Død WD-book?
Fra : Stork

Dato : 31-01-11 11:12

Jeg har en ext WD-disk med FW-forbindelse som jeg bruger til backup.

I dag opdagede jeg at den ikke viser sig i Finder - der er heller ikke
lys i den. Det lyder dog som om den snurrer - mon det er disken eller
boksen det er galt med?

mvh

Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-11 19:29

Stork <kontakt@casaflordesal.com> wrote:

> [...]
>
> I dag opdagede jeg at den ikke viser sig i Finder - der er heller ikke
> lys i den. Det lyder dog som om den snurrer - mon det er disken eller

dukker den op i disk værktøj ?

/thomas

Fra : Stork

Dato : 31-01-11 11:56

On Jan 31, 6:28 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> dukker den op i disk v rkt j ?
>
> /thomas

Nix.

/Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-11 20:06

Stork <kontakt@casaflordesal.com> wrote:

> Nix.

det kan være disken, det kan være kabinettet ... er der garanti på den
så få den byttet, er der ikke garanti kan du prøve at skille den ad og
skifte disken ...

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 31-01-11 21:11

> [...]

> I dag opdagede jeg at den ikke viser sig i Finder - der er heller ikke
> lys i den. Det lyder dog som om den snurrer - mon det er disken eller

Har du prøvet med et andet kabel?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-01-11 21:48

Stork <kontakt@casaflordesal.com> writes:

> [...]
>
> I dag opdagede jeg at den ikke viser sig i Finder - der er heller ikke
> lys i den. Det lyder dog som om den snurrer - mon det er disken eller

Hjælper det at have alting slukket et stykke tid?

Fra : Stork

Dato : 31-01-11 23:48

On Jan 31, 8:47 pm, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110131) wrote:

> Hjælper det at have alting slukket et stykke tid?
>
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

Det gjorde det sør'me. Jeg lod det være natten over, og vims, vims,
babadims... Underligt.

Men tak.

/Martin

Fra : Henrik 8600

Dato : 01-02-11 19:47

?

"Stork" <kontakt@casaflordesal.com> skrev i meddelelsen

> Det gjorde det sør'me. Jeg lod det være natten over, og vims, vims,
> babadims... Underligt.
>
> Men tak.
>
> /Martin

Jeg ville lave en backup af backuppen, den lyder ustabil...

H.

Fra : Per Jensen

Dato : 02-02-11 09:26

On 01/02/11 07.47, Stork wrote:

> Det gjorde det sør'me. Jeg lod det være natten over, og vims, vims,
> babadims... Underligt.

Lyder som en defekt strømforsyning.

// Per.

Fra : Stork

Dato : 02-02-11 05:40

On Feb 2, 8:25 am, Per Jensen <n...@removethepigzapro.dk> wrote:

> Lyder som en defekt str mforsyning.
>
> // Per.

Det tror jeg ikke - den har hele tide snurret, disken altså. Det var
bare som om dennikke vågnede op når jeg satte FW-stikket i min MBP.

Og tak for backup-rådet, jeg er rimeligt sikret. FW disken kører Time
Machine, og så tager jeg jævnligt en kopi med Carbon Copy Cloner til
en lille disk der ikke sover i samme rum.

Mvh

Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-02-11 13:52

Stork <kontakt@casaflordesal.com> wrote:

> Det tror jeg ikke - den har hele tide snurret, disken altså. Det var
> bare som om dennikke vågnede op når jeg satte FW-stikket i min MBP.

Det kan nu godt være strømforsynigen .. havde fornyligt en disk der godt
nok spandt op og lyste men ikke mountede indtil jeg skiftede
strømforsyning .. jeg har ikke målt på den der ikke virker men den gav
nok ikke strøm nok ..

/thomas