MS Windows
briani 27239
Windows 7 lukker ikke sig selv.
Fra : Vidal

Dato : 06-02-11 01:11

Jeg har lige haft besøg af en bekendt, som har problemer
med sin bærbare (husker ikke typen, der har Win7 64-bit.

Explorer kan ikke lukkes, den giver blot et 'dong', når
man klikker på krydset. Ctrl-Alt-Del giver ikke Windows
Jobliste, den reagerer overhovedet ikke på taste-kombinationen,
og hvis man forsøger at lukke Windows ned på den sædvanlige
måde, sker der ingenting.

Jeg tænkte på, man måske kunne fjerne explorer og så vælge
reparer, men i 'Fjern Programmer' er windows explorer ikke
tilstede.

Er der nogen, der kan give et forslag til, hvad man kan
stille op.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole C

Dato : 06-02-11 01:13

Vidal skrev blandt andet:

> [...]
> tilstede.
>
> Er der nogen, der kan give et forslag til, hvad man kan

Brug Systemgendannelse og før den tilbage til en dato hvor den virkede.

--
vh
Ole C

Fra : Vidal

Dato : 06-02-11 12:24

Den 06-02-2011 01:13, Ole C skrev:

> Brug Systemgendannelse og før den tilbage til en dato hvor den virkede.

Nu sidder jeg ikke ved komputeren og kender ikke W7,
kan du give en enkel anvisning på, hvordan jeg når
frem til Systemgendannelse, i en e-mail til brugeren?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-11 12:34

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Nu sidder jeg ikke ved komputeren og kender ikke W7,
> kan du give en enkel anvisning på, hvordan jeg når
> frem til Systemgendannelse, i en e-mail til brugeren?

Det nemmeste er at bruge SØG i startmenuen og skrive "systemgendannelse"

Så kommer du lige frem til den.

Jan

Fra : Ole C

Dato : 06-02-11 13:37

Jan Vestergaard skrev blandt andet:

> Det nemmeste er at bruge SØG i startmenuen og skrive
> "systemgendannelse"

Bør også dukke op ved at lave søgningen i Hjælp og support (- idet jeg
forudsætter at alt ikke er blevet ændret i Win 7...)
I Vista ligger Systemgendannelse under Start>Tilbehør>Systemværktøjer

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-11 14:37

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen
> Bør også dukke op ved at lave søgningen i Hjælp og support (- idet jeg
> forudsætter at alt ikke er blevet ændret i Win 7...)

Ja - men der får man formentligt kun hjælp til hvor det findes - det gør
man så vidt jeg kan se i Win7 ?

Jeg har ikke brugt Vista i større stil, så jeg kan ikke lige huske om
der er forskel.

> I Vista ligger Systemgendannelse under Start>Tilbehør>Systemværktøjer

I Win7 hedder det så Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer

Fordelen ved at bruge søgefeltet er at det findes i Start uden at man
skal ind under andre menupunkter og det gør at man hopper direkte
Systemgendannelse

Jan

Fra : Ole C

Dato : 06-02-11 14:54

Jan Vestergaard skrev blandt andet:

> Ja - men der får man formentligt kun hjælp til hvor det findes - det
> gør man så vidt jeg kan se i Win7 ?

Ok - har ikke noget førstehåndskendskab til Win 7.

> Jeg har ikke brugt Vista i større stil, så jeg kan ikke lige huske om
> der er forskel.

> I Win7 hedder det så Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer

Det er det samme i Vista.
Min anvisning skyldes at jeg bruger den klassiske version af menuen Start og
glemte det indlysende punkt "Programmer".

> Fordelen ved at bruge søgefeltet er at det findes i Start uden at man
> skal ind under andre menupunkter og det gør at man hopper direkte
> Systemgendannelse

Ja da - mit supplement var udelukkende af pædagogiske årsager, da brugeren
så ved samme lejlighed kunne lære lidt om hvad Systemgendannelse egentlig er

--
vh
Ole C

Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-11 15:48

Ole C skrev:

> [...]

Der mangler et "ikke" i oventstående

>Det er det samme i Vista.

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-11 16:06

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> Der mangler et "ikke" i oventstående
> Hilsen emj

Næh - man kan da godt gå den lange vej gennem menuerne - men det er
hurtigere at bruge søgefeltet.....

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-11 16:55

Jan Vestergaard skrev:

>Næh - man kan da godt gå den lange vej gennem menuerne - men det er
>hurtigere at bruge søgefeltet.....

OK, men så kan man jo ligeså godt bruge stifinder direkte.
Det letteste er at skrive system... i Start.
Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-11 14:55

Ole C skrev:

>Bør også dukke op ved at lave søgningen i Hjælp og support (- idet jeg
>forudsætter at alt ikke er blevet ændret i Win 7...)

Det er ændret totalt, så drop gætterierne.

>I Vista ligger Systemgendannelse under Start>Tilbehør>Systemværktøjer
Den sti passer ikke i win 7

Under start, skal man skrive systemgendannelse i win 7 eller blot
skrive "system", så dukker det frem.

Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 06-02-11 15:58

Den 06-02-2011 14:54, emjeppesen skrev:

> Det er ændret totalt, så drop gætterierne.

Man kan da finde det i Hjælp og support . ???????

> Den sti passer ikke i win 7

Nej det er Start>alle programmer>Tilbehør>Systemværktøjer.

Er du sur på Ole eller hva:?

--
Edmund

Fra : Ole C

Dato : 06-02-11 16:01

Edmund skrev blandt andet:

> Er du sur på Ole eller hva:?

Den slags bekymrer ikke store ånder

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-11 16:09

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen
> Den slags bekymrer ikke store ånder
> Ole C

))

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-11 16:53

Edmund skrev:

>Man kan da finde det i Hjælp og support . ???????

Nej, det kan man ikke. Der er i mit eksemplar af Hjælp og support kun
et link til Medion Help Home Page

>Nej det er Start>alle programmer>Tilbehør>Systemværktøjer.
>
>Er du sur på Ole eller hva:?
)
Nej for pokker da, der skal meget mere til

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-11 17:17

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> Nej, det kan man ikke. Der er i mit eksemplar af Hjælp og support kun
> et link til Medion Help Home Page

Det er noget lokalt Medion-snavs - på en "normal" Windows 7 kan man
godt.

Jan