/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Billigste abo uden forbrug
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 24-01-11 15:13

Jeg har et SIM-kort jeg bruger på en mobiltelefon.

Hvilket mobiltelefonselskab er billigst at tilmelde dette nummer?

M1 var et godt tilbud for 1-2 år siden, men det er det ikke mere ...


--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


 
 
emjeppesen (24-01-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 24-01-11 15:41

Per Henneberg Kristensen skrev:

>Jeg har et SIM-kort jeg bruger på en mobiltelefon.
>
>Hvilket mobiltelefonselskab er billigst at tilmelde dette nummer?

Kik på telmore.
der kan du få gratis abonnement.
Du betaler kun for forbrug og er dette under 50 kr for 3 mdr, betaler
du 7.50 kr
Hilsen emj

Bjarne S Nielsen (24-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 24-01-11 15:46

Den 24-01-2011 15:12, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har et SIM-kort jeg bruger på en mobiltelefon.
>
> Hvilket mobiltelefonselskab er billigst at tilmelde dette nummer?
>
> M1 var et godt tilbud for 1-2 år siden, men det er det ikke mere ...
>
>
Hvis forbruget 0, koster Telmore 7,50 per kvartal.

Ellers afhænger sammenligningen af, hvor meget du bruger!

vh

Bjarne



John N. H. (25-01-2011)
Kommentar
Fra : John N. H.


Dato : 25-01-11 09:41

"Bjarne S Nielsen" skrev i meddelelsen:
>
>
> Hvis forbruget 0, koster Telmore 7,50 per kvartal.

Ikke korrekt.
Ved hvert månedsskifte kigger man 3 måneder tilbage, og hvis forbruget på de
3 måneder er under kr. 50,00, opkræves 7,50.
Man kan altså komme til at betale 12 gange 7,50 på et år.
Med et gennemsnitsforbrug på ca. 17,00 kr/måned kan man helt undgå gebyret.

-- Med venlig hilsen
John N. H.
; -)


emjeppesen (25-01-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 25-01-11 10:39

John N. H. skrev:

>Ikke korrekt.
>Ved hvert månedsskifte kigger man 3 måneder tilbage, og hvis forbruget på de
>3 måneder er under kr. 50,00, opkræves 7,50.
Ja
>Man kan altså komme til at betale 12 gange 7,50 på et år.
Ja
>Med et gennemsnitsforbrug på ca. 17,00 kr/måned kan man helt undgå gebyret.
Nej, gennemsnitsforbrug er ikke korrekt, da der altid beregnes
indeværende måned + 2 foregående = > 50 kr.
Det skal være mindst 17 kr hver måned.

Hilsen emj

Bertel Lund Hansen (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-01-11 10:45

emjeppesen skrev:

>>Med et gennemsnitsforbrug på ca. 17,00 kr/måned kan man helt undgå gebyret.

> Nej, gennemsnitsforbrug er ikke korrekt, da der altid beregnes
> indeværende måned + 2 foregående = > 50 kr.
> Det skal være mindst 17 kr hver måned.

Nu vi er nede i petitesserne:

Du har heller ikke ret. Senest hver tredje måned skal forbruget
for de sidste tre måneder bringes op på mindst 50 kr. Man kan
altså godt have to måneder uden forbrug hvis man så indhenter det
forsømte i den tredje måned.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

emjeppesen (25-01-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 25-01-11 11:26

Bertel Lund Hansen skrev:

>> Nej, gennemsnitsforbrug er ikke korrekt, da der altid beregnes
>> indeværende måned + 2 foregående = > 50 kr.
>> Det skal være mindst 17 kr hver måned.
>
>Nu vi er nede i petitesserne:
>
>Du har heller ikke ret. Senest hver tredje måned skal forbruget
>for de sidste tre måneder bringes op på mindst 50 kr. Man kan
>altså godt have to måneder uden forbrug hvis man så indhenter det
>forsømte i den tredje måned.

Netop..! og det er da også det, jeg forsøger at skrive
Den sidste linje er dog klodset formuleret.
Hilsen emj

John N. H. (25-01-2011)
Kommentar
Fra : John N. H.


Dato : 25-01-11 16:23

"emjeppesen" skrev i meddelelsen:

>>Du har heller ikke ret. Senest hver tredje måned skal forbruget
>>for de sidste tre måneder bringes op på mindst 50 kr. Man kan
>>altså godt have to måneder uden forbrug hvis man så indhenter det
>>forsømte i den tredje måned.

>Netop..! og det er da også det, jeg forsøger at skrive
>Den sidste linje er dog klodset formuleret.
>Hilsen emj

OK, det var måske mig, der startede med en klodset formulering.
Ordet "gennemsnitsforbrug" var ikke særlig dækkende.
Man kan jo have et eneste opkald til kr. 50,01, som så vil opfylde
betingelserne for minimumsforbrug ved 3 på hinanden følgende månedsskifter.
Principielt er vi jo helt enige....................

-- Med venlig hilsen
John N. H.
; -)


Hansen (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 25-01-11 17:27

On Tue, 25 Jan 2011 16:22:37 +0100, "John N. H." <ganske@invalid.dk>
wrote:

> Man kan jo have et eneste opkald til kr. 50,01, som så vil opfylde
> betingelserne for minimumsforbrug ved 3 på hinanden følgende månedsskifter.

Man kan nøjes med at ringe for 50 kr den sidste dag i den måned, på
den dag hvor forbruget bliver udregnet ...... værsgo at fluekneppe
videre :)

John N. H. (25-01-2011)
Kommentar
Fra : John N. H.


Dato : 25-01-11 17:55

"Hansen" skrev i meddelelsen:

> Man kan nøjes med at ringe for 50 kr den sidste dag i den måned, på
> den dag hvor for bruget bliver udregnet ...... værsgo at fluekneppe
> videre :)

Jow. jow, dette har vist ikke meget med praktisk telefoni at gøre, men
hvordan reglerne kan virke, hvis man går lige til grænsen.
Hvem taler for 0 kr. om dagen i 90 dage, og derefter for 50 kr. dag 91?
Hvem taler for præcis 55 øre om dagen? Nej vel.

-- Med venlig hilsen
John N. H.
; -)


Bertel Lund Hansen (27-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-01-11 01:24

John N. H. skrev:

> OK, det var måske mig, der startede med en klodset formulering.

Nej, der var ikke noget galt med din formulering - hvis man ikke
har sine matematikstøvler på.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Max (24-01-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 24-01-11 15:56

Hej Per

> Jeg har et SIM-kort jeg bruger på en mobiltelefon.
>
> Hvilket mobiltelefonselskab er billigst at tilmelde dette nummer?


Jeg ved ikke hvad der er billigst, men husk at kontrolere hvad
de forskellige selskaber tager for ikke at opkræve noget,
såkaldte administrationsgebyrer.

--
Mvh
Max



erling (24-01-2011)
Kommentar
Fra : erling


Dato : 24-01-11 17:40

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har et SIM-kort jeg bruger på en mobiltelefon.
>
> Hvilket mobiltelefonselskab er billigst at tilmelde dette nummer?
>
> M1 var et godt tilbud for 1-2 år siden, men det er det ikke mere ...

http://telepristjek.dk/
mvh
erling



Per H (24-01-2011)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 24-01-11 17:59

On Mon, 24 Jan 2011 15:12:38 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Jeg har et SIM-kort jeg bruger på en mobiltelefon.
>
>Hvilket mobiltelefonselskab er billigst at tilmelde dette nummer?
>
>M1 var et godt tilbud for 1-2 år siden, men det er det ikke mere ...
jeg er gået fra Telmore og over til CBB.

der for jeg 25 ind på min konto hver måned, de næste 2 år.

Men deres tilbud ændrer sig ofte, så det er bare at hoppe med på
vognen.

