Tim Cook midlertidig daglig leder....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-01-11 03:36

Steve Jobs er åbenbart mere syg, end vi gik og troede...

http://www.theregister.co.uk/2011/01/17/steve_jobs_medical_leave_apple/

mvh. Erik Richard

Fra : Langgaard

Dato : 18-01-11 02:25

On 18 Jan., 03:36, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:
> Steve Jobs er åbenbart mere syg, end vi gik og troede...
>
> http://www.theregister.co.uk/2011/01/17/steve_jobs_medical_leave_apple/

Hvem er Steve Jobs?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-01-11 15:00

Langgaard wrote:

> Hvem er Steve Jobs?

Dynamoen.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-01-11 11:01

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> writes:

> Hvem er Steve Jobs?

Ham der hjælper Phil Schiller med at holde keynotes. Du ved, de der
to-timers reklamefilm :)

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-11 05:13

On 18 Jan., 03:36, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:
> Steve Jobs er åbenbart mere syg, end vi gik og troede...
>
> http://www.theregister.co.uk/2011/01/17/steve_jobs_medical_leave_apple/
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er synd for ham. Han er jo vegetar og i mit virke indenfor
sundhed, har jeg truffet på nogle stykker af slagsen med dårlig lever.
Jeg læste i går at danske læger har fundet ud af at antioxidanter i
massevis kan forgifte leveren. En kvinde som drak 5 kopper grøn te om
dagen havde fået sin lever forgiftet. Det fandt man ud af ved en nøje
udredning.
Jeg kunne godt forestille mig SJ som en sundhedsapostel på afveje. En
skam at han ikke kan læse BT fra i går, som omtalte "grøn te
syndromet."

MvH
Jens

Fra : Terje Rydland

Dato : 19-01-11 12:35

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Det er synd for ham. Han er jo vegetar og i mit virke indenfor
> sundhed, har jeg truffet på nogle stykker af slagsen med dårlig lever.

Han er vel også veganer - den ekstreme sorten av vegetarianere som ikke
spiser noe som har med dyr å gjøre i det hele tatt.

Terje

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-11 12:47

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Han er vel også veganer - den ekstreme sorten av vegetarianere som ikke
> spiser noe som har med dyr å gjøre i det hele tatt.

.... intet af det har noget at gøre med hhv. hans cancer eller hans
levertransplantation.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-11 22:53

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Han er vel også veganer - den ekstreme sorten av vegetarianere som ikke
> spiser noe som har med dyr å gjøre i det hele tatt.

Som det unge amerikanske ægtepar, der lod deres spæde søn dø, seks uger
gammel. Han skulle jo også være veganer, så der var dømt vegetabilsk
"mælk".

Forældrene var blevet advaret af deres egne forældre, og fik vistnok
begge 30 års fængsel.

Jeg ved dog ikke om Steve Jobs er veganer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-01-11 09:53

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> begge 30 års fængsel.
>
> Jeg ved dog ikke om Steve Jobs er veganer.

det _var_ han inden hans helbredsproblemer ... hvad han er nu ved jeg
ikke ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 19-01-11 05:26

On 19 Jan., 12:47, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> ... intet af det har noget at gøre med hhv. hans cancer eller hans
> levertransplantation.
,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jamen det er det jeg ikke er så sikker på. Men måske ved du noget jeg
ikke ved? Hans cancer skulle efter hans egne udsagn som jeg har læst,
været en cancer pancreatis. Denne skulle have været af en meget
sjælden type som kunne helbredes. Det var vist en kemoterapi der kunne
gøre trikket.

Hans levertilstand har han beskrevet som mystisk. Som én lægerne ikke
kunne finde en forklaring på. Derfor er det ikke sandsynligt at det
skulle være en "kræft metastaseret fra pancreas". Havde det været det
så havde det for lægerne været lige ud af landevejen. Så ville
levertraumet have en forklaring. Her kommer det nye danske fund
omkring leverforgiftning via antioxidanter ind som en interessant
faktor. Når hans egne læger ikke kan finde forklaring.IMHO.

Men du har måske andre forklaringer?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-11 13:31

> [...]

> omkring leverforgiftning via antioxidanter ind som en interessant
> faktor. Når hans egne læger ikke kan finde forklaring.IMHO.

Han blev opereret i 2004 efter Whipple proceduren .. hans leverproblemer
har åbenbart været relateret til proceduren mere end hans cancer ...

