regnemaskine i iPad
Fra : Steen

Dato : 27-01-11 12:12

hvorfor der ikke er en sådan som standard, er ikke særligt logisk - så har
nogen gode/dårlige erfaringer med apps?

--
http://twitter.com/Steenbj

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-11 12:50

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> hvorfor der ikke er en sådan som standard, er ikke særligt logisk - så har
> nogen gode/dårlige erfaringer med apps?

Jeg har så to købeapplikationer jeg kan anbefale:

WolframAlpha. Koster 12 kroner (oprindelig 299) i en universel version.
Kraftig grafregner + en bunke andet, og versionen er universel og er
altså både til iPhone og iPad. Kræver dog netforbindelse for at virke.

powerOne. Generel programmerbar regnemaskine, der findes i flere
afarter. Gratis lite-udgaver; ellers er det 30 kroner, og der er ingen
grund til at købe mere end en da der er gratis download af ekstra
templates. I øvrigt programmerbar. Fordelen ved den er at der ikke
kræves netforbindelse, hvilket kan være en fordel under eksamen.
Applikationerne er universelle.

SpaceTime, der har sine kvaliteter og så også findes på Mac App Store.
Applikationerne er ikke universelle, så man skal have en særskilt til
iPad. SpaceTime er i modsætning til powerOne en grafregner der også kan
løse ikke for komplicerede ligningssystemer. 119 kroner.

Den bedste? WolframAlpha, men den kræver altså internetforbindelse for
at køre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-01-11 13:20

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> WolframAlpha. Koster 12 kroner (oprindelig 299) i en universel version.
> Kraftig grafregner + en bunke andet, og versionen er universel og er
> altså både til iPhone og iPad. Kræver dog netforbindelse for at virke.

Det er godt nok billigt.

Internetforbindelsen giver god mening, ellers skulle de have hele
Mathematica ned i iPhonen. Det er nok ikke helt optimalt.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-11 13:37

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110127 <nospam0002+20110127@gmail.com> wrote:

> Det er godt nok billigt.
>
> Internetforbindelsen giver god mening, ellers skulle de have hele
> Mathematica ned i iPhonen.

Det gør den også hurtigere end eksempelvis SpaceTime.

Fra : Steen

Dato : 28-01-11 19:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det gør den også hurtigere end eksempelvis SpaceTime.

Takker for input
--
http://twitter.com/Steenbj