Opsætning
Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-12-00 23:01

Hej !

Jeg forsøger desperat at installere Linux (RedHat 5.2) på min maskine, men
jeg har et problem med opsætningen af mit grafikkort. Jeg har et "Number
Nine Pepper M32" grafikkort, men det findes ikke listen. Jeg vælger så
"unlisted card" og skriver, at mit kort er et "mach32", hvad det så end er.
Når jeg så kører "startx", får jeg en fejlmeldning, som hedder "no screens".
Er der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg kan sagtens køre med VGA16, men det er
jo ikke til at holde ud at se på.

Med venlig hilsen
Michael Knudsen

Fra : loverman@loverman.dk

Dato : 19-12-00 23:15

Hvorfor RH5.2 ? Der er senest en 7.0'er - udgivet i oktober, eller så'n
noget.
Det ku' måske være at du skulle prøve den?

Specielt mht. grafikkort vil det nok være en fordel for dig at vælge en
nyere distribution.
Se evt. på redhat's side om det kort du bruger er supporteret.

/Anders

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-12-00 14:56

Fra : loverman@loverman.dk

Dato : 22-12-00 11:58

> Mvh. Michael (ikke ham, der startede tråden)
Av, det er forvirrende :)

>Det er min erfaring, at RedHat ikke nødvendigvis er blevet bedre med
>tiden.
Enig ...

> derfor bad jeg utrykkeligt installationen om ikke at installere X..
Men det tror jeg ikke at den anden Michael har gjort ...
Og hvis det er vigtigt med X, og er man ydermere ikke dybt inde i den forunderlige Linux-verden, så er det vel nemmest med en 7.0'er, 6.2'er eller hvad man nu finder smag for ...

/Anders

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-12-00 23:35

Hey

Mit umiddelbare råd ville være at downloade sovsen til XFree 4.0.1 og så
installe den i stedet, da den for det første er langt nemmere at sætte op.
Desuden er den en del hurtigere (i hvert fald på mit G400 MAX) og
sandsynligvis også en del mere sikker. Smut forbi www.xfree86.org idag og
hent din helt egen kopi af sovsen =)

Mvh. Michael