iPhone opsætning
Fra : Pico

Dato : 10-02-11 16:01

Nu bliver jeg "igen" forvirret Datteren har købt sig en iPhone 4 og
har vanen tro overladt det til mig at sætte den op, jeg fik hendes
MacBook hjem og ville synkronere iPhone4 efter at have nysynkroniseret
hendes gamle iPhone med iThune. Det kunne jeg så ikke fordi OS var for
gammelt, nu er Snowleopard opgradering jo billigt så den ville jeg
installere, men der er kun 1 GB ram i MacBook, der har nogle år på
bagen. Jeg er så blevet rådet til at sætte mere ram i, det skulle ikke
være så svært, men forelagt det projekt ville hun hellere overlade
MacBook'en til børnene og købe sig en ny MacBook Pro 13,3, så sådan en
købere jeg til hende i morgen.
Jeg er så kommet til at tænke på om man kan synkronere hendes gamle
iPhone med iThune på den nye MacBook Pro og derefter synkronisere
iPhone4 med iThune ? Hun skulle gerne have adr., tlf. nr., sange,
programmer,osv. over på iPhone4. Jeg er godt klar over jeg skal bruge
hendes iThune konto, men det er lidt meget flytning. Skulle der være
noget til hinder for at gøre det på den måde ?
--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-11 17:55

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hendes iThune konto, men det er lidt meget flytning. Skulle der være
> noget til hinder for at gøre det på den måde ?

Du skal hellere bruge overførsels assistent til at overføre data og
indstillinger fra den gamle til den nye maskine og så synce den nye
telefon

/thomas

Fra : Pico

Dato : 10-02-11 18:02

Den 10-02-2011 17:55, Thomas von Hassel skrev:

> Du skal hellere bruge overførsels assistent til at overføre data og
> indstillinger fra den gamle til den nye maskine og så synce den nye
> telefon

Det lyder fornuftigt Du tænker på at jeg sætter et USB kabel mellem
dem og så overføre iTunes data og indstillinger ?
Jeg har et USB kabel der er beregnet netop til det, men har aldrig
prøvet det.
Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
Jeg ved meget begrænset om Mac.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-11 18:06

> [...]

> dem og så overføre iTunes data og indstillinger ?
> Jeg har et USB kabel der er beregnet netop til det, men har aldrig

nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.

> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?

jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
og skal til at sætte den op...

<http://support.apple.com/kb/HT4413>

/thomas

Fra : Pico

Dato : 10-02-11 19:00

Den 10-02-2011 18:06, Thomas von Hassel skrev:

> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.

> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
> og skal til at sætte den op...
>

> <http://support.apple.com/kb/HT4413>

Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
har begge Mac her.

--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 14-02-11 14:39

Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:

> Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
> har begge Mac her.

Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
noget forkert
På begge Mac er kontonavnet det samme, det ville den så ikke acceptere
så jeg gav den overførte konto et andet navn. Der ligger så alt det
overførte som jeg ikke kan komme i forbindelse med fra den første konto.
Hvis jeg loger ind på konto 2 kan jeg godt synkronisere musik osv. Det
kræver at iPhone synkronisere med den konto og så ikke kan med konto 1.
Det er da noget besværligt noget at skulle skifte konto for at
synkronisere telefonen.
Da jeg i sin tid skiftede til denne iMac kunne jeg uden besvær hente det
købte i iTunes kontoen, det kan jeg så ikke her. Nogen der har en guide
til hvordan man i en ny iTunes henter det tidligere købte, selvfølgelig
er det samme iTunes konto.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 15:46

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
> noget forkert

ja, du har ikke kørt migration assistenten under den allerførste
opstart/installation ... ellers får du problemer hvis konto navnene er
ens.

For at flytte indhold mellem konto skal du have det flyttet ud, f.eks. i
roden af harddisken, og rettet retttighederne så alle kan læse og skrive
filerne.

/thomas

Fra : Pico

Dato : 14-02-11 17:48

Den 14-02-2011 15:45, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> For at flytte indhold mellem konto skal du have det flyttet ud, f.eks. i
> roden af harddisken, og rettet retttighederne så alle kan læse og skrive

Det lyder ikke nemt
måske er det godt jeg ikke har overført kontoen fra start da den kommer
fra en ældre Mac, når jeg åbner den ser det helt gammeldags ud.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 18:30

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Det lyder ikke nemt
> måske er det godt jeg ikke har overført kontoen fra start da den kommer
> fra en ældre Mac, når jeg åbner den ser det helt gammeldags ud.

det gør ikke noget ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 15:48

> [...]

