The Daily
Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-11 18:49

Så blev pressekonferencen om The Daily holdt. 11:00 dansk tid.

Den kan ses her, hvis man er interesseret.

<http://www.thedaily.com/>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-02-11 15:03

On Feb 2, 6:49 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Så blev pressekonferencen om The Daily holdt. 11:00 dansk tid.

Desværre ser The Daily ikke ud til at være tilgængelig i Danmark. Jeg
håber, at det er kun er et spørgsmål om tid (jeg har endnu ikke set
noget sted, at den skulle være US-only).

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-11 08:14

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Desværre ser The Daily ikke ud til at være tilgængelig i Danmark. Jeg
> håber, at det er kun er et spørgsmål om tid (jeg har endnu ikke set
> noget sted, at den skulle være US-only).

Man kan jo forestille sig at de har en idé om at lave lande eller
regions specifikke udgaver og at det er derfor den ikke kan købes i den
danske store ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-11 10:53

> Man kan jo forestille sig at de har en idé om at lave lande eller
> regions specifikke udgaver og at det er derfor den ikke kan købes i den
> danske store ..

Den er allerede regions-specifik idet man i San Francisco ikke får helt
den samme version som i New York.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-11 11:21

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den er allerede regions-specifik idet man i San Francisco ikke får helt
> den samme version som i New York.

Hvor ser du det ? .. det eneste jeg har set er vejrudsigten er location
baseret ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-11 11:46

> Hvor ser du det ? .. det eneste jeg har set er vejrudsigten er location
> baseret ..

Jeg har set pressekonferencen - og alene det at vejrudsigten er
lokationsbaseret er da nok til at der er tale om forskellige versioner.

Men efter udtalelser på pressekonferencen ville der også være tale om
regionale forskelle i den journalistiske dækning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-11 12:00

> Jeg har set pressekonferencen - og alene det at vejrudsigten er
> lokationsbaseret er da nok til at der er tale om forskellige versioner.

"versioner" er nok så meget sagt ... det er relativt simpelt at lave
differentieret indhold på baggrund af enhedens geolocation ...

> Men efter udtalelser på pressekonferencen ville der også være tale om
> regionale forskelle i den journalistiske dækning.

Det er heller ikke teknikken jeg tænker på .. det er nok mere at de ikke
har noget redaktionelt fokus på andet end US ligenu ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-11 12:19

> Det er heller ikke teknikken jeg tænker på .. det er nok mere at de ikke
> har noget redaktionelt fokus på andet end US ligenu ..

Dét er i hvert fald korrekt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 03-02-11 08:34

On Feb 3, 11:59 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Det er heller ikke teknikken jeg t nker p .. det er nok mere at de ikke
> har noget redaktionelt fokus p andet end US ligenu ..

Det er naturligvis klart, men derfor vil jeg nu gerne have fingrene i
The Daily. Jeg følger efterhånden alligevel mere med i, hvad der
foregår i USA end i Danmark...

--
Michael Knudsen