Frustreret over DR netradio og mac....
Fra : jagge

Dato : 27-01-11 21:09

Hey

Er der nogen her der bruger DR netradio og en mac ???? Jeg har ikke
andet end problemer. Hvis man vælger DR netradio via en browser og
vælger eks DR1 orientering har jeg følgende problemer

Hvis jeg bruger Safari, så spiller den konsekvent nogle minutter af
streamen og så stopper den....... Kan ikke startes, altså man kan godt
starte forfra men den stopper samme sted.

Med Chrome får jeg at vide at der mangler plugin....

Der har også været andre problemer. Virker det for jer ??? Det er da
grotesk at DR der er forpligtiget til at være platform uafhængige er så
ringe og har været det i MANGE år...

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-11 21:13

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hey
>
> Er der nogen her der bruger DR netradio og en mac ????

kun om søndagen .. til gengæld har jeg aldrig oplevet problemer (2-3
timer hver søndag aften det sidste år ... never missed a beat)

nyeste opdatering af flip4mac ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-11 01:06

jagge wrote:
> [...]
> starte forfra men den stopper samme sted.
>
> Med Chrome får jeg at vide at der mangler plugin....

Det fungerer fint her med både SeaMonkey, Firefox, Camino, Shiira og
Opera...

Jeg bruger denne adresse som startside:
http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp

Klikker på 'Linux/Flip4Mac', og i løbet af mindre end 5 sek. starter
QuickTime Player og starter automatisk afspilning.

Men henter jeg fx. 'dr_p1_128.pls' filen ned og vil forsøge at afspille
i iTunes for Mac, virker den ikke. iTunes registrerer den som en 'radio
fil', - andet sker der bare ikke...

Trækker jeg den derimod til VLC, går der 15-20 sek., så starter
afspilning fint. For at kunne bruge VLC kræves

Intel:
VLC Web Browser Plug-in 1.0.5' (10.5+)
http://www.videolan.org/mirror-geo.php?file=vlc/1.0.5/macosx/vlc-plugin-1.0.5-intel.dmg
Nyeste VLC 1.1.6 32/64bits/Intel
http://sourceforge.net/projects/vlc/files/1.1.6/macosx/vlc-1.1.6.dmg/download
PowerPC:
VLC Web Browser Plug-in 1.0.5' (10.5+)
http://www.videolan.org/mirror-geo.php?file=vlc/1.0.5/macosx/vlc-plugin-1.0.5-powerpc.dmg
VLC 1.1.6 PowerPC
http://sourceforge.net/projects/vlc/files/1.1.6/macosx/vlc-1.1.6-powerpc.dmg/download

Jeg synes faktisk bedre om VLC end om iTunes, hvilket efterhånden turde
være rimelig kendt her i gruppen.

Når du har hentet ønskede .pls filer, marker dem alle og brug COM+ALT+I
til en vis info på alle, skift fra iTunes til VLC, og et dobbeltklik vil
automatisk åbne dem fremover.

Jeg har så gjort det, at jeg har lagt alle .pls filer i en mappe og
smidt den ind i min hjemmemappe og trukket den til højre side af docken,
så er det endnu nemmere at komme til dem

> Der har også været andre problemer. Virker det for jer ??? Det er da
> grotesk at DR der er forpligtiget til at være platform uafhængige er så
> ringe og har været det i MANGE år...

Ja, og lige gyldigt hvor meget, man klager og brokker sig, så er de
flintrende ligeglade.! - Jeg har endda haft en del kørende hos 'vores
radio-ombudsmand' både som mig selv, men også på vegne af andre blinde
og svagtseende... Det sidste ca. et års tid får man bare den besked, -
at "...Vi er igang med en større omlægning af hjemmesiden bla. bla.
bla...." - og det bliver bare værre og værre at finde rundt - ikke
mindst for personer, der er afhængig af en skærmlæser/talesyntese. -
Links virker ikke, så får man XML error 505, så findes siden ikke, så
lægger de aktive links inde under billeder og ikke som hidtil lige
nedenunder billedts nederste kant, flytter podcast serier til
fuldstændig irrelevante sider, - hvad pokker laver "Udenfor Borgen" inde
i afsnittet om 'DRNyheder P1' osv.osv. - OK, Udenfor Borgen er dog nu
blevet flyttet til dramasiderne...

...I øvrigt sidder jeg lige nu og lytter til genudsendelsen af 'Verden i
følge Obama' via netradio og VLC. Det har kørt upåklagelig nu siden 0:35...

mvh. Erik Richard

Fra : Niller

Dato : 28-01-11 04:25

Hiv den her ned og prøv..

feed://dl.dropbox.com/u/2684971/Software/DRPlayer/Appcast/DRPlayer.xml

Nils

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 28-01-11 21:49

jagge <jagge@noname.invalid> skrev:

> Er der nogen her der bruger DR netradio og en mac ???? Jeg har ikke
> andet end problemer.

Prøv eventuelt programmet "DR Player":
bit.ly/bF9rxP

--