90 min skiver på plextor 8432?
Fra : peet_dk

Dato : 09-08-01 15:35

Jeg har set et sted, noget som en fabrikant af 90 min skriver havde lavet.
Af hvilken brændere der kan klare dem. Men plextor 8432 er ikke på?! HAr de
glemt den eller kan de bare ikke? De er vel ikke forskel på de forskellige
skriver?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-08-01 17:58

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en news:9ku71r$2p86$1@news.cybercity.dk
> [...]
de
> glemt den eller kan de bare ikke? De er vel ikke forskel på de forskellige

Jeg har forsøgt med en Plextor 8/4/32 og 90 min. Mr. Platinum uden dog at få
det til at lykkes.
Mvh
Per

Fra : busted123

Dato : 09-08-01 19:00

Stort set alle brændere som kan overburne kan bruge disse cd'er.
Brug Nero til at brænde med.

Hilsen
busted

Fra : Christian

Dato : 09-08-01 19:23

Hvad med en hp 8210i (tror jeg den hedder) kan man brænde 90 min
cd'er på den ??

Venlig hilsen
Christian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-08-01 19:32

busted123 <busted123NOSPAM@hotmail.com> skrev i en
> Stort set alle brændere som kan overburne kan bruge disse cd'er.
> Brug Nero til at brænde med.

Jeg bruger Nero 5.5.0.4 og mit virker ikke alligevel !!

Mvh
Per

Fra : peet_dk

Dato : 09-08-01 20:11

har du også lavet "det speciale" man skal gøre for at få nero til at æde 90
min CD'en?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-08-01 20:16

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en news:9kun79$q0f$1@news.cybercity.dk
> har du også lavet "det speciale" man skal gøre for at få nero til at æde
90
> min CD'en?

Nej det har jeg ikke, vidste ikke at man skulle lave/gøre/ændre noget !!
Hvad er "det speciale" man skal lave ?

Mvh
Per

Fra : peet_dk

Dato : 09-08-01 20:46

je ghar ikke selv sat mig ind i det da jeg ikke har haft brug for 90 min før
nu. Men der er guide her: http://www.hitek.com.au/90inst.htm ved ikke om den
er god eller dårlig. Men det var den bedste jeg sådan liige hurtigt fat på
google.com

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-08-01 21:08

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en news:9kup7u$uib$1@news.cybercity.dk
> [...]
den
> er god eller dårlig. Men det var den bedste jeg sådan liige hurtigt fat på

Det ændrer ikke noget hos mig, det virker stadigvæk ikke.

Mvh
Per

Fra : DWM

Dato : 10-08-01 00:32

> Det ændrer ikke noget hos mig, det virker stadigvæk ikke.

Hvad er det præsist der ikke virker? Hvor meget data ligger du
ned på de 90 min?
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-08-01 07:42

DWM <no.email.address@for.you.duh> skrev i en news:9kv6gl$ed9$1@sunsite.dk
> "Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er det præsist der ikke virker? Hvor meget data ligger du
> ned på de 90 min?

På skiverne står der: Computer Data Capacity 850 MB (og jeg har prøvet med
10 stk ialt med samme resultat)
Så jeg prøvede først med ca. 830 MB - ikke plads på disken
så prøvede jeg med ca. 810 MB - ikke plads på disken
så med 800 MB - ikke plads
-- -- 790 MB - ikke plads
-- -- 780 MB - ikke plads
-- -- 760 MB - ikke plads
og så videre, og så videre

Når jeg kører cd-info i Nero, så skriver den at der kun er ca. 96 MB
tilgængelig på disken !!

Mvh
Per

Fra : DWM

Dato : 10-08-01 15:48

> [...]
> Så jeg prøvede først med ca. 830 MB - ikke plads på disken
> så prøvede jeg med ca. 810 MB - ikke plads på disken

Har ikke selv prøvet at ligge mere end 800 på.
Nero skal have at vide hvor mange minutter og sekunder
som det skal overburne som max. Det mener jeg at have set
at du har ændret. Derudover skal du gøre det i disc-at-once
for at kunne overburne.

> Når jeg kører cd-info i Nero, så skriver den at der kun er ca. 96 MB
> tilgængelig på disken !!

Det er meget normalt at den ikke skriver mere end det så det
skal man ikke tage sig af.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-08-01 16:14

DWM <no.email.address@for.you.duh> skrev i en news:9l0s6j$dn8$1@sunsite.dk
> [...]
> som det skal overburne som max. Det mener jeg at have set
> at du har ændret. Derudover skal du gøre det i disc-at-once

Er det ikke kun når man skal brænde musik man kan vælge disc-at-once, jeg
kan ihvertfald ikke vælge det når jeg skal brænde data!

Mvh
Per

Fra : DWM

Dato : 10-08-01 22:14

> Er det ikke kun når man skal brænde musik man kan vælge disc-at-once, jeg
> kan ihvertfald ikke vælge det når jeg skal brænde data!

Jeg har læst mig til at man _skal_ bruge disc-at-once når man
overburner og det har jeg ingen problemer med i mit Nero med data.
Mener det er 5.504 jeg har.

Fra : DWM

Dato : 10-08-01 22:17

Faldt lige over denne side:
http://www.hitek.com.au/90inst.htm
"You must write in 'Disc-at-Once' (DAO) mode in order to overburn"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-08-01 22:28

DWM <no.email.address@for.you.duh> skrev i en news:9l1j09$3tb$1@sunsite.dk
> Faldt lige over denne side:
> http://www.hitek.com.au/90inst.htm
> "You must write in 'Disc-at-Once' (DAO) mode in order to overburn"
> --
Jeg kan bare ikke slå Disc-at-once til
Se filen nero.jpg i dk.bineaer

Mvh
Per

Fra : DWM

Dato : 10-08-01 22:54

> Jeg kan bare ikke slå Disc-at-once til
> Se filen nero.jpg i dk.bineaer

Har set den og det syntes jeg er underligt. Har selv lagt et op i
dk.binaer. Vil lige lege lidt med nogle indstillinger og se om det
gør nogen forskel

Fra : DWM

Dato : 10-08-01 23:01

F.... jo. Under fanen multisession har du garenteret slået
"start multisession" på. Det må den ikke være :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-08-01 10:31

DWM <no.email.address@for.you.duh> skrev i en news:9l1lif$ae3$1@sunsite.dk
> F.... jo. Under fanen multisession har du garenteret slået
> "start multisession" på. Det må den ikke være :)
> --

Det var lige det der skulle til, nu virker det sgu. Har lige brændt en cd
med 748 MB
Tak for hjælpen.

Mvh
Per

Fra : peet_dk

Dato : 11-08-01 10:41

jeg bestiller straks en 10 pack 90 min skiver :))