Shell script - Kan de køres fra skrivebord~
Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-02-11 16:49

Jeg ved kun lidt om shell script, men jeg kan godt finde ud af at køre
dem fra terminal.

Det er disse to scripts jeg har brug for at køre jævnligt:
http://www.bobulous.org.uk/misc/Replay-Gain-in-Linux.html#automating-metaflac

Den letteste måde jeg kan finde på, er at jeg i terminal skriver: ~/tfwrg.sh
og så trækker den mappe over i terminal, scriptet skal køres på, så
kommandolinjen bliver fyldt ud.

Men er der en måde, så jeg ikke skal starte Terminal hver gang?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-11 20:13

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> kommandolinjen bliver fyldt ud.
>
> Men er der en måde, så jeg ikke skal starte Terminal hver gang?

omdøber dit script til

xyz.command

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-02-11 11:53

On 2011-02-01 20:13:26 +0100, Thomas von Hassel said:

> omdøber dit script til
>
> xyz.command

Tak. Så kører skriptet også, men så mangler der det argument
(mappenavn), som jeg skal have efter kommandoen.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-02-11 12:08

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Tak. Så kører skriptet også, men så mangler der det argument (mappenavn),
> som jeg skal have efter kommandoen.

så kan du pakke dine kommandoer ind i et "wrapper" script som du kører

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-02-11 12:31

On 2011-02-02 12:08:04 +0100, Thomas von Hassel said:

> så kan du pakke dine kommandoer ind i et "wrapper" script som du kører
>
> /thomas

Jeg skal vist læse om wrapper script Det kendte jeg ikke.

Det jeg gerne vil lave, er et programikon, hvor jeg kan trække en mappe
hen på, og så bliver scriptet kørt med den mappe som argument.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-02-11 12:43

> [...]

> Det jeg gerne vil lave, er et programikon, hvor jeg kan trække en mappe
> hen på, og så bliver scriptet kørt med den mappe som argument.

hmm, ok .. det kan være du skal se på at lave det som AppleScript ?

/thomas

Fra : Øyvind Rise

Dato : 02-02-11 14:28

> hmm, ok .. det kan være du skal se på at lave det som AppleScript ?

Har skrevet noen kodelinjer som kunne være et utgangspunkt. Lagres i
Script Editor som et program.

on open of dropped_objects
repeat with i in dropped_objects
if folder of (info for i) is true then
do shell script "~/tfwrg.sh " & ¬
(POSIX path of i)
end if
end repeat
end open

on run
display dialog "Træk den mappe scriptet skal kjøres på ¬
over programikonet." buttons {"OK"} ¬
giving up after 4 default button 1
end run

--
Øyvind Rise

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-02-11 16:58

On 2011-02-02 14:27:35 +0100, Øyvind Rise said:

> [...]
> end open
>
> on run
> display dialog "Træk den mappe scriptet skal kjøres på ¬

Tak for koden. Jeg prøver det i morgen.
Det script jeg kører nu, starter allerede et andet script på hver mappe
(folder) i argumentet.
Se her:

#!/bin/bash

# Shortcut to the command to tag FLAC audio files in a
# directory tree with Replay Gain values. (The album gain value
# is set the same for all of the FLAC files in each directory.)
#
# This script takes as its argument the directory path
# (relative or absolute) to the head of a directory tree which
# contains FLAC files grouped into albums (each album in its
# own directory). The script tag-flac-with-rg.sh is called for
# each directory found within this directory tree.
# The slash at the end of the directory path is not necessary
# (as it is added later in the tag-flac-with-rg.sh script) but
# it doesn't seem to hurt if it is left on.
#
# E.g. `./tfwrg.sh "/media/music/flac/Orange Goblin"`
#
# See www.bobulous.org.uk/misc/Replay-Gain-in-Linux.html
# for usage guide.
#

# Define error codes
ARGUMENT_NOT_DIRECTORY=10
FILE_NOT_FOUND=11

# Check that the argument passed to this script is a directory.
# If it's not, then exit with an error code.
if [ ! -d "$1" ]
then
   echo "Arg "$1" is NOT a directory!"
   exit $ARGUMENT_NOT_DIRECTORY
fi

echo "********************************************************"
echo "Calling tag-flac-with-rg.sh on each directory in:"
echo $1
echo ""
find "$1" -type d -exec ~/tag-flac-with-rg.sh '{}' \;

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Øyvind Rise

Dato : 03-02-11 09:38

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Tak for koden. Jeg prøver det i morgen.
> Det script jeg kører nu, starter allerede et andet script på hver mappe
> (folder) i argumentet.

Er litt usikker på om jeg forstår deg rett her. Skriptet jeg viste
travereserer ikke. Det lister ikke opp hvilke filer og mapper som ligger
i hver mappe. Det gjør skriptet du viste, så sammen (Shell script kalles
i AppleScript) skulle de både klare et drop med flere mapper og kjøre
~/tag-flac-with-rg.sh på alle filer i mapper og undermapper.

Eller ville du føre traverseringen over i AppleScript-et? I så fall
fullt mulig.

--
Øyvind Rise

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-02-11 10:31

On 2011-02-03 09:38:25 +0100, Øyvind Rise said:

> [...]
> ~/tag-flac-with-rg.sh på alle filer i mapper og undermapper.
>
> Eller ville du føre traverseringen over i AppleScript-et? I så fall

Jeg tror jeg giver op, og fortsætter som jeg har gjort hidtil.

Jeg prøvede din kode, men der er noget der ikke virker. Og jeg ved for
lidt om Applescript, til at kunne gennemskue hvad.
Så jeg fortsætter med at starte Terminal, skrive kommandoen, og trække
mappen ind i terminalvinduet. Det virker, og dér kan jeg se hvad der er
galt, når det ikke virker.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Øyvind Rise

Dato : 03-02-11 13:14

> [...]

> Jeg prøvede din kode, men der er noget der ikke virker. Og jeg ved for
> lidt om Applescript, til at kunne gennemskue hvad.

Leit! Jeg ser ihvertfall én feil jeg har gjort.

Bytt ut:

do shell script "~/tfwrg.sh " & ¬
(POSIX path of i)

med:

do shell script "~/tfwrg.sh " & ¬
(quoted form of POSIX path of i)

--
Øyvind Rise

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-02-11 14:53

On 2011-02-03 13:13:54 +0100, Øyvind Rise said:

> Leit! Jeg ser ihvertfall én feil jeg har gjort.
>
> Bytt ut:
>
> do shell script "~/tfwrg.sh " & ¬
> (POSIX path of i)
>
> med:
>
> do shell script "~/tfwrg.sh " & ¬
> (quoted form of POSIX path of i)

Tak fordi du prøver, men den virkede heller ikke.
Jeg skal nok lære noget om Applescript kommandoer, før jeg går videre med det.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen