springsadel til salg!
Fra : Tine Gade

Dato : 09-08-01 10:04

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-08-01 10:50

In article <Pine.GSO.4.21.0108091102001.21305-100000@lada.kom.auc.dk>, Tine Gade wrote:
> Først UNDSKYLD hvis dette ikke er det rette forum!!

Det er nemlig helt rigtigt, dette er IKKE det rette forum.
Køb og salg foregår i dk.marked.*
Den du skal bruge er
dk.marked.dyr

Denne nyhedsgruppe er IKKE til køb og salg, læs fundsatsen på
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.hest

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Nielsen

Dato : 10-08-01 07:44

Lad os nu ikke være på nakken af andre over små annoncer. Det er der nok af
i andre grupper.

Lisbeth

Jon Bendtsen <bendtsen@brok.diku.dk> skrev i en

Fra : Heidi Høegh

Dato : 10-08-01 08:23

Nielsen <poel_noerregade@hotmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9kvvt0$av$1@sunsite.dk...
> Lad os nu ikke være på nakken af andre over små annoncer. Det er der nok
af
> i andre grupper.
>
> Lisbeth

Hej Lisbeth
Det har du fuldstændig ret i

Mvh
Heidi Høegh

Fra : Anet

Dato : 11-08-01 21:52

Jeg syntes at det er ok at komme med det man vil sælge eller købe for det
giver alt sammen lidt liv i gruppen som næsten er genopstået fra de døde.

hilsen

Anet

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-08-01 10:22

In article <9kvvt0$av$1@sunsite.dk>, Nielsen wrote:
> Lad os nu ikke være på nakken af andre over små annoncer. Det er der nok af
> i andre grupper.

Nej, for vedkommende kan bare overholde netikketten. Det er uhøfligt.
Det er lige som at bøvse og prutte på en restuarent.

Hvis denne gruppe skal acceptere køb og slag, så skal fundsatsen
laves om. Det kan vi sagtens, men indtil da må de nødvendigvis
henvises til den gruppe de hører til. Ellers risikerer vi jo at
få flere og flere indlæg der ikke hører hjemme her.
Nyhedsgrupperne er indtil i forskellige emner for at det er lettere
at overskue de enkelte grupper, også selvom der ikke læses hver
dag.

ion++

Fra : Peter Bromley

Dato : 14-08-01 10:40

"Jon Bendtsen" <bendtsen@brok.diku.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, for vedkommende kan bare overholde netikketten. Det er uhøfligt.
> Det er lige som at bøvse og prutte på en restuarent.

Også hvis det gøres diskret? (som en del af signaturen fx?)

> Hvis denne gruppe skal acceptere køb og slag, så skal fundsatsen
> laves om.

Jon! Jeg tvivler på at du får nogen herinde til at acceptere slag, når det
gælder heste. Vold mod dyr kan vi ikke acceptere.

;oþ

Peter!

Fra : Tine Gade

Dato : 14-08-01 17:16

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-08-01 19:57

In article <Pine.GSO.4.21.0108141813380.9066-100000@lada.kom.auc.dk>, Tine Gade wrote:
> Sig mig hvem er du, Jon, siden du synes du har så meget at skulle have
> sagt her?!?

Jeg har ikke mere at skulle have sagt en andre, men det er ikke
kun her paa dk.fritid.dyr.hest at netiketten bestemmes. Den er
lavet af en masse brugere lang tid foer jeg brugte nettet.
Laes mere paa www.usenet.dk
http://www.usenet.dk/info/netikettebrud.html
http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html

> Det må vel være flertallet af brugerne der bestemmer hvad der kan
> accepteres og hvad der ikke kan, og ikke et eller andet nedskrevet som du
> så gerne henviser til. Så mange postings er her da heller ikke, ud over

Det er ikke mig der har lavet netikketten, den er lavet for at flest
muligt kan faa glaede af nettet. Den er lavet saa det er lettere at
laese indlaeg, og faa information og meninger igennem.

Af en eller anden grund tror folk altid at de bare kan goere som
det passer dem, og ikke opfoere sig paent. De raaber og skriger
ogsaa bare fordi man forsoeger at goere dem opmaerksom paa
netiketten.
Hvis alle bare goer som det passer dem, saa er det jo anerki.

http://www.usenet.dk/netikette/autoritet.html
http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html
http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html
http://www.usenet.dk/netikette/udbydere.html

Tag nu og laes www.usenet.dk
Der staar mange gode ting, og lad nu vaere med at opfatte det
som en personlig kritik.
Usenet, som samlingen af nyhedsgrupper hedder er en offentlig
resource som vi helst alle sammen skal have glaede af, derfor
er netiketten opfundet. Lige som alle andre uskrevne regler
i samfundet, fx. ikke mase i koer, eller gaa ind foran, at
holde doeren for aeldre og svaglige og give dem pladsen i
bussen.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Jens Harvest

Dato : 14-08-01 21:09

Jon - for god orden skal det da lige nævnes, at du har læst på
lektien......Men helt ærlig, at begynde med at henvise til usenet
netetikette osv. I så en " stille " nyhedgruppe som denne....Det syntes jeg
personligt, vil ligge en >yderligere< dæmper på aktiviteten i denne gruppe
!!
Desforuden syntes jeg da, at diverse køb/salg annoncer vedrørende
heste-artikler er ganske relevante ?

Med Venlig Hilsen

Jens

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-08-01 21:43

In article <vDfe7.298$zL6.8754@news.get2net.dk>, Jens Harvest wrote:
> [...]
> personligt, vil ligge en >yderligere< dæmper på aktiviteten i denne gruppe

Der er vel ikke krav om at der SKAL vaere en vis maengde aktivitet,
vel ?? Og naar der nu existerer ganske glimrende grupper til den
anden aktivitet, saa ser jeg ikke noget forkert i at guide folk hen
til en gruppe der er mere relevant. Der opnaar de jo ogsaa at folk
kommer der for at lede specielt efter det.

> Desforuden syntes jeg da, at diverse køb/salg annoncer vedrørende
> heste-artikler er ganske relevante ?

Det kan diskuteres. Som det er nu er gruppen ikke beregnet til det
og jeg ville blive ked af det hvis en eller flere heste handlere
begynder at spamme nyhedsgruppen med indlaeg hver dag, og paa hver
af de heste de har til salg, eller hvad de har koebere til. Ligeledes
vil jeg blive ked af det hvis diverse hesteudstyrs forretninger laver
indlaeg med deres reklamer, eller hvad de nu har paa tilbud. Der er
et udemaerket saet af grupper til det, nemlig dk.marked.*
Det er ioevrigt ogsaa det at dk.marked er lavet til.

Problemet er at hvis vi tillader private salgsannoncer, saa vil de
smaa stutterier ogsaa have lov, og saa hvis de smaa har lov saa vil
de professionelle have lov ogsaa. Og saa har vi lige pludselig en
HEL masse indlaeg, maaske 100 om dagen. Det passer mig fint der er
1-2 hver dag, saa goer det heller ikke noget at man ikke lige faar
kikket hver dag. Nogle af de andre grupper jeg foelger har opimod
200 indlaeg, HVER dag. Det er for meget.

Der er en grund til at grupperne er inddelt som de er, det er for
at goere det lettere at finde relevante grupper ud fra navnet.
koeb og salg i dk.marked.*, fritids aktivitet i dk.fritid.* osv.

ion++

--

A picture always lies...