død iPad
Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-02-11 02:39

Min halvanden måned gamle iPad er afgået ved en stille død. Til aften
brugte jeg den et par gange, og sidste gang jeg så den i live, var der
over 50% tilbage på batteriet. Jeg lagde den fra mig, og da jeg et par
timer senere ville bruge den igen, var den totalt død. Jeg trykkede på
home-knappen og startknappen uden virkning. Simkmortet tog jeg ud og
satte i igen, altsammen uden resultat.

Har andre her været ude for noget lignende? Er det simpelthen min iPad,
der er gået helt død?
--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-02-11 03:31

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> satte i igen, altsammen uden resultat.
>
> Har andre her været ude for noget lignende? Er det simpelthen min iPad,

Har du prøvet at sætte den til opladning?

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-11 08:13

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Har du prøvet at sætte den til opladning?

Tjae, da jeg i sin tid var i Datalogisk Praktik på Rigshospitalet var
der på et tidspunkt en læge der fortalte mig, at når sekretærerne ikke
kunne få deres PC til at starte, var det første han kontrollerede om
maskinen var sluttet til el-nettet, og om kontakten var tændt ... han
lukkede dog først døren.

Det sagt, så vil en iPad købt i Danmark naturligvis stadig være omfattet
af garantien ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-02-11 12:58

Per Rønne wrote:

> [...]
> kunne få deres PC til at starte, var det første han kontrollerede om
> maskinen var sluttet til el-nettet, og om kontakten var tændt ... han

Det er såmænd ikke bare på Riget, det er sket. - Jeg har eksempler på
det både herfra Amtssysgehuset og fra Haderslev Sygehus. - Det er
bare værre, når det er lægerne, der er så - hm... glemsomme, at de
glemmer at tænde for den Windows baserede hjertescanner og så kommer
farende ind til nabolægen og trygler om at låne hans Apple
hjertescanner.

> Det sagt, så vil en iPad købt i Danmark naturligvis stadig være omfattet
> af garantien ...

Mig bekendt er der world-wide garanti på en iPad, da det jo er et
bærbart produkt...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-11 13:28

> [...]

> glemmer at tænde for den Windows baserede hjertescanner og så kommer
> farende ind til nabolægen og trygler om at låne hans Apple

Vi mangler vist en »lægelig« kommentar her.

> Mig bekendt er der world-wide garanti på en iPad, da det jo er et
> bærbart produkt...

Men vist ikke i så lang tid som i Danmark, i praksis to år ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-02-11 14:07

Per Rønne wrote:

> Vi mangler vist en »lægelig« kommentar her.

Det minder mig om en hændelse fra dengang, Kirsten stadig levede. Hun
var indlagt og under en stuegang stod lægen, (han gik alene på
stuegang), og dikterede til sin Siemens S65 mobil. Han ville så lige
kontrollre/rette noget... Om igen... Han havde glemt at trykke på
memo-knappen..-))

> Men vist ikke i så lang tid som i Danmark, i praksis to år ...

På en bærbar MB/MBP/iPod er det ihvertfald samme garantiperiode som her...

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-02-11 13:01

Den 05/02/11 03.30, Erik Richard Sørensen skrev:

> Har du prøvet at sætte den til opladning?
>
> mvh. Erik Richard

Det sidste jeg gjorde, inden jeg gik i seng, var at lade den stå til
opladning natten over, uden at det har hjulpet, så jeg har forsøgt med
at sætten den til strømforsyning, ja.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-11 13:28

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Det sidste jeg gjorde, inden jeg gik i seng, var at lade den stå til
> opladning natten over, uden at det har hjulpet, så jeg har forsøgt med
> at sætten den til strømforsyning, ja.

Du har altså nu husket at tænde for kontakten.

Det er i øvrigt ikke muligt at oplade den fra usb-stikket på de fleste
datamater, da effekten her er for lav.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-02-11 17:12

Den 05/02/11 13.27, Per Rønne skrev:

> Du har altså nu husket at tænde for kontakten.
>
> Det er i øvrigt ikke muligt at oplade den fra usb-stikket på de fleste
> datamater, da effekten her er for lav.