Alt andet end det ved jeg ikke, og jeg synes også det er upassende at
snage ret meget mere i hans helbred ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-11 14:39

Hej,

> levertraumet have en forklaring. Her kommer det nye danske fund
> omkring leverforgiftning via antioxidanter ind som en interessant
> faktor. Når hans egne læger ikke kan finde forklaring.IMHO.

Det er jo ikke ligefrem noget nyt man lige har opdaget her i Danmark.
Prøv fx at se:

"A case of hepatotoxicity caused by green tea", 2007, A. Federico, A.
Tiso & C. Loguercio

"Cellular and in vivo hepatotoxicity caused by green tea phenolic acids
and catechins", 2005, G. Galati, A. Lin, A. Sultan & P. O'Brien

Hvis du googler finder man også forskellige indlæg omkring det samme fra
2006 og frem.

Jeg tror godt man kan være 99,999999% sikre på, at Steves læger har fod
på tingene og ikke har overset hans kost. Noget helt andet er så at
leverbetændelse jo ikke har noget som helst med kræft at gøre, som jo er
det, han kæmper med.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-01-11 16:38

Lyrik wrote:

> [...]
> omkring leverforgiftning via antioxidanter ind som en interessant
> faktor. Når hans egne læger ikke kan finde forklaring.IMHO.

Jeg véd ikke, hvad Thomas har af forklaringer, men jeg véd, at animalsk
protein er livsvigtig for diabetikere. Jeg véd desværre også, at mange
diabetikere direkte får kød-lede og enten ikke vil spise kød - eller,
hvis de endelig spiser kød, så spiser de absolut minimalt. Og det kan
være et hestearbejde at overtale dem til bare at spise en smule kød. -
Jeg kender det desværre alt for godt fra min nu afdøde Kirsten. Både
sygehus og jeg kæmpede for at få hende til at spise bare en smule kød...

Og en enkelt ting mere... Hvis det er en metastase til bugspytkirtlen,
han lider af nu, så er hans chancer for at overleve noget nær lig nul!

Jeg tror nærmere, det hænger sammen i en helhed - cancer, diabetes,
transplantation, - at han kører på, som om intet var sket, og så har
hans fysik ganske enkelt nået det maksimale stresspunkt. - Enten går de
så ned fysisk pga. reaktioner i anti-immunsystemet eller psykisk. I
Steve Jobs' tilfælde er der noget, der tyder på - ud fra det, der er
kommet frem i medierne, - at han er ved at gå ned fysisk, så han har med
garanti fået et vink med en vognstang om, at "...så makker, *nu* er
/din/ tærskel nået!"...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-11 18:38

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> kommet frem i medierne, - at han er ved at gå ned fysisk, så han har med
> garanti fået et vink med en vognstang om, at "...så makker, *nu* er

kan vi ikke generelt lade være med at gætte på mandens helbredstilstand
.... det er nok at pressen igen har besluttet sig for at være modbydelige

Det eneste jeg ved er hvad der kom frem ifbm. med hans første omgang i
2004

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-01-11 19:26

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> ... det er nok at pressen igen har besluttet sig for at være modbydelige
>
> Det eneste jeg ved er hvad der kom frem ifbm. med hans første omgang i

Jeg skriver ikke noget om de spekulationer, der gøres i pressen, men
derimod nogle konkrete facts om, hvilke risici man løber med den sygdom,
som fx. Steve Jobs lider af, - og som jeg jo selv har haft særdeles tæt
inde på livet. - En kompliceret diabetes type 1 er et helvede at have -
både for patienten og de pårørende!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-11 19:29

> [...]

> som fx. Steve Jobs lider af, - og som jeg jo selv har haft særdeles tæt
> inde på livet. - En kompliceret diabetes type 1 er et helvede at have -

Men vi _ved_ ikke hvad han fejler i denne omgang ... that's the whole
point ...

/thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 19-01-11 18:59

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> [...]
> kommet frem i medierne, - at han er ved at gå ned fysisk, så han har
> med garanti fået et vink med en vognstang om, at "...så makker, *nu*

"One of the reasons that Apple is a cult stock is what we're seeing
today: an unhealthy obsession with its founder and CEO."

http://www.newsweek.com/2011/01/19/apple-s-cult-factor-emerges-as-drawback.html

--
Carl

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-11 19:12

Carl Drud <carl.drud@gmx.com> wrote:

> "One of the reasons that Apple is a cult stock is what we're seeing today:
> an unhealthy obsession with its founder and CEO."

> [...]

<http://www.ilounge.com/index.php/articles/comments/drawing-the-line-how
-well-cover-steve-jobs-health/>

/thomas