Celeron 600 I stykker
Fra : Anders Lund

Dato : 09-08-01 15:34

Jeg købt en celeron 600 Mhz brugt, som jeg slet ikke kan få til at starte
op. Bundkortet er et nyt Aopen Ax33 Fc-pga bundort. Jeg har ikke haft
mulighed for at prøve prosessoren i andre bundkort og ved derfor ikke om det
er prosessoren eller bundkortet der ikke virker. Men jeg hælder dog mest til
prosessoren da den jo er brugt. Kan jeg teste det?

Hvordan opføre en pc sig hvis prosessoren ikke virker?

Hvordan sender man en prosessor forsvarligt? Jeg fik prosessoren med normal
post, der var ingen pose der beskyttede mod elektrisk støj (eller hvad det
nu hedder) og prosessoren lå sammen med en køler i en lille plastik æske. Er
der forsvarligt, eller der det grunden til min prosessor nu ikke virker?

Anders Lund
webmaster@123grin.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-08-01 15:43

On Thu, 9 Aug 2001 16:33:47 +0200, "Anders Lund"
<webmaster@123grin.dk> wrote:
>Hvordan opføre en pc sig hvis prosessoren ikke virker?
Der vil intet ske. Den vil være helt død.

Fra : Eivind Olsen

Dato : 09-08-01 16:16

"Martin Schultz" <me@privacy.net> wrote in message
> Der vil intet ske. Den vil være helt død.

nej harddisk burde starte osv men der kommer ikke noget signal
på skærmen (bios prompt)

hvis ikke dette sker, er det dit bundkort som du ikke har forbundet rigtigt.

Eivind

Fra : Anders Lund

Dato : 10-08-01 13:41

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Schultz" <me@privacy.net> wrote in message
>
> nej harddisk burde starte osv men der kommer ikke noget signal
> på skærmen (bios prompt)

Intet på skærmen, men :
Cpu blæser, kabinet blæser, diskette drev, hrddisk og div led's (Lamper)
starter, så jeg tror íkke det er bundkortet

Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-08-01 16:15

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> der forsvarligt, eller der det grunden til min prosessor nu ikke virker?

Grunden kan også være, at du har givet den en gang statisk elektricitet (med
fingrene) da du tog den ud af æsken...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk