelig er man velkommen til at spørge når man ikke har arbejdet
> med tingene før. Det er en af de grundlæggende idéer med overhovedet at

Netop! Generelt må man sige at ingen spørgsmål er for dumme jo mindre
de er besvaret for ganske nylig eller bare er *for* indlysende. Jeg
synes ikke dette spørgsmål er nogle af delene hvis man er totalt ny
mht. udvikling af (dynamiske) websider.

> Men man bør imho gøre sig bare en anelse forarbejde for at finde svar
> på sit problem inden man poster i news. Eks. kunne man kigge forbi
> php.net. [ ... ]

Klart! Det ville da være dejligt, hvis folk gad at gøre en indsats før
de spurgte. Der stilles også rigtig mange spørgsmål her i gruppen, som
kan besvares ved et hurtigt kig i manualen.

Kort sagt siger jeg bare at dette nok langt fra er det dummeste
spørgsmål jeg har set her i gruppen. Og lad det så dø med det, da vi
er totalt off-topic.

--
Jacob
The real world is a special case.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-08-01 19:45

On Thu, 9 Aug 2001 20:16:54 +0200, Jakob Kirkegaard
<jkir00@kom.auc.dk> wrote:

>Og vi har en vinder i kategorien "dummeste spørgsmål nogensinde".

sådanne udsagn mener jeg principielt man bør holde sig fra

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-08-01 06:45

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Hvis derefter nej, findes der så nogle andre webservere som der
understøtter
> det som er gratis, der skal også være plads til at uploade på og helst et
> hvor man ikke skal bruge bannere på siden?

Det snakker de vist meget om i
dk.edb.internet.udbydere.webhotel
og der hører spørgsmålet også hjemme. :)

Mvh.

Niels Andersen