TrueType fonte, Debian
Fra : Jeppe Eg

Dato : 09-08-01 14:57

Hey!

Jeg vil gerne have netscape, gimp m.m til at kunne håndtere TrueType
fonte.

I Redhat var det relativt nemt, man installerede bare freetype og kørte
programmere ttmkfdir og mkfontdir.
Derfor har jeg i Debian installeret pakkerne freetype og freetype-tools,
men jeg kan ikke finde hverken ttmkfdir eller mkfontdir nogen steder.
Hvad er tricket i Debian? Skal man bruge et andet program oder was?

Venligste newbie-hilsner

Jeppe Eg

Fra : Claus Alboege

Dato : 09-08-01 15:02

Jeppe Eg <eg@oek.dk> writes:

> [...]

> men jeg kan ikke finde hverken ttmkfdir eller mkfontdir nogen steder.
> Hvad er tricket i Debian? Skal man bruge et andet program oder was?

% apt-cache search ttmkfdir
ttmkfdir - An utility for creating fonts.scale file for TTF fonts.

% apt-cache search mkfontdir
x-ttcidfont-conf - Configure TrueType and CID fonts for X.
xutils - X Window System utility programs

--
Mvh Claus Albøge

"Don't summarize. Don't abbreviate. Don't interpret."
      -- D. J. Bernstein

Fra : Jeppe Eg

Dato : 09-08-01 15:26

Hmmm, hvis jeg så bare fik samme besked når jeg kørte apt-cache... ¤"%"¤#%¤"

Jeppe Eg

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-08-01 16:40

Jeppe Eg vreettee in meeseaagjee <3B729D8C.477054E@oek.dk>:

> Hmmm, hvis jeg så bare fik samme besked når jeg kørte apt-cache...
> ¤"%"¤#%¤"

Hvad får du af fejlbeskeder?
Hvordan ser din /etc/apt/sources.list ud?
Har du haft kørt et 'apt-get update' for nyelig?

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Michael Hjorth

Dato : 09-08-01 22:47

Jeppe Eg wrote:

> [...]
> men jeg kan ikke finde hverken ttmkfdir eller mkfontdir nogen steder.
> Hvad er tricket i Debian? Skal man bruge et andet program oder was?

Jeg bruger xfstt.
Du skal bare kopiere en samling tt-fonte fra den nærmeste
windows-maskine over når du har installeret den og tilføje serveren til
din font-path (xset fp+ unix/:7101), så er den i luften.

Michael.

Fra : Frank Sørensen

Dato : 09-08-01 22:52

Jeppe Eg wrote:
> [...]
> men jeg kan ikke finde hverken ttmkfdir eller mkfontdir nogen steder.
> Hvad er tricket i Debian? Skal man bruge et andet program oder was?

Hej,

jeg fulgte flg. tutorial

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/TT-Debian.html

, kopierede så alle mine 200+ ttf-fonte fra windows over i
/usr/share/fonts/truetype - det kører som en drøm.

Mvh. Frank Sørensen
http://www.jkelloggs.dk/