Trendnet powerline netadaptor
Fra : Michael Horn

Dato : 30-01-11 14:05

Hej Er der nogen der har erfaring med trendnets powerline netadaptorer?

http://www.trendware.com/products/proddetail.asp?prod=115_TPL-303E2K&cat
=101

Jeg ville gerne have min NAS i kælderen (4 etager nede)
Der står at den skulle kunne række 2- 300meter 900 ft

Michael Horn

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 31-01-11 08:21

On 30-01-2011 14:04, Michael Horn wrote:
> [...]
> =101
>
> Jeg ville gerne have min NAS i kælderen (4 etager nede)
> Der står at den skulle kunne række 2- 300meter 900 ft

De er normalt mere afhængige af din elinstallation, dvs. om de to stik
du vil bruge, er på samme fase og/eller gruppe.
Så det er nok nødt til at komme an på en prøve.

Jesper \

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-01-11 20:17

Den 30/01/11 14.04, Michael Horn skrev:
> [...]
> =101
>
> Jeg ville gerne have min NAS i kælderen (4 etager nede)
> Der står at den skulle kunne række 2- 300meter 900 ft

In order for the TPL-303E to see each other, each unit must be on the
same circuit
breaker box.

Fra : Michael Horn

Dato : 31-01-11 20:57

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> In order for the TPL-303E to see each other, each unit must be on the
> same circuit
> breaker box.

Ny syntes jeg bare der står electrical system, hvis det er nullen den
kommunikere igennem, kunne den måske nå rundt selvom det er forskellige
faser?

Michael Horn

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-01-11 21:03

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Ny syntes jeg bare der står electrical system, hvis det er nullen den
> kommunikere igennem, kunne den måske nå rundt selvom det er forskellige
> faser?

Det ender med, at vi helt kan undvære internettet
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-11 21:09

> [...]

> Ny syntes jeg bare der står electrical system, hvis det er nullen den
> kommunikere igennem, kunne den måske nå rundt selvom det er forskellige

Har ikke selv rodet med det men iflg. folk jeg ved der har rodet med det
så er det "hit and miss" om det virker godt ...

Ideelt så køb det hos nogen der er villige til at lade lortet gå tilbage
hvis det ikke virker ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-01-11 21:54

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det ender med, at vi helt kan undvære internettet

Det er jo interelnettet, det er vel ok?

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-01-11 22:23

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110131 <nospam0002+20110131@gmail.com> wrote:

> Det er jo interelnettet, det er vel ok?

Jo jo, men kunne vi bruge elnettet, havde der jo ikke været nogen grund
til at bygge hele det dyre internet. Hvis netværkssignaler over elnettet
ikke bliver stoppet i ens hjem, vil de jo ryge verden rundt.
Selvfølgelig virker det jo ikke sådan, men det er jo en sjov tanke. I
princippet er stort set hele verden jo forbundet via elnettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-01-11 22:36

> [...]
> Selvfølgelig virker det jo ikke sådan, men det er jo en sjov tanke. I
> princippet er stort set hele verden jo forbundet via elnettet.

Jeg synes iøvrigt at ideen med at føre Ethernet via strømkabler er ret
godt fundet på. Detaljen med at sikringen (som jeg har forstået det)
fungerer som et lavpasled så det bliver lokalt, er bare prikken over
i'et.