Resize et foto på iMac
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 09-02-11 12:01

Hej.

Hvordan kan man resize et foto på en iMac, så det ikke fylder så meget -
jeg tænker på et værktøj som "Imageresizer" som findes i Windows.

Jeg tror måske at programmet "Automater" er svaret - men aner som ny
Mac-mand ikke hvordan det virker - programmet starter med at spørge til
"vælg en skabelon til din arbejdsgang"....og her ryger kæden af for
mig....

mvh

Jesper

Fra : Jonas Jalling

Dato : 09-02-11 12:16

Den 09/02/11 12.01, Jesper Christophersen skrev:
> [...]
> Mac-mand ikke hvordan det virker - programmet starter med at spørge til
> "vælg en skabelon til din arbejdsgang"....og her ryger kæden af for

Hej Jesper,

du kan benytte Preview som allerede ligger i OSX. I menuen Tools ->
Adjust Size...

Mvh Jonas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 09-02-11 12:50

Den 09-02-2011 12:16, Jonas Jalling skrev:

> Hej Jesper,
>
> du kan benytte Preview som allerede ligger i OSX. I menuen Tools ->
> Adjust Size...
>
> Mvh Jonas

Jeg takker.

mvh