Japanske selvmord
Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-11 04:22

Japanske selvmord
havde i 1993 da jeg giftede mig og derfor berejste landet og forskede
supergrundigt halvåret før
EN SELVMORDSRATE SOM DANSK OG TYSK

I USA er den 3 gange lavere

I år1900 var bondeNorges rate også langt lavere end vor

Politi kan overalt finde på at beskyttte familier eller udvalgte
familiers rygte ved at benæve ulykkesstilfælde, så statistik er af
liden værdi pga mørketal.

At Japan har indbildsk samuraitradition for selvmord hvis nederlag i
skolen kan ikke bruges generelt -
Sepuko=harikiri var engang kun om topgeneraler der ikke sku stå i
vejen for nr 2 hvis de led nederlag.

Alt flyder mht generalisationer, men jeg tror på at USA-wildwest
tradition gir få selvmord fordi mange mord

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-02-11 10:28

On 02/05/2011 04:22 AM, Bo Warming wrote:
> [...]
> vejen for nr 2 hvis de led nederlag.
>
> Alt flyder mht generalisationer, men jeg tror på at USA-wildwest
> tradition gir få selvmord fordi mange mord

Russere og finnere og baltere er suveræne mht selvmord - derefter kommer
Frankrig og lykkelige DK.

Selvfølgelig er lykkeundersøgelser noget klamhuggeri. I en undersøgelse
Nigeria og Mexico er de lykkeligste og i en anden DK og Svejts.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-11 13:57

On Sat, 05 Feb 2011 10:28:21 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Selvfølgelig er lykkeundersøgelser noget klamhuggeri. I en undersøgelse
>Nigeria og Mexico er de lykkeligste og i en anden DK og Svejts.

uNDERSØGELSER DER GØR dk VINDER
kommer på forsiden af Politiken og andre aviser

Men hvem gider læse om at nigerianere eller japanere kan noget vi ikke
kan?