Opsætning af iPhone4
Fra : Pico

Dato : 07-02-11 18:09

Datteren var her i dag med sin nye iPhone 4 og bad mig om at sætte den
op til trådløst, mail osv. Det mente jeg jo ikke kunne være det store
problem, men når jeg starter den vil den først forbindes med iTunes og
ellers kan man kun foretage nødopkald på den.
Nu har jeg ikke hendes Mac her, men er det virkelig sådan at iPhone 4
kun kan tages i brug hvis man har en Pc eller Mac ??
Er det rigtigt kan personer uden computer ikke bruge en iPhone 4 ?
Jeg er selvfølgelig godt klar over at den skal synkroniseres gennem
iTunes for at få indstillingerne fra hendes G1 over.
Det er nogle år siden jeg startede min egen G3 så jeg kan ikke huske om
det også var nødvendigt dengang.
--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-02-11 18:16

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kun kan tages i brug hvis man har en Pc eller Mac ??
> Er det rigtigt kan personer uden computer ikke bruge en iPhone 4 ?

En iPhone skal aktiveres fra en computer med iTunes ja ..

det var det ..

/thomas

Fra : Pico

Dato : 07-02-11 18:21

Den 07-02-2011 18:16, Thomas von Hassel skrev:

> En iPhone skal aktiveres fra en computer med iTunes ja ..

> det var det ..

Tak for hurtigt svar. Så har jeg nok gjort det dengang, huskeren er ikke
hvad den var engang

--
MVH
Pico

Fra : Glenn

Dato : 07-02-11 11:42

On 7 Feb., 18:21, Pico <Selveste...@hotmail.com> wrote:

> Tak for hurtigt svar. Så har jeg nok gjort det dengang, huskeren er ikke
> hvad den var engang
>
> --
> MVH
> Pico

PS:

Kan tåle en rumtur

15. oktober 2010 Fredagsfilmen: Far og søn sender iPhone i rummet
http://www.pcworld.dk/blog/Notesbloggen/102106
15. oktober 2010, Iphone overlevede fald på 30 km
Sendte Iphone ud i rummet med ballon
http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/sendte-iphone-ud-i-rummet-med-ballon
Homemade Spacecraft - Space Balloon:
http://www.youtube.com/watch?v=STvBBP6aNC8
http://www.vimeo.com/15091562

-

Step-by-Step Guide to Register an iTunes Account without a Credit Card
to Download Free iPhone Apps:
http://www.iphonehacks.com/2009/05/step-by-step-guide-to-register-an-itunes-account-without-a-credit-card-to-download-free-iphone-apps.html

Ipod registrering og kreditkortoplysninger:
http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=12649451667417976

-

22. Nov 2010, Tirsdags-tip: Opsætning af gratis Find My iPhone:
http://iphoneguide.dk/tips-tricks/tirsdags-tip-ops%C3%A6tning-af-gratis-find-my-iphone/

-

29. oktober, 2010, Børn fik chokregninger for telefonspil
Det kan hurtigt blive rigtig dyrt at downloade gratis spil til
computeren eller telefonen:
http://www.comon.dk/nyheder/boern-fik-chokregninger-for-telefonspil-1.376083.html

July 12, 2010 Parents Beware: Some 'Free' Kids' iPhone Apps Are a
Scam:
http://www.momlogic.com/2010/07/iphone_apps_not_free.php
Citat: "...
Here's how to make sure this doesn't happen to you!

How to disable in-app purchases:

1. Go to "Settings."
2. Click on "General."
3. Click on "Restrictions."
4. Click on "Enable Restrictions."
5. This will prompt you to choose a 4-digit PIN/password; reenter.
6. Scroll down to "In-App Purchases" and slide to "Off."
...."

En del af årsagen:

October 16, 2009, Apple enables in-app purchases from free iPhone
apps:
http://www.infoworld.com/d/mobilize/apple-enables-in-app-purchases-free-iphone-apps-279
Citat: "... In a surprise move, Apple enables in-app purchasing in
free applications, allowing iPhone users to bypass Apple's App
Store...The feature was previously available for paid applications..."

Jul 10th 2010 Fishies in-app purchases are fishy
http://www.tuaw.com/2010/07/10/fishies-in-app-purchases-are-fishy/

Sep 22, 2010, Inadvertent $1500 in app purchase Tap Zoo - warning!
http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?threadID=2589575&tstart=120

Jul. 10, 2010, How A "Free" iPhone Game Suckered Me Out Of $190*:
http://www.businessinsider.com/fishies-iphone-ipad-in-app-purchases-scam-2010-7