MS Windows
briani 27239
Windows 7: undgå pauseskærm / skærm
Fra : Martin Ploug

Dato : 21-01-11 17:24

Hej

Jeg har lige installeret Windows 7, og det kører umiddelbart fint.
Men som det er nu, går skærmen i sort / dvale, hvis der ikke er
aktivitet i et stykke tid. Hvordan slår jeg det fra?
Jeg har være inde under Personlige
indstillinger > Skift pauseskærm > Skift indstillinger for strømstyring.
Både under Vælg hvornår skærmen skal slukkes og under
Angiv, hvornår computeren skal slumre har jeg valgt Aldrig.
Er der et helt andet sted jeg skal hen at slå det fra?

Det er en stationær Pc, hvis det betyder noget.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Bo

Dato : 21-01-11 17:30

Martin Ploug sendte dette med sin computer:
> [...]
> Er der et helt andet sted jeg skal hen at slå det fra?
>
> Det er en stationær Pc, hvis det betyder noget.

Hvad er "et stykke tid"? det lyder som en fejl, hvis du har valgt de
beskrevede indstillinger. Der er ikke noget nyt i w7 der skulle lukke
den ned, så vidt jeg ved. Har i hvert tilfælde ikke oplevet noget på
nogen af mine w7 maskiner.

Fra : shedbys@FJERNDETgmai~

Dato : 21-01-11 17:53

On Fri, 21 Jan 2011 17:23:57 +0100, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

> [...]
>Er der et helt andet sted jeg skal hen at slå det fra?
>
>Det er en stationær Pc, hvis det betyder noget.

Hej Martin,

jeg bruger DontSleep
http://www.softwareok.com/?seite=Microsoft/DontSleep

når jeg ikke vil have den til at gå i dvale.

mvh Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-11 00:03

Martin Ploug skrev:

> Jeg har lige installeret Windows 7, og det kører umiddelbart fint.
> Men som det er nu, går skærmen i sort / dvale, hvis der ikke er
> aktivitet i et stykke tid. Hvordan slår jeg det fra?

Når du er inde på fanebladet "Skift indstillinger for plan", skal
du vælge

Skift avancerede indstillinger for strømstyring.

De behøver ikke svare til de 'nemme' valg, men det er dem der
bestemmer.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-01-11 08:40

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Skift avancerede indstillinger for strømstyring.
>
> De behøver ikke svare til de 'nemme' valg, men det er dem der

Hej alle

Tak for jeres indlæg.
Det ser ud til, at det er blevet slået fra nu.

Venlig hilsen
Martin