Program til test af hardware
Fra : Darkh

Dato : 09-08-01 11:40

Hej

Jeg mangler et program som kan bruges til at teste en pc. Programmet skal
kunne teste bundkort, processor ram, alle porte (usb, parallel, seriel,
firewire m.m.), netkort, lydkort, skærmkort, modem, harddisk, DVD, CD-ROM
og brænder.

Jeg brugte for mange år siden et program, hvor man satte en form for
terminator på parallel og seriel portene så den kunne teste om forbindelsen
virkede. Det er lidt af det samme jeg skal bruge nu, bare at den skal kunne
teste alt.

Programmet skal helst kunne køre direkte fra opstart af diskette eller
CD-ROM, så det kører uafhængig af hvilket styresystem der er på maskinen.

Er der nogen som kender et sådant program, eller et par programmer som
kombineret kan teste det hele?

pft.
Jesper

Fra : SoulWalker

Dato : 09-08-01 12:57

prøv sisoft sandra fra ->
http://www.3bsoftware.com/downloads/sandra/sandra.html

Soulwalker

Fra : Jens_W

Dato : 10-08-01 09:45

Hej Darkh
Jeg bruger ((og har købt)) Norton Utilities 2000, som tenderer til at
køre fint og give sikre resultater. Normalt har jeg installeret NU2000
under Windows.
Forøvrigt er en clean installation af Win98SE en udmærket test af
bundkort, RAM, IRQ-mapping og systemets generelle ydelse.
Hvis Win98SE installerer sig under 15min. uden udråbstegn er det et
hurtigt og stabilt system.

MVH
Jens

http://www.kandu.dk/

Fra : Darkh

Dato : 10-08-01 12:41

"Jens_W" <Jens_W.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkort, RAM, IRQ-mapping og systemets generelle ydelse.
> Hvis Win98SE installerer sig under 15min. uden udråbstegn er det et

Det er ikke så meget stabilitet og ydelse jeg går efter, men en decideret
fejlfinding af hardwaren, ex. om printerport eller netkort er defekt.

Problemet er at jeg får 15-20 PC'ere ind om ugen som skal testes og evt.
repareres, og jeg vil gerne have et program som automatisk kan teste for
fejl. Som det er i øjeblikket, skal jeg først installere et styresystem,
hvorefter jeg kan teste om den kan printe ud, ringe op med modemet, kobles
på netværket m.m.. Det tager frygteligt lang tid, så hvis et program kunne
hjælpe med at lave dise test, kan det jo være at jeg engang kunne prøve
hvordan det føles kun at arbejde 40 timer om ugen ;)

mvh
Jesper