Endnu et spørgsmål fra ny Mac-mand -
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 08-02-11 08:51

Hej.

Hvordan sletter/afinstallerer man et program, som man ikke længere
ønsker på sin iMac?

mvh

Jesper

Fra : Langgaard

Dato : 08-02-11 01:07

On 8 Feb., 08:51, Jesper Christophersen <chris...@post1.dknet.*.dk>
wrote:
> Hej.
>
> Hvordan sletter/afinstallerer man et program, som man ikke længere
> ønsker på sin iMac?

Hej

Helt logisk, smid det i papirkurven

Ved nogle få programmer kan være rester tilbage, de kan, hvis du
absolut vil, fjernes med dertil indrettede programmer!

--
Langgaard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 08-02-11 12:02

Den 08/02/11 09.06, Langgaard skrev:

> [...]
>
> Ved nogle få programmer kan være rester tilbage, de kan, hvis du
> absolut vil, fjernes med dertil indrettede programmer!

Hvilke programmer er det, man kan bruge til at fjerne rester med?

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Anders L.

Dato : 08-02-11 12:34

Den 08/02/11 12.01, Hans Houmøller skrev:

> Hvilke programmer er det, man kan bruge til at fjerne rester med?

Bruger selv AppCleaner
Nemt lille prog som man bare dropper programmet i - så vises hvilke
filer der hører til og man kan vælge at slette enkelte eller alle filer
(eller ingen)

http://www.freemacsoft.net/AppCleaner

--
Anders L.

Tænk positivt ....
.... Det kunne være værre ...

Fra : Hans Houmøller

Dato : 08-02-11 12:56

Den 08/02/11 12.33, Anders L. skrev:

> [...]
> Nemt lille prog som man bare dropper programmet i - så vises hvilke
> filer der hører til og man kan vælge at slette enkelte eller alle filer

Det vil jeg lige kigge på.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 08-02-11 12:01

Den 08-02-2011 09:06, Langgaard skrev:

> [...]
>
> Ved nogle få programmer kan være rester tilbage, de kan, hvis du
> absolut vil, fjernes med dertil indrettede programmer!

Takker for svaret - ja det kan jo så ikke være lettere...

Tænkte om man som i Windows skal ind et sted for at fjerne et
program.....men det skal man så ikke....herligt...

mvh

Jesper

Fra : Snorre Berg

Dato : 08-02-11 21:46

Den 08.02.11 12.01, skrev Jesper Christophersen:

> [...]
>
> Tænkte om man som i Windows skal ind et sted for at fjerne et
> program.....men det skal man så ikke....herligt...

I Windows bruker man vel CC Cleaner? ;)

Fra : Langgaard

Dato : 08-02-11 04:43

On 8 Feb., 12:01, Hans Houmøller <hanshoumol...@gmail.com> wrote:

> Hvilke programmer er det, man kan bruge til at fjerne rester med?

Jeg har ingen erfaring med nedenstående program, men det er nok det
program jeg vil prøve, når/hvis jeg får en ubærlig trang til at rense
disken.

http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/cleanmymac.html

Andre har måske prøvet det?

--