Autorecover i Numbers
Fra : Robert Piil

Dato : 05-02-11 00:51

Jeg har lige siddet og rodet med et halvstort regneark, som jeg sidst
gemte for et par timer siden.

I mellemtiden crashede numbers. Jeg ville blive meget glad, hvis nogen
kunne hjælpe mig til at finde autogemte versioner undervejs. Da jeg
åbnede igen kom der ikke noget, og seneste dokument er den version jeg
startede med at gemme.

--
Robert Piil

Fra : Robert Piil

Dato : 05-02-11 00:56

Den 05/02-11 00.50, Robert Piil skrev:
> [...]
> kunne hjælpe mig til at finde autogemte versioner undervejs. Da jeg
> åbnede igen kom der ikke noget, og seneste dokument er den version jeg

Suk - det ser ud til at man ikke engang kan indstille numbers til at
autosave. Det føles som et skridt tilbage til oldtiden, at skulle til at
genskabe to timers arbejde nu

Hvis der er en der kender et hack, så vil jeg være meget taknemmelig.
Imens vil jeg mindes min gamle datalærer i folkeskole omkring 1980.

Han startede en time med at fortælle os om backup, hvorefter han satte
os i gang med at programmere. Fem minutter før timen stoppede, tog han
strømmen - og lod som om det var et uheld med ordene: "Nå, det var godt
jeg startede med at lære jer om backup."

--
Robert Piil

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-02-11 10:05

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> writes:

> [...]
> kunne hjælpe mig til at finde autogemte versioner undervejs. Da jeg
> åbnede igen kom der ikke noget, og seneste dokument er den version jeg

Et vildt skudd: Ligger der eventuelt noget i din Time Machine?

Fra : Robert Piil

Dato : 05-02-11 10:37

Den 05/02-11 10.05, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110205 skrev:

> Et vildt skudd: Ligger der eventuelt noget i din Time Machine?

Desværre, der har jeg kigget. Ligeså i dropbox (som er der mine
almindelig dokumenter bor).

Well well. Jeg må bare i gang med at katagorisere alle mine
netbank-posteringer én gang til. Først vil jeg lige kigge efter noget 3.
parts-autosave noget. Det må da findes.

--
Robert Piil

Fra : Robert Piil

Dato : 05-02-11 12:31

Den 05/02-11 10.37, Robert Piil skrev:

> [...]
>
> Well well. Jeg må bare i gang med at katagorisere alle mine
> netbank-posteringer én gang til. Først vil jeg lige kigge efter noget 3.

Endte på http://www.macupdate.com/app/mac/33604/autosave4iwork

Gratis, enkelt og ser ud til at leve et stille liv i baggrunden.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-11 14:56

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110205 <nospam0002+20110205@gmail.com> wrote:

> Et vildt skudd: Ligger der eventuelt noget i din Time Machine?

Det hjælper desværre ikke. Time Machine laver kun backup af det, der er
på harddisken. Hvis man arbejder med et dokument og ikke gemmer det, så
ligger det bare i RAM, og der bliver ikke lavet backup. Jeg har været
der
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 08-02-11 19:15

Den 08/02-11 14.56, Henrik Münster skrev:

> [...]
> på harddisken. Hvis man arbejder med et dokument og ikke gemmer det, så
> ligger det bare i RAM, og der bliver ikke lavet backup. Jeg har været

Nej, det blev også konklusionen.

Efter et par dages brug kan jeg kun anbefale:
http://www.macupdate.com/app/mac/33604/autosave4iwork Den gør det den
skal, nemlig at autosave mine iwork09-dokumenter med jævne mellemrum
(som jeg bestemmer) og den larmer ikke unødigt. I starten irriteredes
jeg over at den brokkede sig, hvis jeg havde startet et nyt dokument som
aldrig har været savet, men programmet har en pointe, den kan ikke
autosave, før jeg har givet dokumentet et navn, og det minder den mig så
om at jeg skal.

--
Robert Piil