iPhone spørgsmål/svar - hvor i .dk
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-02-11 10:14

Hvilke websites skal man besøge hvis man gerne vil finde gode fora til
spørgsmål omkring iPhone?

.... ikke at jeg ikke tror på dk.edb.mac, og jeg vil derfor også fremføre
dem her, men i modsætning til spørgsmål vedr. Mac/OS X, så virker
iPhone-fællesskabet meget mere fragmenteret selvom der jo burde være
talrige iPhonefokuserede sites når man ser på dens udbredelse.

Men nu til mine to "spørgsmål":

Der er to ting som driller mig pt.

1. Pushbeskeder virker slet ikke. Har tidl. brugt det ifm. Facebook app
og mail app. Før jul oplevede jeg at det blev ustabilt for til sidst
slet ikke at virke. Jeg har nulstillet tlf. 2 gange uden at det har
hjulpet. Er i tvivl om teleselskabet har en andel i problemet, men
hvorfor skulle de egentlig ha' det?

2. Ordbogen laver nogle pi... irriterende auto-rettelser. Den største af
dem alle: "at" bliver autorettet til "St"!!!!
Har nulstillet ordbogen, men det virker som om disse rettelser er hard
wired fra Apples side!?

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-02-11 11:14

On 2011-02-05 10:14:07 +0100, Martin Bredthauer said:

> [...]
> dem alle: "at" bliver autorettet til "St"!!!!
> Har nulstillet ordbogen, men det virker som om disse rettelser er hard

Jeg vil også gerne slå ordbogen fra, men har ikke kunnet finde ud af at
gøre det.
Men jeg kan se at de forslag, ordbogen kommer med, tit er noget der
står i min adressebog. St kan komme fra adresser (st tv, st th).

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-02-11 11:19

On 2011-02-05 11:14:18 +0100, Kurt Brixen said:

> [...]
> Men jeg kan se at de forslag, ordbogen kommer med, tit er noget der
> står i min adressebog. St kan komme fra adresser (st tv, st th).

UPS. Det er ikke iPhone, men iPad, jeg har. Men mon ikke det virker på
samme måde.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : -=JF=-

Dato : 05-02-11 12:44

Den 05/02/11 10.14, Martin Bredthauer skrev:

> 2. Ordbogen laver nogle pi... irriterende auto-rettelser. Den største af
> dem alle: "at" bliver autorettet til "St"!!!!

Lige præcis den der med St. får også mit vand op på kogepunktet!
Jeg er med på en lytter, hvis nogen skulle have en løsning.

--
Mhv.
John

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-02-11 08:53

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Lige præcis den der med St. får også mit vand op på kogepunktet!
> Jeg er med på en lytter, hvis nogen skulle have en løsning.

Jeg har gentagne gange trykket på det lille kryds, der kommer, når man
får St frem. Nu er den holdt op, så jeg kan skrive at i fred.

ang. sites: Hvad med http://iphone.vildmedmac.dk/
--måske for meget rettet mod de der jailbreaker, men pøv at se

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-02-11 10:10

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> ang. sites: Hvad med http://iphone.vildmedmac.dk/
> --måske for meget rettet mod de der jailbreaker, men pøv at se

Tak for link. Lige netop push funktionen ser ud til at give problemer på
en jailbroken iPhone, men årsagsforklaringen er jo en helt anden (går
jeg ud fra) end med min tlf. som på standard vis er bundet op på Apple.

Har også læst lidt på iphone supportfora hos apple.com og der nævnes
problemet også. Men nogen entydig løsning synes der ikke at være.