MS Windows
briani 27239
port og USB
Fra : JB

Dato : 17-01-11 12:50

hvor kan man se hvilken port og usb der er brug og tildelt
i win xp

JbP

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-01-11 13:30

On Mon, 17 Jan 2011 12:50:02 +0100, "JB" <xxxx@xx.dk> wrote:

>hvor kan man se hvilken port og usb der er brug og tildelt
>i win xp

Hvad mener du med "port", er det den fysiske USB port/stikket du
tænker på ?

/Hans

Fra : JB

Dato : 17-01-11 13:42

> Hvad mener du med "port", er det den fysiske USB port/stikket du
> tænker på ?
>

> /Hans

jeg har en usb converter model u232-p9
på computere er der usb, jeg har en amatørradio hvor der er et port stik

jeg kan ikke finde driver til converet, hvor kan den findes på nette

Jbp

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-01-11 14:36

On Mon, 17 Jan 2011 13:42:05 +0100, "JB" <xxxx@xx.dk> wrote:

>jeg har en usb converter model u232-p9
>på computere er der usb, jeg har en amatørradio hvor der er et port stik
Se evt. indlæg "Seriel port nummer skifter" fra den 22-12-2010 og "USB
Serial converter" fra den 3-01-2011 12:09 i denne gruppe, der er svar
på dit spørgsmål.

>jeg kan ikke finde driver til converet, hvor kan den findes på nette
Du finder i de ovenstående henvisninger også navnet på 2 af de mest
brugte chipset (FTDI og Prolific ) til USB-RS232 convertere, så er det
bare igang med google, afprøv dog lige på en test PC så du ikke sviner
din normale maskine til med test der måske falder uheldigt ud.

/Hans

Fra : JB

Dato : 17-01-11 15:11

> [...]
> bare igang med google, afprøv dog lige på en test PC så du ikke sviner
> din normale maskine til med test der måske falder uheldigt ud.

tak for hjælpen

har lige prøve google for alt muligt lige fra drivefinder, og driver ved
ikke hvordan det skal installers

Jbp

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 08:08

"JB" skrev i meddelelsen

> [...]
>

> /Hans

tak for hjælpen

har lige prøve google for alt muligt lige fra drivefinder, og driver ved

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Din pc har vel bare INGEN COM-porte - det er meget alnindeligt nu om dage.

Mvh
KSor

Fra : Per Jensen

Dato : 18-01-11 11:20

On 17/01/11 13.42, JB wrote:

> jeg har en usb converter model u232-p9
> på computere er der usb, jeg har en amatørradio hvor der er et port stik
>
> jeg kan ikke finde driver til converet, hvor kan den findes på nette
>
> Jbp

Jeg har nok driveren der passer.

Hent denne http://zapro.dk/div/UC-232A_winxp.zip

Udpak den og installer driveren, og derefter indsætter du USB/RS232
omsætteren.

Windows skulle meget gerne installere den automatisk.

Når windows fortæller dig, at den er korrekt installeret, så smutter du
en gang i kontrolpanel / System / Enhedshåndtering / Porte, der skulle
der gerne stå listet din nye COM-port, og du kan se dens nummer dér.

// Per.