MS Windows
briani 27239
Ændre harddisk-størrelse i Windows 7
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 22-01-11 14:17

Hejsa

Jeg har fået en ny bærbar med 2x500 GB harddiske i. Jeg vil gerne have
ændret den ene til 100 GB og så oprettet en ekstra partition med det
resterende plads på.

Et eller andet siger mig, at man burde kunne gøre det i Windows 7, men jeg
kan ikke finde værktøjet til at gøre det med. Kan det lade sig gøre direkte
i Windows 7 eller kræver det stadig 3. parts programmer?

Søren

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 22-01-11 14:24

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gb@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Kan det lade sig gøre direkte i Windows 7 eller kræver det stadig 3. parts
> programmer?
>
> Søren

Sørme om jeg ikke lige fandt det nu - det gemte sig under
'Computeradministration' :)

Søren

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-01-11 14:37

On Sat, 22 Jan 2011 14:17:03 +0100, Søren Bøgh Nielsen
<kampfordeler_gb@hotmail.com> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg har fået en ny bærbar med 2x500 GB harddiske i. Jeg vil gerne have
>ændret den ene til 100 GB og så oprettet en ekstra partition med det
>resterende plads på.

Svaret afh. af hvilket setup du har.

Hvad har du pt af partitioner ?

Er den præinstalleret med W7 ?

Kan det være at du har en RAID controller i maskinen og du der har sat
det op til at du kører RAID JOB (altså diskene er lagt sammen her) ?
Så er det bare at ændre (og måske tilføje en partition) partitions
størrelse.

Eller vil du lave dine diske om til dynamiske diske og lægge dem
sammen, for derefter at lave en partition på 100gb og en på resten
(900gb) ?

/Hans

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 22-01-11 17:02

"Hans Kjaergaard" skrev i meddelelsen

>Svaret afh. af hvilket setup du har.

Det er klart.

Jeg ville blot lave C-drevet mindre og oprette en ny partition som ekstra
drev på den formindskede plads og beholde den anden harddisk på 500 GB. Og
det lykkedes fint via Computeradministation.

Søren