MS Windows
briani 27239
Langsom kopiering til ekstern HD
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-01-11 07:20

Jeg er i gang med at kopiere en række backups til ekstern harddisk og
filerne er typisk på 4,6 Gb eller mere - ailt 261 Gb. HD'en (1 Tb) er
forbundet med SATA-kabel, men der overføres kun omkring 7-800 Mb/sek.

Hvorfor går det så langsomt? HD'en blev ekspresformatteret umiddelbart
inden og min PC kører normalt i andre sammenhænge.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Heine Svendsen

Dato : 24-01-11 09:32

Den 24-01-11 07:19, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Hvorfor går det så langsomt? HD'en blev ekspresformatteret umiddelbart
> inden og min PC kører normalt i andre sammenhænge.

Jamen det er da meget flot.
Hvad enten du mener 800 Mbit eller 800 MB / sek. (?)
I praksis skal man vel ikke regne med mere end mellem 60 og
120 MB/s. Men der er mange faktorer, der spiller ind.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-01-11 09:55

Hello Heine,

> Jamen det er da meget flot.
> Hvad enten du mener 800 Mbit eller 800 MB / sek. (?)
> I praksis skal man vel ikke regne med mere end mellem 60 og
> 120 MB/s. Men der er mange faktorer, der spiller ind.

Arrrrgh, jeg mente selvfølgelig KILO-bytes

Kører Win 7

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-11 10:19

On Mon, 24 Jan 2011 07:19:54 +0100, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk>
wrote:

> [...]
>filerne er typisk på 4,6 Gb eller mere - ailt 261 Gb. HD'en (1 Tb) er
>forbundet med SATA-kabel, men der overføres kun omkring 7-800 Mb/sek.

Du har flere steder hvor der kan være en flaskehals:
HDen du kopier fra. ATA/SATA/SATAII, spindelhastighed.
Kontrolleren
HDen du kopier til. SATA/SATAII, spindelhastighed.

Den langsommeste faktor får overtaget når dine buffere er fyldt op og
det er de hurtigt med de fil størrelser.

/Hans