Man styrker den sociale standard
Fra : Lyrik

Dato : 25-01-11 11:18

Men ikke her! I Bangladesh! Hør "Udviklingsminister-Søren Pind":

"Danmark bruger årligt 15 mia. på udviklingsbistand. Og det er der
ifølge ministeren tre væsentlige grunde til.
"Vi har en moralsk forpligtelse til at hjælpe. Vi skal skabe velstand,
og så skal vi bidrage til at udbrede demokrati."
Søren Pind fortæller om ture til Bangladesh, Somalia, Zimbabwe og
Nepal. Om oversvømmelse og tørke. Om demokrati og mange på sammen."

"http://lyngby-taarbaek.lokalavisen.dk/verdensmand-paa-fransk-visit-i-
virum/20110122/artikler/701229937/1022"

Vi skal skabe velstand! Siger Pind. Ikke her, men i bangladesh hos
folk der hader os og prøver at dræbe os!

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-11 21:05

On Tue, 25 Jan 2011 10:18:27 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Vi skal skabe velstand! Siger Pind. Ikke her, men i bangladesh hos
>folk der hader os og prøver at dræbe os!

Heldigvis siger Pind også at vi skal hjælpe især dem der gavner os
strategisk dvs IKKE skader os
Hans "frihedsministerium" er ikke en stor sag men utænkeiig hvis SSF -
S har altid kritiseret japan ulandshjælp fordi den tjener sig ind og
kræver lån tibagebetalt
Idag erkender Pind at Kina gir hjælp der er bæredygtig modsat vor

Fra : Lyrik

Dato : 25-01-11 13:55

On 25 Jan., 21:04, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> kræver lån tibagebetalt
> Idag erkender Pind at Kina gir hjælp der er bæredygtig modsat vor
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du lukker den sædvanlige slørerøg ud for at forvirre sigtet. Lad mig
spørge dig hvordan man kan fjerne efterløn i Danmark og true med
pension i 70 årsalderen samtidig med at man hælder 15 milliarder ud
over slyngelstater for at krydre røv på banditterne?

Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-01-11 22:16

On 01/25/2011 09:55 PM, Lyrik wrote:

> [...]
> pension i 70 årsalderen samtidig med at man hælder 15 milliarder ud
> over slyngelstater for at krydre røv på banditterne?

Når vi æelsker muhamsere, må vi også lære at elske den smalhans som vi
nu får de næste hundrede år. Lær nogle af BW's smalhans-opskrifter med
havregyn og brutale løg ;-/
Selvfølgelig er "ulandsbistand" også totalt vanvittigt pengespild, men
også det æelsker velmenerne og Pind er en lus mellem to negle...

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 28-01-11 10:34

Den 25-01-2011 22:15, Martin Larsen skrev:

> Selvfølgelig er "ulandsbistand" også totalt vanvittigt pengespild, men også det
> æelsker velmenerne og Pind er en lus mellem to negle...

Den amerikanske Marshall-hjælp efter 2. verdenskrig
var i høj grad med til at skabe et marked for den
amerikanske industri. Det øgede verdens rigdom.

Ulandsbistanden er gavnlig på samme måde. Vi skaber et
marked for vore produkter og bliver på den måde rigere
alle sammen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-01-11 11:23

On 01/28/2011 10:34 AM, Vidal wrote:

> [...]
>
> Ulandsbistanden er gavnlig på samme måde. Vi skaber et
> marked for vore produkter og bliver på den måde rigere

Du kan ikke sammenligne infrastruktur der skal genopbygges med
infrastruktur som aldrig har eksisteret.

Ulandshjælpen giver folk der ikke kan tænke rationelt en feel good
fornemmelse.

Ulandsbistand *er uden effekt*

Professor i økonomi Martin Paldam viste på den videnskabeligt solide
baggrund af, at 40 års intensiv forskning i sammenhængen mellem
økonomisk vækst, fattigdomsbekæmpelse og u-landsbistand på ingen måde
giver grund til at glædes over de ekstra udgifter. Det er ganske vist
lykkedes for et hold danske forskere omkring Finn Tarp at finde en
positiv, om end moderat, sammenhæng mellem økonomisk udvikling og
u-landsbistand, men på stort set samme datagrundlag viser for eksempel
et team ledet af Simeon Djankov i Verdensbanken en lige så negativ
sammenhæng. Den overordnede konklusion fra den store mængde forskning på
området er, at u-landsbistandens virkning på u-landes økonomiske
udvikling er nul. Som den amerikanske økonom William Easterly har vist,
har de rige landes samlede bistand siden 1960 på cirka 700 milliarder
dollars ikke rykket de fattige lande nærmere vores velstand.
http://www.information.dk/153481

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-11 11:38

On Fri, 28 Jan 2011 11:23:26 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>http://www.information.dk/153481
>
>*u-landsbistandens virkning på u-landes økonomiske udvikling er nul*

Ulandsbistand er designet til at holde ulandene væk fra en ægte
markedsstyret fremgang

Japan og Kina sagde nejtak og er derfor rige og velfungerende

Mine DANIDA-kollegaer da jeg i Zambia lavede landets mest sete TV-,
skoleTV om basal brugbar fysik og kemi, var udsendt for at lære den ny
matematik (mængdelære)
- og dukketeater!

