Spørgsmål fra ny Mac-mand...funkt
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 03-02-11 11:00

Hej alle.

som ny Mac-mand er der til stadighed meget som skal undersøges - og en
af tingene er, hvordan funktionen "klip" virker.

Jeg har læst mig frem til, at det er "cmd" + "x" - men jeg synes ikke at
kunne få det til at virke. Der sker højst det, at hvis jeg tidligere har
haft kopieret en fil, så er det denne fil som igen bliver indsat og ikke
den fil jeg anvender "klip" på.

Hvad gør jeg forkert?

Hvordan tømmer man indholdet af udklipsholderen?

På "cmd" taster er der også et andet tegn (fire små cirkler som hænger
sammen) - men I ved sikkert hvad jeg mener. Hvad bruges det til og ikke
mindst, hvordan aktiveres denne funktion ?

Så har jeg vist ikke flere spørgsmål lige nu - men der kommer sikkert
flere hen ad vejen....

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-11 11:15

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
> kunne få det til at virke. Der sker højst det, at hvis jeg tidligere har
> haft kopieret en fil, så er det denne fil som igen bliver indsat og ikke

Du kan ikke "klippe" filer ... kun kopiere dem (cmd+c)

> [...]
> sammen) - men I ved sikkert hvad jeg mener. Hvad bruges det til og ikke
> mindst, hvordan aktiveres denne funktion ?

"oldtidsminde" tegnet har altid været på den tast ... i gamle dage var
der et æblelogo istedet for teksten cmd ... tasten har kun én funktion
da den jo er en "funktionstast" som ctr, alt og shift

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-02-11 16:42

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> writes:

> [...]
> tidligere har haft kopieret en fil, så er det denne fil som igen
> bliver indsat og ikke den fil jeg anvender "klip" på.

Finderen understøtter vist ikke "Klip" længere.

Du kan dog hive filer hen på en anden disk i Finderen og så trykke Alt
(eller er det Cmd eller Ctrl eller Shift) så flyttes de i stedet for at
kopieres.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-02-11 19:25

Den 03/02/11 16.42, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110203 skrev:

> [...]
>
> Du kan dog hive filer hen på en anden disk i Finderen og så trykke Alt
> (eller er det Cmd eller Ctrl eller Shift) så flyttes de i stedet for at

Og du kan selvfølgelig bruge Cmd+c Og Cdm+v som du kender det med ctrl
fra win !

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 04-02-11 14:21

Den 03-02-2011 10:59, Jesper Christophersen skrev:
> [...]
> mindst, hvordan aktiveres denne funktion ?
>
> Så har jeg vist ikke flere spørgsmål lige nu - men der kommer sikkert

Tak for Jeres svar.

mvh

Jesper