skærmkabel til macbook
Fra : sdfgh

Dato : 23-01-11 10:21

Hej.
Vi har en macbook der er begyndt at flimre med en 3 cm lodret stribe
midt på skærmen. Hvis man vipper med skørmen kan man få det væk.
Mon ikke det er et kabel?
Nogen der kan guide lidt med at få det udbedret?

mvh Claus

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-11 10:45

sdfgh <sdf@gh.universe> wrote:

> [...]
> Mon ikke det er et kabel?
> Nogen der kan guide lidt med at få det udbedret?

Du kan garantateret finde det her:

<http://www.ifixit.com/>

/thomas

* jeg har forresten mødt manden bag iFixit her fornyligt og skal hilse
:)

Fra : Per Jensen

Dato : 23-01-11 14:13

On 23/01/11 10.20, sdfgh wrote:
> [...]
> Mon ikke det er et kabel?
> Nogen der kan guide lidt med at få det udbedret?

Defekt LCD panel.

Data til LCD panelet overføres som serielle data, og panelet opdateres
fra venstre top til højre, næste linie osv ned til bunden.

Hvis kablet lige skulle fejle samme sted på datapulsen, nah den holder
ikke...

Defekt LCD panel!

// Per.

Fra : sdfgh

Dato : 24-02-11 19:16

Den 23/01/11 14.13, Per Jensen skrev:

> Defekt LCD panel!
>
> // Per.

Det har du ret i jeg må købe et nyt.
Jeg skal finde et til min macbook mb466s/a 2,0ghz. 13,3 inch.

Når nu jeg alligevel skal skifte:

Kan jeg sætte en touchskærm på og få det til at fungere :o?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-11 20:01

sdfgh <sdf@gh.universe> wrote:

> Det har du ret i jeg må købe et nyt.
> Jeg skal finde et til min macbook mb466s/a 2,0ghz. 13,3 inch.
>
> Når nu jeg alligevel skal skifte:
>
> Kan jeg sætte en touchskærm på og få det til at fungere :o?

Det er kun smart i visse specielle situationer .. ikke til alm. brug

hvem er du ?

/thomas

Fra : sdfgh

Dato : 24-02-11 20:38

Den 24/02/11 20.00, Thomas von Hassel skrev:

Sorry. Jeg er claus.

> Det er kun smart i visse specielle situationer .. ikke til alm. brug

Men kan man ?

Hvad vil i ellers anbefale at købe?

Mvh Claus

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-11 20:49

sdfgh <sdf@gh.universe> wrote:

> Den 24/02/11 20.00, Thomas von Hassel skrev:
>
> Sorry. Jeg er claus.

> Men kan man ?

jo, men hvorfor ?

> Hvad vil i ellers anbefale at købe?

Find et orginalt (eller lign.) panel og sæt i .. hvis det kan betale sig

/thomas

Fra : sdfgh

Dato : 24-02-11 21:48

Den 24/02/11 20.49, Thomas von Hassel skrev:

> jo, men hvorfor ?

a lot of fun :)

> Find et orginalt (eller lign.) panel og sæt i .. hvis det kan betale sig

Har fundet et til 1100 der har samme mål og specifikationer som det
originale. Det synes jeg er ok

Mvh Claus

Fra : sdfgh

Dato : 24-02-11 21:57

Den 24/02/11 20.00, Thomas von Hassel skrev:

> Det er kun smart i visse specielle situationer .. ikke til alm. brug

Hvad er ulemperne?

Mvh Claus

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-11 22:01

sdfgh <sdf@gh.universe> wrote:

> Hvad er ulemperne?

prøv at betjene din maskine med fingrene på skærmen i mere end et par
minutter af gangen ...

/thomas