MS Windows
briani 27239
Windows 7: Genveje til proceslinjen
Fra : Martin Ploug

Dato : 22-01-11 10:23

Hej

Jeg prøver i Windows 7 at trække en genvej fra skrivebordet
ned på proceslinjen. Det er lykkedes med andre genveje, men
nu kommer der et stopskilt på, når jeg prøver.
Proceslinjen er ikke låst, men jeg gætter på, at der så må
være noget andet mht. egenskaberne for proceslinjen.

En anden ting ...
En af de genveje jeg har på skrivebordet er forsynet med et gult
og blå skjold. Betyder det bare, at det er beskyttet med UAC?

Genvejen til skrivebordet er iøvrigt nu forsvundet fra proceslinjen.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Mogens

Dato : 22-01-11 11:40

Den 22-01-2011 10:22, Martin Ploug skrev:
> Hej
>

> Genvejen til skrivebordet er iøvrigt nu forsvundet fra proceslinjen.

Genvejen til skrivebordet er den lille firkant til højre for uret.

Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-11 12:21

Martin Ploug skrev:

> Jeg prøver i Windows 7 at trække en genvej fra skrivebordet
> ned på proceslinjen. Det er lykkedes med andre genveje, men
> nu kommer der et stopskilt på, når jeg prøver.

Microsoft har gjort det igen. På en yderst kreativ måde har de
atter sat udviklingen i bakgear.

Det er kun normale, installerede programmer der kan få lov at få
et ikon på proceslinjen. Genveje til filer som ikke er exefiler,
må ikke være der. Det er møgirriterende. Dem bruger jeg ellers
til batfiler og Pythonfiler og den slags.

Desuden må man ikke længere selv designe sin startmenu. Man
tvinges til at de links man selv lægger deri, bliver anbragt
hulter til bulter i en lang liste.

Min løsning er

1. 'Startmenu'
Jeg har lavet en mappe på mit D-drev hvori jeg lægger hele den
gamle startmenu. Den opretter jeg så som værktøjsbjælke på
proceslinjen. Eneste ulempe er at den befinder sig langt til
højre på proceslinjen.

2. Jeg kan få plads på proceslinjen til 13 af de genveje jeg
plejer at have. Nu optager de nemlig tom plads til ingen nytte.

3. Den rigtige startmenu tømmer jeg helt, og så lægger jeg de nu
forbudte genveje som jeg før havde i proceslinjen plus et par
andre ofte benyttede genveje.

> En anden ting ...
> En af de genveje jeg har på skrivebordet er forsynet med et gult
> og blå skjold. Betyder det bare, at det er beskyttet med UAC?

Aner det ikke. Jeg har ikke set fænomenet, men jeg slår også en
gevaldig masse indblanding fra så jeg kan få fred.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 22-01-11 17:08

> [...]
> gamle startmenu. Den opretter jeg så som værktøjsbjælke på
> proceslinjen. Eneste ulempe er at den befinder sig langt til

Lås proceslinjen op, og træk den til venstre.

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-11 17:28

Edmund skrev:

> Lås proceslinjen op, og træk den til venstre.

Derved kommer der et ikon for alle undermapperne frem, og hvis
jeg trækker den langt nok, klemmer den ikonerne til venstre
sammen.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 22-01-11 18:00

> Derved kommer der et ikon for alle undermapperne frem, og hvis
> jeg trækker den langt nok, klemmer den ikonerne til venstre
> sammen.

Du skal bare trække den endnu længere, så din nye værktøjslinje kommer
til at være lige ved siden af start knappen.

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 22-01-11 18:08

Den 22-01-2011 18:00, Edmund skrev:

> Du skal bare trække den endnu længere, så din nye værktøjslinje kommer
> til at være lige ved siden af start knappen.

Så kan det f.eks se ud som dette
http://edmorano.dk/proceslinje.jpg

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-11 18:46

Edmund skrev:

> Du skal bare trække den endnu længere,

Først troede jeg ikke at det duede fordi mappeikonerne fra
undermapperne fyldte hele proceslinjen ud og skubbede de øvrige
ikoner væk - men pludselig hoppede de på plads så det så ud som
du viste.

Tak for hjælpen.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-01-11 12:23

Betyder at den er sat til at køre som Administrator. (Vil udløse en
UAC prompt).

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-01-11 15:28

Jens Peter Karlsen wrote:
> Betyder at den er sat til at køre som Administrator. (Vil udløse en
> UAC prompt).
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Hej alle

Tak for jeres indlæg.
Mht. det med skrivebordet har jeg fundet nedenstående side,
og det ser ud til at fungere fint.
http://www.gpsoftuk.com/prod_showdesktop.asp#download

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-01-11 15:38

Martin Ploug wrote:

> Hej alle
>
> Tak for jeres indlæg.
> Mht. det med skrivebordet har jeg fundet nedenstående side,
> [...]

Nedenstående forklare måske hvorfor jeg ikke kan fastgøre
Revo Uninstaller.
http://www.west-wind.com/weblog/posts/32765.aspx

Endnu en underlig Microsoft ting.

Venlig hilsen
Martin

Fra : emjeppesen

Dato : 22-01-11 16:19

Martin Ploug skrev:

>Mht. det med skrivebordet har jeg fundet nedenstående side,
>og det ser ud til at fungere fint.
>http://www.gpsoftuk.com/prod_showdesktop.asp#download

Kik nu lige ned på uret i højre side og SE den lille lodrette firkant
til højre for uret. DET er genvejen til skrivebordet.

Windowstasten + D giver også skrivebordet
Hilsen emj