Air Play
Fra : Henrik

Dato : 22-01-11 23:49

hej alle.

Som jeg har forstået det, så er Air Play muligheden for at afspille på og
fra ens Mobile enheder.. Smart.. Men hvordan h..... Sætter man det op.?

Jeg har en iPad, iPhone, MacBook og en Mac Mini, jeg har Remote på iPad og
iPhone det virker finte, men hvordan kan jeg afspille musik på f.eks. Min
MacMini på min iPad??

Jeg forstår det ikke.. Normalt plejer Apples nye ting at være
selvforklarende, men jeg kan ikke forstå det her...

--
Henrik

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-01-11 02:12

Henrik <dyk@mil.dk> writes:

> [...]
> iPhone det virker finte, men hvordan kan jeg afspille musik på f.eks. Min

Det kan du ikke (så vidt jeg ved).

Havde du en afspilleenhed med lydudgang, som en AppleTV eller en Airport
Express, kunne du bede alle dine ovenstående dimser om at sende lyden
derhen. Enten via en ikon i afspillebilledet, eller via en ikon nederst
på iTunesrammen.

Ingen af dine enheder er afspilleenheder. Desværre.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-11 10:45

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg forstår det ikke.. Normalt plejer Apples nye ting at være
> selvforklarende, men jeg kan ikke forstå det her...

Du skal bruge enten en Airport Express tilsluttet en højtaler eller en
ny sort Apple TV for at _afspille_ dit indhold*

/thomas

* eller den her:

http://ericasadun.com/ftp/AirPlay/

"AirPlayer-0.28.zip"

for at afspille på en mac ... men jeg har ikke testet den i den nye
version så YMMV.

Fra : Henrik

Dato : 23-01-11 11:18

> Du skal bruge enten en Airport Express tilsluttet en højtaler eller en
> ny sort Apple TV for at _afspille_ dit indhold*

Nåååååå sådan jamen så må jeg hellere ønske mig sådan en ;) tak for
hjælpen.. Det andet ville også næsten være for smart......

Jeg mener, når jeg deler et musik bibliotek ud på min Mac mini, dukker det
jo fint op på f.eks. Min bærbar... Hvorfor sker det samme ikke på min
iPhone og iPad når jeg er på samme net? Se det ville være smart....

Hilsen Henrik

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-01-11 11:46

Henrik <dyk@mil.dk> writes:

> [...]
> jo fint op på f.eks. Min bærbar... Hvorfor sker det samme ikke på min
> iPhone og iPad når jeg er på samme net? Se det ville være smart....

Apple er hysteriske med rettigheder, og det kommer nok direkte fra
musikproducenterne.

Det ville være smart, men hvad garanterer at det er _din_ iPhone der
lytter til din musik?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-11 11:48

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110123 <nospam0002+20110123@gmail.com> wrote:

> Apple er hysteriske med rettigheder, og det kommer nok direkte fra
> musikproducenterne.
>
> Det ville være smart, men hvad garanterer at det er _din_ iPhone der
> lytter til din musik?

nemt, hvis den er logget ind i samme Home Sharing account ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-01-11 11:49

> nemt, hvis den er logget ind i samme Home Sharing account ...

Sådan fungerer det jo ikke nu, og så er det ikke så nemt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-11 12:02

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110123 <nospam0002+20110123@gmail.com> wrote:

> Sådan fungerer det jo ikke nu, og så er det ikke så nemt.

Nej, iPod App'en kan ikke .. men Remote.app logger på Home Sharing og
kan styre alle Apple TV og iTunes som er logget på samme konto ...

Jeg tror bare ikke der er mange som har brug for at streame musik _fra_
iTunes _til_ en iOS enhed ... og Apple har det jo med ikke at
implementere ting som _mange_ vil have glæde af.

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 23-01-11 12:16

> Jeg tror bare ikke der er mange som har brug for at streame musik _fra_
> iTunes _til_ en iOS enhed ... og Apple har det jo med ikke at
> implementere ting som _mange_ vil have glæde af.

Eksempel.

Konen høre noget musik på stereoen, som afspiller musik fra min MM, jeg
ligger med hovedtelefonerne på min iPhone, og ville gerne høre et stykke
musik der ligger på den samme MM eller en anden device.. Se det vil da være
smart.

Hvis problemet er rettigheder! Så er det jo intet problem, jeg er på samme
net, med samme iTunes konto, det burde være nok!

Eller hvis du har en iPhone eller iPod touch siden i en dok så ville det da
være smart at kunne streame til den uden også at skulle have en airport
Express..

--
Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-11 12:52

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> musik der ligger på den samme MM eller en anden device.. Se det vil da være

hvad er en MM ?

> [...]
> være smart at kunne streame til den uden også at skulle have en airport

Det sælger de jo ikke Apple TV's og Expresser af ;)

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 23-01-11 14:22

> hvad er en MM ?

Mac Mini

> Det sælger de jo ikke Apple TV's og Expresser af ;)

Rigtig, men ingen af de to enheder kan det som jeg efterspørf, så!!!

--
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-11 17:05

Hej,

> Rigtig, men ingen af de to enheder kan det som jeg efterspørf, så!!!

Det er bare ikke sådan, at Apple har leveret noget der fungerer til alle
mulige og umulige scenarier, som folk kan forestille sig. Det hjælper
heller ikke at gisne om, hvorfor det er sådan. Det er en meget
hypotetisk situation at sidde og snakke om rettigheder, osv. - ingen
ved, hvorfor en feature ikke er med, bortset fra Apple. Det kan også
bare være, at de ikke har nået det endnu.

Du kan løse dit problem med tredjepartsprogrammer. Det er der ingen
grund til at være bange for - Apple behøver ikke komme med løsningen
selv på alle problemer.

Hvis du gerne vil bruge AirPlay, som dit indlægs emnefelt indikerer, så
hent den app som hedder "AirView" fra app store. Programmet er gratis.
Det gør det muligt at bruge din iPhone/iPod som afspilleenhed med
AirPlay, så du kan se ting streamet fra fx iTunes, en anden iPod, m.v.

Bemærk at du ikke kan bruge det til at streame musik som alm. AirTunes.
Der skal du bruge et andet tredjepartsprogram (kig efter dem på app
store eller Google).

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/