Tryghedsnarkoman eller risk-seeker
Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-11 14:49

Tryghedsnarkoman eller risk-seeker
Hvis man ikke ser håb om at bidrage til et dansk Danmark, er det måske
klogt at vælge lev-stærkt-dø-ung strategi og blive narkoman

At leve midt i faren er sandt liv.       Louis Pasteur
1822-1895

To ting vil den ægte mand: fare og leg. Derfor attrår han kvinder som
det farligste legetøj. Nietzsche
    Intent er farligere end at værer ufarlig. Poul Henningsen

"   Pinsler ved forsigtighed overgår de farer, der skal undgås -
ofte er det bedre at overlade sit selv til skæbnen. Napoleon I (
risikonarkoman med megasucces i ret lang tid)

"   To live is ever to be in danger. Nietzsche"
   "Believe me! The secret of reaping The greatest fruitfulness
and The greatest enjoyment from life is to live dangerously!Nietzsche
   I understand by "freedom of spirit" something quite definite -
the unconditional will to say No, where it is dangerous to say No.
Friedrich Nietzsche
   "Det eneste jeg beklager ved mit liv er, at det har varet for
længe. Hvis jeg skulle leve mit liv om, ville jeg begå de samme fejl -
bare lidt tidligere. Tallulah Bankhead
   "The pleasure of all things increases by the same danger that
should deter it.      Seneca(B.C. 3-65
   Hvis man præcis ved, hvad man skal gøre, hvorfor så gøre det?
Lykken står den kække bi. Vergil
   Astrid Lindgren netop citeret i Politiken for følgende fra
Ronja Røverdatter "Der findes ting man må gøre, selvom det er farligt,
for ellers er man ikke et menneske men bare en lille lort"

¢   Men enhver, der har studeret Muhamedanismen vil vide, at den
nuværende