Ingen ku %regning eller dividere, men der var seminaristerne, der
var mine ulandsekspert-kolleger ikke motiveret for at undervise i,
selvom da havde alsidig uddannelse

Jeg så ulandsarbejdere der gjorde gavn i det små fx min
fysioterapeut-kone, men intet bragte stenalderøkonomien fremad

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-01-11 12:05

On 01/30/2011 11:38 AM, Bo Warming wrote:

> [...]
>
> Jeg så ulandsarbejdere der gjorde gavn i det små fx min
> fysioterapeut-kone, men intet bragte stenalderøkonomien fremad

Jeg hjalp engang en frø op af en spand - måske er det derfor storken er
vendt tilbage til Ribe og skaber turistindtægter

Gid du ville gøre din poinete lidt tydeligere. Moderne mængdelære lagde
Russell og Whitehead grunden til for 100 år siden. Det bliver nok aldrig
noget vigtigt folkeskolefag...

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-11 14:03

On Sun, 30 Jan 2011 12:04:37 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Gid du ville gøre din poinete lidt tydeligere. Moderne mængdelære lagde
>Russell og Whitehead grunden til for 100 år siden. Det bliver nok aldrig

I nævnte årti gjorde Lærerhøjskolen det till "Den ny matematik" i
folkeskolen men ulandene har ikke brug for det - eller for anden hjælp
vi gir, og selv den cementfabrik vi gav, stod og rustede da jeg så den
Men trafikofre som fik skinne og protese af min kone, smilede
taknemligt, uden at det gavnede stenalderøkonomien

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-01-11 15:06

On 01/30/2011 02:03 PM, Bo Warming wrote:

> [...]
> Men trafikofre som fik skinne og protese af min kone, smilede
> taknemligt, uden at det gavnede stenalderøkonomien

Ja, og jeg har læst at islamister har taget den tråd op, ligesom Castro
gjorde med barfodslæger, - og her gælder det om at smile på den rigtige
måde.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-11 17:59

On Sun, 30 Jan 2011 15:05:51 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Ja, og jeg har læst at islamister har taget den tråd op, ligesom Castro

HVAD har islamister gjort ?

>gjorde med barfodslæger, - og her gælder det om at smile på den rigtige
>måde.
Castro inspireredes af Mao og noget virkede - at økonomien skuffede
næsten så meget som Haitis var delvis fordi onde USA holdt Cuba ude af
verdessamfundets handel så de måtte sælge sukkeret til kun USSR o
lign

Barfodlæger er et fint koncept i visse ulande og på internettet burde
alle med kvaksalverevner/lægeviden incl egne sygdomserfaringer udbyde
sig og et frit marked udkonkurere statens monopollæger

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-01-11 18:27

On 01/30/2011 05:58 PM, Bo Warming wrote:

> [...]
> alle med kvaksalverevner/lægeviden incl egne sygdomserfaringer udbyde
> sig og et frit marked udkonkurere statens monopollæger

Pointen fattede du ikke?

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-11 19:14

On Sun, 30 Jan 2011 18:27:12 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Pointen fattede du ikke?

Når du skriver uforståeligt , redder jeg tråden ved at dreje debatten
over på noget relevant, logisk og forståeligt

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-01-11 19:55

On 01/30/2011 07:14 PM, Bo Warming wrote:

> Når du skriver uforståeligt , redder jeg tråden ved at dreje debatten
> over på noget relevant, logisk og forståeligt

Hvis noget ikke er krystalklart, så påpeg præcist - pleaze

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-11 22:09

On Sun, 30 Jan 2011 19:54:56 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Hvis noget ikke er krystalklart, så påpeg præcist - pleaze

Lad os gå efter bold og droppe spildagtig hån-humor
Prioritet= forståelighed

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-11 19:11

On Fri, 28 Jan 2011 10:34:24 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Ulandsbistanden er gavnlig på samme måde. Vi skaber et
>marked for vore produkter og bliver på den måde rigere

Da fattige lande har ikke meget vi gider købe så det skader os at
hælde ulandshjælp i dem
De har ikke råd til at købe vore varer, kun via lån

Ghana og SydKorea var lige fattige i 1955
Markedsfrihed har gjort koreanerne 15 gange rigere end de sorte
Ulandshjælp har fastholdt Ghana mm i uændret fattigdom