MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Forsvundne tegn
Fra : Vidal

Dato : 17-01-11 11:52

Min computer vil ikke pludseligt længere skrive
de tegn, man får frem ved at trykke Ctrl-Alt.

Hvordan reparerer man det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Makana

Dato : 17-01-11 12:48

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Min computer vil ikke pludseligt længere skrive
> de tegn, man får frem ved at trykke Ctrl-Alt.

> [...]

Slå NumLock til.
Mvh
Henrik

Fra : Vidal

Dato : 17-01-11 13:48

Den 17-01-2011 12:48, Makana skrev:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Slå NumLock til.

Desværre ændrer det ikke på problemet. Hvis jeg skal bruge
et @, må jeg copy/paste, temmeligt irriterende.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-01-11 13:55

Har du prøvet med Alt Gr og @-tasten?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-01-11 14:30

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet med Alt Gr og @-tasten?

Kan det overhovedet gøres anderledes?
/Jørgen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-01-11 14:31

> Kan det overhovedet gøres anderledes?
> /Jørgen

Det ku' det så. Undskyld. Ku' ha' prøvet først.
/Jørgen

Fra : Vidal

Dato : 17-01-11 21:50

Den 17-01-2011 13:54, Allan Vebel skrev:

> Har du prøvet med Alt Gr og @-tasten?

Tak, den mulighed kendte, jeg ikke. Men det virker.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole C

Dato : 17-01-11 22:31

Øh - hvad plejer du at gøre for at skrive "@"?

--
vh
Ole C

Fra : Vidal

Dato : 17-01-11 23:14

Den 17-01-2011 22:30, Ole C skrev:

> Øh - hvad plejer du at gøre for at skrive "@"?

Ctrl-Alt. Jeg tror det stammer fra Amiga-tiden

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole C

Dato : 17-01-11 23:20

Ctrl+Alt+@ - ja, det virker sør'me'. Men åbenbart ikke længere hos dig

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-01-11 01:03

Så må en af tasterne svigte. AltGr er blot en genvej for Ctrl + Alt.
Så alt hvad du kan gøre med AltGr kan du også med Ctrl + Alt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-01-11 18:17

Den 18-01-2011 01:02, Jens Peter Karlsen skrev:
> Så må en af tasterne svigte. AltGr er blot en genvej for Ctrl + Alt.
> Så alt hvad du kan gøre med AltGr kan du også med Ctrl + Alt.

Det er faktisk ikke helt korrekt.. Jeg er stødt på flere programmer, og
har også selv når jeg har skrevet programmer, oplevet at man skelner
mellem højre og venstre alt tast. Det er korrekt at AltGr LANGT hen ad
vejen er det samme som CTRL+ALT, men prøv bare at trykke AltGr+DEL, her
oplever du bestemt ikke det samme som med CTRL+ALT+DEL.. Bare for at
nævne et enkelt eksempel.

Der er altså tale om at tastaturet sender en anden scancode til OS'et,
som så enten har en eller anden default handling på den (CTRL+ALT) eller
lader softwaren behandle trykket.

- Chano Andersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-01-11 22:05

Se inline:

On Tue, 18 Jan 2011 18:16:33 +0100, Chano Andersen
<sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote:

>Det er faktisk ikke helt korrekt.. Jeg er stødt på flere programmer, og
>har også selv når jeg har skrevet programmer, oplevet at man skelner
>mellem højre og venstre alt tast. Det er korrekt at AltGr LANGT hen ad

Det er korrekt. Skyldes at US keyboards ikke har en AltGr tast men
højre og venstre Alt.

>vejen er det samme som CTRL+ALT, men prøv bare at trykke AltGr+DEL, her
>oplever du bestemt ikke det samme som med CTRL+ALT+DEL.. Bare for at
>nævne et enkelt eksempel.

Havde lige glemt at system specifikke genveje ikke virker på samme
måde og at man selvfølgelig kan programmere sig til en anden opførsel.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-01-11 22:15

Jens Peter Karlsen wrote:

> Havde lige glemt at system specifikke genveje ikke virker på samme
> måde og at man selvfølgelig kan programmere sig til en anden opførsel.

AltGr+Ctril(højre)+Del virker fint som Ctrl+Alt+Del i standard Windows.

Det er bitter erfaring da jeg meget vanskeligt kan bruge min venstre
hånd til at ramme en enkelt tast, derfor benytter jeg
AltGr+Ctril(højre)+Del som kan klares med højre hånd alene.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-01-11 23:25

Den 18-01-2011 22:15, Erik Olsen skrev:

> AltGr+Ctril(højre)+Del virker fint som Ctrl+Alt+Del i standard Windows.

Korrekt, den har jeg ofte selv brugt. Men det ændre ikke på, at AltGr
IKKE kan bruges i stedet for en CTRL+ALT kombination.

- Chano Andersen

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-01-11 16:03

Chano Andersen wrote:

> Korrekt, den har jeg ofte selv brugt. Men det ændre ikke på, at AltGr
> IKKE kan bruges i stedet for en CTRL+ALT kombination.

Det har jeg end ikke kommenteret.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-01-11 23:54

Vidal skrev:

> Tak, den mulighed kendte, jeg ikke. Men det virker.

Godt!

Måske er dit tastatur defekt, en af tasterne fungerer
fungerer ikke, eller noget andet er galt.

Prøv med et andet tastatur! Det er nemt at teste, de
kører alle med usb i dag - og de koster ikke ret
meget.

Jeg skriver så meget at jeg skifter tastatur to gange
om året, og Logitech er træt af mig

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 18-01-11 06:25

Allan Vebel pretended :
> Jeg skriver så meget at jeg skifter tastatur to gange
> om året, og Logitech er træt af mig

Køb et IBM/Lenovo.

--
/klaus

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-01-11 18:18

Den 18-01-2011 06:24, Klaus Jørgensen skrev:
> Allan Vebel pretended :
>
> Køb et IBM/Lenovo.

Har de nogle med displays og programmerbare knapper, alle G15/G19?

- Chano Andersen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-01-11 06:26

Chano Andersen formulated on tirsdag :

> Har de nogle med displays og programmerbare knapper, alle G15/G19?

Jeg tror et Lenovo Enhanced Performance Keyboard er det nærmeste man
kommer.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-57923

--
/klaus

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-01-11 20:58

Den 19-01-2011 06:25, Klaus Jørgensen skrev:
> Chano Andersen formulated on tirsdag :

> Jeg tror et Lenovo Enhanced Performance Keyboard er det nærmeste man
> kommer.
> http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-57923

Så går der vist lang tid inden jeg skifter tastatur. :P

- Chano Andersen

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-11 22:27

Klaus Jørgensen skrev:

> Køb et IBM/Lenovo.

I øjeblikket bruger jeg et
http://ts.fujitsu.com/Resources/6/2015530209.jpg

Det skriver helt fantastisk, både kode, fag- og
skønlitteratur