Synologi NAS vil ikke gå på standby
Fra : Robert Piil

Dato : 20-01-11 19:04

Jeg har en synology NAS (207+) med nyeste version DSM (Synolgys OS) på.
Den vil ikke gå i standby når min Mac er tændt eller i dvale. Eller det
vil sige. Den går godtnok meget kortvarigt i dvale hvis jeg IKKE har et
drev mounted på den, men starter op igen efter få sekunder. HVis der er
drev mounted, kører den konstant.

Hvis jeg lukker MAC'en helt ned, går boksen fint i dvale.

Det er lidt upraktisk, og jeg ville gerne have den kunne gå i dvale,
selv med et mounted drev, da jeg ellers får problmer med crashplan, der
ikke kan finde ud af at mounte drevet, når der er brug for det.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Robert Piil

Dato : 20-01-11 23:09

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
> selv med et mounted drev, da jeg ellers får problmer med crashplan, der
> ikke kan finde ud af at mounte drevet, når der er brug for det.

Nå ja, det kunne være jeg skulle have et spørgsmål med.

1) Er der andre der bruger Synology-dimser, som kan få dem til at sove?
2) Er der nogen der har ideer til hvor jeg skal lede efter det dre
holder den ilive?

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-11 09:20

> [...]

> 1) Er der andre der bruger Synology-dimser, som kan få dem til at sove?
> 2) Er der nogen der har ideer til hvor jeg skal lede efter det dre

Mac'en fortæller jo åbenbart ikke NAS'en at den afbryder forbindelsen
til det share når den går i dvale.

Kan du se i Synologyen hvilke aktive forbindelser der er ?

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 21-01-11 23:20

> Mac'en fortæller jo åbenbart ikke NAS'en at den afbryder forbindelsen
> til det share når den går i dvale.
>
> Kan du se i Synologyen hvilke aktive forbindelser der er ?

Jeg har ikke kigget, men det har du da ret i at man burde kunne. Jeg
skal vist lige have børstet et par linux-kommandoer af for at displayet.
Man skal vel både kigge efter netværkssessioner og kørende processer. Er
det det sidste er det selvf. ikke Mac'en jeg skal skyde på.

Uanset om Mac'en holder sharet i live, så ville jeg egentlig forvente at
NAS'en burde ignoere det, hvis der ikke er input eller output på
diskene, og alligevel spinne diske og blæser ned.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Robert Piil

Dato : 21-01-11 23:50

> Jeg har ikke kigget, men det har du da ret i at man burde kunne. J

Nå helt så nemt er det ikke. Det kræver noget tredjeparts-værk. Det har
jeg ikke i mig at tode med ige nu.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-11 00:55

On 2011-01-21 09:20:04 +0100, Thomas von Hassel said:

> Kan du se i Synologyen hvilke aktive forbindelser der er ?
>
> /thomas

Jeps. (ihvertfald i 3.0 versionen af OS'et)
Start Systemoplysninger, vælg Log og Aktuelle forbindelser

Hvad er Chrashplan?
(jeg bruger Chronosync til at synkronisere nogle mapper med synologyen)

/Joakim

Fra : Robert Piil

Dato : 22-01-11 02:35

JHP <usenet_at-jhpb-i-danmark> wrote:

> Jeps. (ihvertfald i 3.0 versionen af OS'et)
> Start Systemoplysninger, vælg Log og Aktuelle forbindelser

Ah, den havde jeg overset.

> Hvad er Chrashplan?
> (jeg bruger Chronosync til at synkronisere nogle mapper med synologyen)

crashplan.com

Den giver nogle nemme muligheder for offsite-baskup (ikke nødvendigvis
på crashplans servere). Måske skulle jeg kigge lidt på at finde en at
rsynce (chronosync kan vist noget af det samme?) med i stedet. Det er
lidt af en showstopper for mig, hvis det ender med at NAS skal snurre
hele tiden.

--
Robert Piil
http://piil.org