Så er det godt me jeres sjove kommentarer om det forp.... elstik tændt
eller ikke. Som den kvikke læser har set, var der 50% strøm på
batteriet, og som osse skrevet, satte jeg den til opladning natten over
i et selvfølgelig tændt stik med 220 volt god, gammel dansk strøm, nå!

Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Lyrik

Dato : 05-02-11 03:39

On 5 Feb., 02:38, Hans Houmøller <hanshoumol...@gmail.com> wrote:
> [...]
> satte i igen, altsammen uden resultat.
>
> Har andre her været ude for noget lignende? Er det simpelthen min iPad,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen så vi jeg prøve det sidste. Du ved at fanger under anden
verdenskrig kom sukker i cementen for at sabotere deres herrer. Måske
er det det de kinesiske arbejdere har fundet ud af?

Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-02-11 13:17

Lyrik wrote:

> [...]
> verdenskrig kom sukker i cementen for at sabotere deres herrer. Måske
> er det det de kinesiske arbejdere har fundet ud af?

Bortset fra, det ikke var 'fanger', - de havde med garanti ikke adgang
til sukker. - Det var derimod bevidst sabotage fra danske
tvangsudskrevne arbejdere - altså dem, der fik at vide, at "hvis I ikke
tager arbejde hos tyskerne, mister I jeres understøttelse".

mvh. Erik Richard

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 05-02-11 12:22

On Sat, 05 Feb 2011 02:38:59 +0100, <Hans Houmøller> wrote:
> [...]
> satte i igen, altsammen uden resultat.
>
> Har andre her været ude for noget lignende? Er det simpelthen min iPad,

Noe lignende har skjedd både meg og en kjenning. Det er bare å sørge for
å lade den lenge, så vil den sannsynligvis gjenoppstå
(kanskjemuligensingengaranti).
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-02-11 17:13

Den 05/02/11 02.38, Hans Houmøller skrev:

Løsningen fik jeg hos forhandleren: jeg skulle holde hjem- & tændknap
nede i 5 sekunder, så kom den til live igen.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-02-11 17:39

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> writes:

> Den 05/02/11 02.38, Hans Houmøller skrev:
>
> Løsningen fik jeg hos forhandleren: jeg skulle holde hjem- & tændknap
> nede i 5 sekunder, så kom den til live igen.

Hvis du nu nærlæser brugervejledningen rigtigt grundigt, så kan du jo
finde det afsnit hvor det står, så du kan memorere den grundigt til
næste gang der er bøvl.

Personligt blev jeg ekspert i at boote min iPhone...

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-02-11 18:16

Den 05/02/11 17.38, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110205 skrev:

> [...]
> næste gang der er bøvl.
>
> Personligt blev jeg ekspert i at boote min iPhone...

Jeg har smidt løsningen på min indre harddisk, så jeg håber bare, der er
plads.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-11 18:25

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Jeg har smidt løsningen på min indre harddisk, så jeg håber bare, der er
> plads.

Jeg troede, du havde forsøgt det. Det skrev du da. Ellers ville jeg have
foreslået det. Det er det første, man skal gøre, når en iPhone eller
iPod er død.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-02-11 20:41

Den 08/02/11 18.25, Henrik Münster skrev:

> Jeg troede, du havde forsøgt det. Det skrev du da. Ellers ville jeg have
> foreslået det. Det er det første, man skal gøre, når en iPhone eller
> iPod er død.

Jeg skrev åbenbart misforståeligt, at jeg havde trykket på både "home"-
& "startknappen, men jeg gjorde det ikke, som jeg fik lært, man skal,
samtidig.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Jesper

Dato : 11-02-11 22:19

> [...]

> satte i igen, altsammen uden resultat.
>
> Har andre her været ude for noget lignende? Er det simpelthen min iPad,

Jamen er den helt død, så skal du bare gøre sådanher:

http://www.willitblend.com/videos.aspx?video=ipad
--
Jesper
Få det ud af verden: