iPhone 3G kalender
Fra : Pico

Dato : 27-01-11 19:02

Min iPhone 3G (formoder det er denne gruppe) har hidtil opført sig
eksemplarisk, det gør den for så vidt stadig, men kalenderen er begyndt
at "drille". Jeg bruger den meget til at huske aftaler og så få en
påmindelse noget før tidspunktet.
Når jeg indtaster en aftale, f. eks. som i dag hvor der var et møde kl.
17.30 som jeg indtastede med en husker 1/2 time før. Huskeren kom så kl.
18.30 hvor den skrev "Møde i dag kl. 18.30 (17.30 GMT)". Jeg har
selvfølgelig kontrolleret jeg har sat den til 17.30, den gør det på alt
hvad jeg sætter begivenheder til
Det er begyndt efter vi først på måneden var en tur til London, hvor jeg
naturligvis ændrede tiden og tilbage igen da vi kom hjem. Muligvis er
det også efter opgraderingen for noget siden til version 4.2.1 (8C148).
Jeg har gennemgået alt hvad jeg kan finde på den om tid osv. Kan ikke se
der er noget der står forkert, der er dansk og rigtig tid over det hele.
Så vidt jeg kan skønne er det kun kalenderen der laver det nummer og der
kan jeg ikke finde noget hvor jeg kan ændre tiden.

Er der nogen der har oplevet det samme eller ved hvad der er galt ????

Selvfølgelig kan jeg sætte begivenhederne til at være 1 time tidligere,
men det virker ærlig talt skørt at skulle skrive et møde kl. 17.30 til
kl. 16.30.
--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-11 19:13

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Selvfølgelig kan jeg sætte begivenhederne til at være 1 time tidligere,
> men det virker ærlig talt skørt at skulle skrive et møde kl. 17.30 til

Hvordan kører din kalender ? .. er den syncet med
exchange/google/mobileme eller kører den bare lokalt ?

/thomas

Fra : Pico

Dato : 27-01-11 19:28

Den 27-01-2011 19:12, Thomas von Hassel skrev:

> Hvordan kører din kalender ? .. er den syncet med
> exchange/google/mobileme eller kører den bare lokalt ?
>
> /thomas
Den kørere bare lokalt.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-11 19:53

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Den kørere bare lokalt.

ok, på mine exchange kalender settings er der er en indstilling der
angiver hvilken tidszone den kører under ...

/thomas

Fra : Pico

Dato : 27-01-11 22:03

Den 27-01-2011 19:53, Thomas von Hassel skrev:

> ok, på mine exchange kalender settings er der er en indstilling der
> angiver hvilken tidszone den kører under ...
>
> /thomas
Nu skriver du exchange der mener du "kalender"?
Jeg har ledt efter en mulighed for at finde en indstilling til kalender
uden resultat. Jeg formoder det er noget i den retning, men hvordan
kommer jeg frem til tidzonen ?

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-01-11 22:06

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Nu skriver du exchange der mener du "kalender"?

Mine kalendre er syncet via hhv. Exchange, Google og Kerio servere ...
så jeg har ikke nogen lokale ..

> Jeg har ledt efter en mulighed for at finde en indstilling til kalender
> uden resultat. Jeg formoder det er noget i den retning, men hvordan
> kommer jeg frem til tidzonen ?

Jeg må indrømme jeg ikke har kørt med lokale kalendre ... men jeg vil da
tro at der skulle være en indstilling et sted ?

Det er nu de andre kloge folk skal frem i bussen.

Alternativt kan man prøve at køre en restore ...

/thomas

Fra : Pico

Dato : 27-01-11 22:34

Den 27-01-2011 22:06, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> tro at der skulle være en indstilling et sted ?
>
> Det er nu de andre kloge folk skal frem i bussen.
>
> Alternativt kan man prøve at køre en restore ...

Jeg har fundet tidszonen, det er under Indstillinger/Generelt/Dato og
tid, når man slukker for "Indstil automatisk" kommer muligheden for at
indstille tidszonen, den står på København. Jeg prøver at sætte den til
Paris der jo også dækker København og se om det hjælper.
Skal nok vende tilbage, bliver nok først i morgen da der skal afprøves.

--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 27-01-11 23:08

Den 27-01-2011 22:34, Pico skrev:

> [...]
> Paris der jo også dækker København og se om det hjælper.
> Skal nok vende tilbage, bliver nok først i morgen da der skal afprøves.

Nu har jeg prøvet at stille tidszonen om til Paris, London og København
igen. Lavet korte prøver på hver tidszone med samme resultat.
Jeg er lidt bange for at kørere en "nulstil alt" for så ryger
mailadresser, internetserver osv. formodentlig?
Hvis andre har nogen forslag er jeg meget lydhør.

--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 28-01-11 00:37

Den 27-01-2011 23:08, Pico skrev:

> [...]
> mailadresser, internetserver osv. formodentlig?
> Hvis andre har nogen forslag er jeg meget lydhør.

Jeg har lige prøvet at synkronisere iPhone kalender med iCal (er det
ikke sådan mac kalenderen hedder?). Det plejer jeg ellers ikke, men det
gik fint, alle begivenheder blev fint overført til iCal, men de var alle
forskudt 1 time ?
En begivenhed der er sat til 15.00 blev overført til iCal til 16.00
Det er mærkeligt, kalenderen i iPhone skriver den rigtige tid, men
reagere 1 time senere også når begivenhederne synkroniseres med iCal ???

--
MVH
Pico

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-11 12:04

> [...]

> Det er mærkeligt, kalenderen i iPhone skriver den rigtige tid, men
> reagere 1 time senere også når begivenhederne synkroniseres med iCal ???

Mon ikke aftaler er 'defineret' til GMT-tid?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pico

Dato : 28-01-11 17:15

Den 28-01-2011 12:04, Per Rønne skrev:

> Mon ikke aftaler er 'defineret' til GMT-tid?
Jo muligvis, men telefonen står til tidszone København der er GMT + 1
så jeg aner ikke hvordan jeg skal rette det.

--
MVH
Pico

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-11 19:30

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Jo muligvis, men telefonen står til tidszone København der er GMT + 1
> så jeg aner ikke hvordan jeg skal rette det.

Har du én gang sat en aftale ind som 'opfattes' som eksempelvis GMT vil
den altid stå som GMT, medmindre du manuelt retter den. Og når du så har
din iPhone stående til at vise dansk tid, vises GMT-tiden omsat til
dansk tid. 15:00 GMT er jo netop 16:00 dansk tid.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pico

Dato : 28-01-11 21:51

Den 28-01-2011 19:29, Per Rønne skrev:

> [...]
> din iPhone stående til at vise dansk tid, vises GMT-tiden omsat til
> dansk tid. 15:00 GMT er jo netop 16:00 dansk tid.
Du har sandsynligvis ret for vi var i London i starten af måneden og der
satte jeg da aftaler ind, men det er da dumt at jeg skal skrive 14.00
for en aftale/besked der er kl. 15.00 ?
Har du nogen ide om hvordan jeg får kalenderen til igen at bruge dansk
tid så jeg i ovennævnte tilfælde kan sætte den 15.00 når det er 15.00 og
få den til at komme med en husket en time tidligere.
Alt andet køre så vidt jeg kan se på "dansk normaltid".

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-01-11 21:57

> [...]

> tid så jeg i ovennævnte tilfælde kan sætte den 15.00 når det er 15.00 og
> få den til at komme med en husket en time tidligere.

Det skal du ikke, din telefon er blevet forvirret ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-11 07:23

> [...]

> få den til at komme med en husket en time tidligere.
> Alt andet køre så vidt jeg kan se på "dansk normaltid".

Sæt iPhonen til København, fast.

Derefter skal du manuelt ændre alle de aftaler du har sat ind, mens du
var i London. Og i iCal / BusyCal på Mac'en skal du gå ind og sætte
disse aftaler til dansk normaltid.

Husk på at kalenderne er lavet efter amerikanske forhold, og her skal
forretningsfolk jo hele tiden holde øje med, hvilken tidszone de
befinder sig i ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pico

Dato : 29-01-11 18:57

Den 29-01-2011 07:22, Per Rønne skrev:

> Sæt iPhonen til København, fast.

Er gjort

> Derefter skal du manuelt ændre alle de aftaler du har sat ind, mens du

Det er så et problem, jeg har en vane med at slette aftaler når de er
overstået
> var i London. Og i iCal / BusyCal på Mac'en skal du gå ind og sætte
> disse aftaler til dansk normaltid.

Jeg har været inde og sætte ALLE aftaler i iCal til dansk normaltid.

> Husk på at kalenderne er lavet efter amerikanske forhold, og her skal
> forretningsfolk jo hele tiden holde øje med, hvilken tidszone de
> befinder sig i ...

Det er rigtig nok, nå efter jeg havde sat alle aftaler i iCal (de stod
godt nok til engelsk tid) til dansk normaltid synkroniserede jeg iPhone
med iCal og så blev alle aftaler på iPhone rykket en time frem, dem har
jeg så manuelt sat til det de bør være her i Danmark.
Alt står fint og alt burde være i orden, men sætter jeg en påmindelse
kommer den 1 time for sent, i stedet for at komme kl. 17.00 kommer den
18.00. Det er kun inde i kalenderen det kørere galt, meget frustrerende.

Jeg har lige prøvet at sætte den til 17.55 og påmindelse 17.50, så
kommer den kl. 18.50 og siger "I dag kl. 18.55 (17.55 GTM)" det kørere
så vidt jeg kan overskue i GTM inde i kalenderen, men viser godt nok den
rigtige tid. Uret viser også rigtigt.

Det er da uoverskueligt at skulle gå og huske at jeg skriver aftaler en
time forskudt på iPhonen

--
MVH
Pico

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-11 19:59

> [...]

> rigtige tid. Uret viser også rigtigt.
>
> Det er da uoverskueligt at skulle gå og huske at jeg skriver aftaler en

Der er her lige det problem at standardkalenderen hedder iCal på såvel
Mac som Win ;-(.

Personligt bruger jeg i øvrigt BusyCal på Mac (og Pocket Informant på
iPhone). De bruger begge iCals indbyggede kalender, så iCal på Mac må
ikke fjernes, og iCal på iPhone /kan/ slet ikke fjernes.

Men i BusyCal kan du se hvis en afalt tid ikke står efter standardtiden.
Det sker også for mig at den står til en anden kalender, men så ændrer
jeg den.

Du kan kontrollere efter med BusyCal, som du kan få som trial i 30 dage:

<http://busymac.com/busycal/index.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pico

Dato : 30-01-11 22:45

Den 29-01-2011 19:58, Per Rønne skrev:

> [...]
> jeg den.
>
> Du kan kontrollere efter med BusyCal, som du kan få som trial i 30 dage:

Den prøver jeg at se på, men det bliver først om et par dage, ret travlt
de kommende dage.
Tak for hjælp og indput hertil, vender nok tilbage om det senere.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-01-11 11:43

> [...]

> Jeg er lidt bange for at kørere en "nulstil alt" for så ryger
> mailadresser, internetserver osv. formodentlig?

nej, en restore lægger et friskt system på telefonen og gendanner dine
personlige data ...

/thomas

Fra : Pico

Dato : 28-01-11 17:23

Den 28-01-2011 11:42, Thomas von Hassel skrev:

> nej, en restore lægger et friskt system på telefonen og gendanner dine
> personlige data ...
OK, mener du en restore fra i Tunes så den lægger den gamle
indstilling ind, det tænkte jeg også på i går aftes. Det var blevet for
sent, jeg vil da prøve i morgen.
Jeg har ingen erfaring med det, men det skulle jo bare stille telefonen
som den var før opdateringen ?

--
MVH
Pico