> købte i iTunes kontoen, det kan jeg så ikke her. Nogen der har en guide
> til hvordan man i en ny iTunes henter det tidligere købte, selvfølgelig

du kan også slette den konto du ikke har brugt for og vælge "gem indhold
af home dir"

så smider den alle filer m.m. i et disk image under /Users/Deleted Users

/thomas

Fra : Pico

Dato : 14-02-11 17:46

Den 14-02-2011 15:48, Thomas von Hassel skrev:

> du kan også slette den konto du ikke har brugt for og vælge "gem indhold
> af home dir"
>
> så smider den alle filer m.m. i et disk image under /Users/Deleted Users

Nu har jeg fået musikken over, jeg roede længe med det, fandt til sidst
ud af at overføre ved hjælp af "del i hjemmet" eller noget i den stil,
det tog lang tid, men virkede så musikken nu ligger i konto 1 og er
overført til iPhone
Så er der jo kontakter, mon jeg kan slette konto 2 og så finde
adressebogen som du beskriver "i et disk image under /Users/Deleted
Users" eller er der en lettere måde ?
Hvordan sletter man en konto i Mac ?
Hvorfor er jeg blevet lokket til sådan en opgave i Mac ???
--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-11 18:30

> [...]

> Så er der jo kontakter, mon jeg kan slette konto 2 og så finde
> adressebogen som du beskriver "i et disk image under /Users/Deleted

ja

> Hvordan sletter man en konto i Mac ?

System Indstillinger -> Konti

Marker konto, tryk på -

> Hvorfor er jeg blevet lokket til sådan en opgave i Mac ???

no idea ...

Fra : Pico

Dato : 14-02-11 18:39

Den 14-02-2011 18:29, Thomas von Hassel skrev:

> ja

> System Indstillinger -> Konti
>
> Marker konto, tryk på -

> no idea ...
Det prøver jeg så i morgen, tak indtil nu.

--
MVH
Pico

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-11 10:17

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Det prøver jeg så i morgen, tak indtil nu.

Det er altså ikke så svært. Det er jo sådan set logisk, at man ikke kan
overføre en konto ved navn X til en computer, hvor der allerede er en
konto ved navn X. Løsningen er at oprette en midlertidig konto Y, som
man arbejder fra på den nye computer. Så overflytter man sin konto fra
den gamle computer til den nye, og den har naturligvis navnet X både på
den gamle og den nye computer. Herefter logger man ud fra Y og ind i X.
Man kan nu slette konto Y, og man har sin gode gamle konto X med alle
ens data på den nye computer. Jeg rodede også lidt rundt i det første
gang, men tænker man sig om, er det jo meget logisk. Man kan
selvfølgelig også bare give sin konto et nyt navn. Jeg er nu selv ret
hysterisk med, at min konto har mit navn, men det er jo ikke alle, der
er så små-tvangsneurotiske.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Pico

Dato : 15-02-11 14:37

Den 15-02-2011 10:16, Henrik Münster skrev:

> [...]
> selvfølgelig også bare give sin konto et nyt navn. Jeg er nu selv ret
> hysterisk med, at min konto har mit navn, men det er jo ikke alle, der
Ja sådan set når man har prøvet det er det meget logisk, men indtil da
virkede det ret "forivrende" for mig, her efter at have prøvet det kan
jeg godt fatte logikken.
Det er min datter Mac'er og de skal begge bibeholdes i familien, så jeg
har måske været ret heldig med at vælge "del i hjemmet" (mener jeg det
hed). Der er egentlig ikke noget netværk, men bare en trådløs
forbindelse, den kunne så bruges. Kontakter fik jeg over ved at vælge
eksporter og importere, næsten helt Win agtigt Programmer bruges
næsten ikke på dem, det foregår på firma Win Pc'en.
Nu er MacBook Pro'en og iPhonen sat op som de efter min mening bør være,
jeg havde også slået Wi-Fi til på hendes telefon, men det vil hun ikke
have, siger det bruger for meget batteri, det mener jeg kun er 3G der
gør. Nogen der kan bekræfte eller afkræfte det ?

--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 15-02-11 14:46

Den 14-02-2011 18:38, Pico skrev:

> Det prøver jeg så i morgen, tak indtil nu.

Det er så blevet i morgen og opgaven løst Det hele er kommet over på
Mac'en og iPhonen og virker, det er jo bare lykken.
Kontakter overførte jeg med eksporter og importere. Endnu engang tak for
hjælpen.

Nu er jeg 90 % Windows minded, så jeg har det ikke så godt med at der
ikke er firewall og antivirus på maskinerne, hvad gør i andre ?
PÅ mit Mac har jeg TDC sikkerhedspakke, fik på et tidspunkt 1 års gratis
forbrug, men kun til 1 maskine.

--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-02-11 16:19

Pico <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> Nu er jeg 90 % Windows minded, så jeg har det ikke så godt med at der
> ikke er firewall og antivirus på maskinerne, hvad gør i andre ?

Firewall er indbygget i OS X. Antivirus kan man købe sig fra, men
behovet er vist ikke stort endnu.

> PÅ mit Mac har jeg TDC sikkerhedspakke, fik på et tidspunkt 1 års
> gratis forbrug, men kun til 1 maskine.

Har TDC en sikkerhedspakke til Mac?