Pages hvordan samler man 2 filer
Fra : Michael Horn

Dato : 17-01-11 18:57

Hej

Jeg har pages 9 og har skrevet manualer i 2 forskellige filer. Nu ville
jeg gerne genbruge noget fra den ene fil til den anden.

Nu ser jeg at dette (nok) ikke kan lade sig gøre. Jeg kan se man kan
genbruge sections, men det kun i tilhørende fil.

Er der noget der har en workaround - Man kan exportere til MS word, men
så ryger formateringen og setup ad h til - og jeg købte iwork for at
være fri for MS.

Og hvis det ikke kan lade sig gøre hvilket program er så godt at lave
manualer i - gerne et som også kan lave index mm.

Michael Horn

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 17-01-11 19:26

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> [...]
>
> Og hvis det ikke kan lade sig gøre hvilket program er så godt at lave
> manualer i - gerne et som også kan lave index mm.

Nisus Writer Pro er et glimrende alternativ til Wierd, undskyld Word.

<http://nisus.com/pro/>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-01-11 21:01

Den 17/01/11 19.26, Mogens Thyregod skrev:
> [...]

Hvad med OpenOffice? Det kører jeg med, når jeg har brug for at kunne
gemme så dem, der bruger MSOffice kan læse mine filer.

Fra : Kent

Dato : 17-01-11 22:00

> [...]
>
> Nu ser jeg at dette (nok) ikke kan lade sig gøre. Jeg kan se man kan
> genbruge sections, men det kun i tilhørende fil.

Kan man ikke åbne filen, markere og kopiere, og så sætte ind i den anden

--
Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-11 22:03

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Kan man ikke åbne filen, markere og kopiere, og så sætte ind i den anden
> fil?

det ville også være mit forslag ... men behøver ikke gøre det mere
avanceret end højest nødvendigt ...

/thomas

Fra : Michael Horn

Dato : 18-01-11 05:29

> det ville også være mit forslag ... men behøver ikke gøre det mere
> avanceret end højest nødvendigt ...
>
> /thomas

Jo det kan man godt, men jeg har lavet mange illustrationer omkring
billeder, tekstbobler - de skal alle sættes ind igen, justeres mm. Man
kan ikke trække-slippe heller!.

Og så syntes jeg bare det var for åndsvagt alt skulle være manuel,
ligsom MS. Når nu man bruger verdens bedste computer lev. Host host, jeg
fik et æbleskrog galt i halsen........

Michael Horn

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 18-01-11 06:06

Den 18/01/11 05.28, Michael Horn skrev:

> [...]
>
> Og så syntes jeg bare det var for åndsvagt alt skulle være manuel,
> ligsom MS. NÃ¥r nu man bruger verdens bedste computer lev. Host host, jeg

Så gem som PDF +p og sæt dem så derefter ind i samme dokument !

Fra : Michael Horn

Dato : 18-01-11 07:53

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Så gem som PDF +p og sæt dem så derefter ind i samme dokument !

Jo den har jeg tænkt over, men så går sidetal mm af fløjten - men det
bliver nok løsningen denne gang. Jeg fandt ud af at man heller ikke kan
arbejde skiftevis i landscape og upright i samme dokument..

Kravne er nok for store.. Jeg vil kikke på nisus og måske iCalamus. Er
der nogen erfaringer?
Michael Horn

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-01-11 08:12

brmhorn@skalfjernesgmail.com (Michael Horn) writes:

> Og så syntes jeg bare det var for åndsvagt alt skulle være manuel,
> ligsom MS. NÃ¥r nu man bruger verdens bedste computer lev. Host host, jeg
> fik et æbleskrog galt i halsen........

Mange ting skal man arbejde med programmerne igennem længere tid for at
finde ud af hvordan man gør nemmest og bedst.

Har du iøvrigt set efter om det her er beskrevet i hjælpen?

Fra : Michael Horn

Dato : 18-01-11 08:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110118 <nospam0002+20110118@gmail.com> wrote:

> Mange ting skal man arbejde med programmerne igennem længere tid for at
> finde ud af hvordan man gør nemmest og bedst.
>
> Har du iøvrigt set efter om det her er beskrevet i hjælpen?

Jotak apple support, google.

Flere har spurgt om det samme, men ingen svar!
Michael Horn