Flytte musik til iTunes server ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 16-01-11 10:58

Hej gruppe,

Jeg er som newbie gået i gang med at bruge iTunes på min mac.
Jeg har importeret en masse albums som jeg havde liggende på et
netværksdrev - og som jeg ser det, er disse filer blevet importeret,
således at de nu ligger lokalt på disken på min mac.
Jeg kan fint afspille dette musik gennem iTunes.

Jeg har også en LG Nas, som har mulighed for at sætte en iTunes server
service op, og dette har jeg så gjort.
Jeg kan også se denne server i iTunes under SHARED - men den er jo tom.
Hvordan migrerer jeg al mit musik fra det lokale bibliotek over på
iTunes Serveren ?

Andreas M. Hansen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-01-11 11:23

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg kan også se denne server i iTunes under SHARED - men den er jo tom.
> Hvordan migrerer jeg al mit musik fra det lokale bibliotek over på

Du vælger i iTunes hvilket Library du skal hente musikken fra. Det du
ser i iTunes er bare Alias'er af dine sange.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 17-01-11 21:04

> Du vælger i iTunes hvilket Library du skal hente musikken fra. Det du
> ser i iTunes er bare Alias'er af dine sange.

Jeg forstår det desværre ikke helt.
I folderen /bruger/music/iTunes/iTunes Media/Music ligger alle mine
albums - folderen fylder knap 7 Gb
Det er denne folder jeg gerne vil have gelejdet over på min iTunes server.
Det er stadigvæk ikke lykkedes mig at få nogetsomhelst registreret i
denne server - hverken alias'er eller fysiske filer.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-11 21:17

> [...]
> Det er stadigvæk ikke lykkedes mig at få nogetsomhelst registreret i
> denne server - hverken alias'er eller fysiske filer.

Din iTunes server har vel en placering til mediefiler, har du lagt dem
der ? har du læst manualen ?

Hvilken slags filer er det ?. .. noget du selv har rippet ?

/thomas

Fra : Andreas Møller Hans~

Dato : 17-01-11 22:05

> Din iTunes server har vel en placering til mediefiler, har du lagt dem
> der ? har du læst manualen ?
>
> Hvilken slags filer er det ?. .. noget du selv har rippet ?

Musikken det drejer sig om, er en flok albums som er downloaded fra tdc
play - og så er beskyttelsen fjernet med tunebite. Album'erne virker som
sagt fint i iTunes, efter at den har fået lov til at importere dem.

Det er desværre meget lidt der står i manualen til min NAS ang. iTunes
serveren - der står kun dette, som jeg ikke rigtigt kan få noget ud af:

iTunes
Using the iTunes services and recreating music files stored to the LG
Network Storage through PC/Mac iTunes programs is possible. Music does
not affect the PC/Mac storage space as transfer is done through streaming.
① For required use, select ‘Enable’ for iTunes Streaming Service.
â‘¡ Set Music Library Update Frequency.
-Forced update (manual): Activate once the music file service for
Streaming to begin the service. To create a music file, time is needed
hence manual updates are recommended.
-Every 5 minutes (auto): Every 5 minutes, the music file list is updated
periodically. For updated music lists, the client program must be restarted.
* Itemizing a music file list may be time consuming, the Foced update
option is recommended unless music files are updated frequently.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-11 22:08

> [...]
> * Itemizing a music file list may be time consuming, the Foced update
> option is recommended unless music files are updated frequently.

Det lyder som om den streamer filerne fra iTunes ... er iTunes Sharing
slået til ? ... men det lyder som om det er oversat via Google Translate

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-11 06:34

> Det lyder som om den streamer filerne fra iTunes ... er iTunes Sharing
> slået til ? ... men det lyder som om det er oversat via Google Translate

Det er heller ikke nok blot at kopiere filerne til den rigtige
placering; de skal tydeligvis også registreres i en intern database.

Træk filerne fra den fysiske placering ind i iTunes vinduet.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 18-01-11 19:20

> Det er heller ikke nok blot at kopiere filerne til den rigtige
> placering; de skal tydeligvis også registreres i en intern database.
>
> Træk filerne fra den fysiske placering ind i iTunes vinduet.

Det har jeg så også prøvet - men man kan desværre ikke tække noget derind.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-11 19:42

> Det har jeg så også prøvet - men man kan desværre ikke tække noget derind.

Nej, det er klart, det kan man ikke. Ikke fra iTunes. Normalt med en
iTunes server på en NAS skal man kopiere musikken ud på en speciel share
på NAS'en før de kan deles via iTunes Serveren på NAS'en ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-01-11 18:33
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 25-01-11 19:47

Så lykkedes det endelig at få gang i den iTunes server - manualen der
følger med til sådan en LG NAS er altså intet bevendt - som en af jeg
bemærkede, så ligner det noget der er oversat med Google Translate - og
der står absolut INTET om hvordan serveren virker - kun hvordan man
starter servicen.

Efter en del googlen rundt, og ledt på vej af jeres svar, så fandt jeg
langt om længe ud af at musikken skal kopieres over i et bibliotek som
hedder /services/iTunes - så finder serveren automatisk ud af at
indexere musikken når den kigger i biblioteket hvert 5. minut

Mange tak for alle jeres input!

Andreas M. Hansen

Fra : Robert Piil

Dato : 25-01-11 20:04

> [...]

> bemærkede, så ligner det noget der er oversat med Google Translate - og
> der står absolut INTET om hvordan serveren virker - kun hvordan man

Noget i den her stil:
http://piil.org/kibitzing/archives/165-at-bruge-en-gryde.html

--
Robert Piil