Mail bliver ved med at arbejde
Fra : Hans Houmøller

Dato : 19-01-11 22:36

Jeg har fået et irriterende problem med Mail, som jeg gerne vil have til
at arbejde sammen med OpenOffice. Det har før kunnet lade sig gøre, men
når jeg prøve at bruge Mail overhovedet, står programmet og arbejder
uden at der tilsyneladende sker noget.

Jeg har så prøvet at sætte OpenOffice op i Thunderbird, men det vil
heller ikke virke.

I Mail har jeg for nyligt sat min ny gmail-konto op, og den kører fint
både der og i Thunderbird.

Mens jeg sidder og skriver denne epost i Thunderbird, har jeg Mail åben
ved siden af, og under "sendt" står "centrufugen" og drejer og drejer og
drejer, og det får tilsyneladende ingen ende.

Har nogen et bud på Mail's underlige opførsel?

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans
--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Jon

Dato : 19-01-11 23:52

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> [...]
> drejer, og det får tilsyneladende ingen ende.
>
> Har nogen et bud på Mail's underlige opførsel?

Har du åpnet Mails vindu "Aktivitet" (så heter det på norsk) - Eple-0?
Hva står det over den eller de aktive rader?
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Hans Houmøller

Dato : 19-01-11 16:22

On 19 Jan., 23:52, see_signat...@invalid.com (Jon) wrote:

> Har du pnet Mails vindu "Aktivitet" (s heter det p norsk) - Eple-0?
> Hva st r det over den eller de aktive rader?
> --
> /Jon

Jeg åbnede som du foreslog, og den boks, der kom op, blev tom efter
en meget hurtigt aktivitet med et rødt ikon.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-11 01:42

Den 20/01/11 00.21, Hans Houmøller skrev:

> Jeg åbnede som du foreslog, og den boks, der kom op, blev tom efter
> en meget hurtigt aktivitet med et rødt ikon.

Der står, at min mobile.me konto er passiv, jeg aktiverer den, men det
hjælper ikke.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-01-11 09:53

> [...]

> drejer, og det får tilsyneladende ingen ende.
>
> Har nogen et bud på Mail's underlige opførsel?

normalt er det fordi du prøver at sende noget ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-11 15:00

Den 20/01/11 09.53, Thomas von Hassel skrev:

> normalt er det fordi du prøver at sende noget ...
>
> /thomas

Du har sikkert ret, men har du et bud på, hvorfor det tager urimelig
lang tid at sende? - jeg taler om minutter.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-11 17:16

Den 20/01/11 14.59, Hans Houmøller skrev:

> Du har sikkert ret, men har du et bud på, hvorfor det tager urimelig
> lang tid at sende? - jeg taler om minutter.

Jeg har nu prøvet at sende en helt almindelig epost fra Mail, og den har
nu stået og "snurret" i små 10 minutter, inden den kom med følgende
besked: "Vælg en anden server". Det gør jeg så, og så begynder det hele
forfra.

Jeg har følgende servere at vælge imellem:
1) smtp.google.mail
2) smtp.me.com

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-11 17:40

Den 20/01/11 17.16, Hans Houmøller skrev:

Der må være noget helt galt med Mail/Mailopsætningen, for så snart jeg
åbner programmet, sker det jeg har beskrevet, selvom der ikke er noget i
udbakken OG der heller ikke er noget på vej ind.

Ak, og ve!

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-11 18:05

Den 19/01/11 22.36, Hans Houmøller skrev:
> [...]
> drejer, og det får tilsyneladende ingen ende.
>
> Har nogen et bud på Mail's underlige opførsel?

Så har jeg fået det til at fungere (igen), så jeg kan sende OpenOffice
dokumenter via Mail.

Vejen kan jeg godt forklare, men ikke helt forstå:

Jeg oprettede en ny postkonto (3.dk) og satte den op. Den viste sig som
"passiv", men da jeg havde oprettet den, kunne jeg pludselig sende et
prøvedokument fra OpenOffice. Da det var gået godt, valgte jeg at slette
3.dk-kontoen igen, og nu virker Mail, som jeg gerne vil have det!!!
Hvorfor, ved jeg ikke, men det kan andre måske forklare.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-01-11 18:36

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> writes:

> [...]
> følgende besked: "Vælg en anden server". Det gør jeg så, og så
> begynder det hele forfra.
>
> Jeg har følgende servere at vælge imellem:

Google kræver særlige krumspring for at få lov at sende gennem dem. Den
sædvanlige måde virker ikke og vil formentlig opfører sig som du beskriver.

Fra : Robert Piil

Dato : 20-01-11 19:06

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110120 <nospam0002+20110120@gmail.com> wrote:

> Google kræver særlige krumspring for at få lov at sende gennem dem. Den
> sædvanlige måde virker ikke og vil formentlig opfører sig som du beskriver.

Så er det vel heller ikke sværere?
http://lifehacker.com/111166/how-to-use-gmail-as-your-smtp-server

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-11 21:13

Den 20/01/11 19.06, Robert Piil skrev:

> Så er det vel heller ikke sværere?
> http://lifehacker.com/111166/how-to-use-gmail-as-your-smtp-server

Tak som byder, og jeg har fået gang i Mail igen.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-01-11 23:22

piil@nospam.dk (Robert Piil) writes:

> Så er det vel heller ikke sværere?
> http://lifehacker.com/111166/how-to-use-gmail-as-your-smtp-server

Afhænger af hvor meget benarbejde der gøres når man vinger TLS-boksen
af.