--

Mvh

per


Hans Paulin (6310) (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 25-01-11 12:57

Følgende er skrevet af Per Henneberg Kristensen:
> Hvilket mobiltelefonselskab er billigst at tilmelde dette nummer?

UnoTel koster max en sms pr. md.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hansen (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 25-01-11 16:10

For mig at se så er www.BIBOB.dk den foretrukne, bla. fordi TDC IKKE
er blandet ind i det, og det øger forventningen til kvalitet, så kan
jeg vist ikke formulere det bedre uden at ........ :)

Bertel Lund Hansen (27-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-01-11 01:24

Hansen skrev:

> For mig at se så er www.BIBOB.dk den foretrukne, bla. fordi TDC IKKE
> er blandet ind i det, og det øger forventningen til kvalitet, så kan
> jeg vist ikke formulere det bedre uden at ........ :)

Telmore kører på samme måde som Frank startede det.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Jens (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 29-01-11 16:46

Bibob kører på Telenor så sæt du bare forventninger højt - du skal nok blive
skuffet

/Jens

"Hansen" skrev i meddelelsen
news:upptj613t630cpm9hjd5jqanigq7n3afe5@4ax.com...

For mig at se så er www.BIBOB.dk den foretrukne, bla. fordi TDC IKKE
er blandet ind i det, og det øger forventningen til kvalitet, så kan
jeg vist ikke formulere det bedre uden at ........ :)


Chano Andersen (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 29-01-11 22:51

Den 29-01-2011 16:46, Jens skrev:
> Bibob kører på Telenor så sæt du bare forventninger højt - du skal nok
> blive skuffet

Well, jeg har ikke oplevet nogen videre forskel på Telenor og TDC's
netværk.. Så jeg ville personligt vælge selskab efter kundeservice og pris.

- Chano Andersen

Andersen [3650] (01-02-2011)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 01-02-11 22:40

Den 29-01-2011 22:51, Chano Andersen skrev:
> Well, jeg har ikke oplevet nogen videre forskel på Telenor og TDC's
> netværk.. Så jeg ville personligt vælge selskab efter kundeservice og pris.
>
Velkommen ud af grotten
Der er skam stor forskel på de 2 netværk.
Prøv bare at Goggle det lidt
Selvfølgelig må man forvente at alle selskaber får forbedret deres
dækning for hver dag der går, men alligevel vil jeg vente 5-10 år
med at gå på Telenors netværk.



Max (01-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-02-11 23:05

Hej Andersen [3650]

> Der er skam stor forskel på de 2 netværk.


Underligt nok, jeg køre Telenor og konen TDC, og vi
har aldrig registreret nogen forskel på nettet. Og det
gælder både i alle udkanterne og i centrene, er der
god dækning på det ene, ja så er der også på det
andet og omvendt.

--
Mvh
Max



Chano Andersen (02-02-2011)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 02-02-11 18:39

Den 01-02-2011 22:40, Andersen [3650] skrev:
> Den 29-01-2011 22:51, Chano Andersen skrev:
>> Well, jeg har ikke oplevet nogen videre forskel på Telenor og TDC's
>> netværk.. Så jeg ville personligt vælge selskab efter kundeservice og
>> pris.
>>
> Velkommen ud af grotten
> Der er skam stor forskel på de 2 netværk.

I teorien, måske, men ikke i praksis.

Jeg har i en periode haft både Telenor og TDC, jeg oplevede lige mange
steder hvor TDC ikke dækkede, som jeg oplevede steder hvor Telenor ikke
dækkede. (Dog ikke samme steder.)

> Prøv bare at Goggle det lidt

Bare fordi det står på nettet, betyder det ikke at det er korrekt.

> Selvfølgelig må man forvente at alle selskaber får forbedret deres
> dækning for hver dag der går, men alligevel vil jeg vente 5-10 år
> med at gå på Telenors netværk.

Tja, i praksis har jeg i hvert fald ikke problemer med Telenors net. Når
vi lige ser bort fra data, men har så ingen erfaring med TDC i den retning.

- Chano Andersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste