App Store
Fra : Lyrik

Dato : 15-01-11 13:11

Jeg synes ikke det nye koncept skal forbigåes i tavshed. Der er i
taskbaren med opdateringen 10.6.6 dukket en App Store ikon frem som
giver adgang til butikken hvor man kan købe programmer til stærkt
nedsatte priser.
Således kan topprogrammet "Aperture" købes for 469,-kroner. Alene
opgraderingspakken kostede 749,-kroner, så vi taler virkelig store
prisfald.
Yderligere må man bruge de downloadede programmer på 5 maskiner, så i
modsætning til hvad den lokale preusser bastant udgød, så må
programmerne flyttes, hvad de let kan. Ellers kunne man jo ikke bruge
dem på 5 maskiner.
Der er også mange gratis programmer og små perler. Lad mig anbefale
"Pinball HD" til bare 18 kroner.

Man kan sige at det er det indbyggede programbibliotek som vi også
finder i Linux Ubuntu. En fed måde at skaffe programmer på.

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 15-01-11 14:23

On 15 Jan., 21:10, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> prisfald.
> Yderligere må man bruge de downloadede programmer på 5 maskiner.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Man kan både overføre programmerne via en memorystick, eller som det
er tiltænkt logge sig på sin App Store konto på recipientmaskinen og
nedlaste programmet en gang til.
Se det udført på en lille video her:
http://luen.dk/App_Store1.mov

Første gang man køber programmet havner det automatisk i taskbaren,
anden og efterfølgende gange lægger det sig bare i "Programmer"

MvH
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-11 12:41

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Første gang man køber programmet havner det automatisk i taskbaren,
> anden og efterfølgende gange lægger det sig bare i "Programmer"

Hej Jens!

Det er ikke fordi, jeg ikke værdsætter din information. Det mindede mig
om, at jeg skal vise App Store til min søn på 11. Han elsker at købe
spil på sin iPhone, og nu kan han også gøre det på sin Mac. Jeg vil bare
bede dig om ikke at sige "taskbar". Det lyder frygteligt Windows-agtig

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 16-01-11 11:33

On 16 Jan., 12:41, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> spil på sin iPhone, og nu kan han også gøre det på sin Mac. Jeg vil bare
> bede dig om ikke at sige "taskbar". Det lyder frygteligt Windows-agtig

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nå men så kom med det. Hvad hedder den "Ikonstrimmel?"

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-11 19:36

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nå men så kom med det. Hvad hedder den "Ikonstrimmel?"

Dock

<http://en.wikipedia.org/wiki/Dock_(Mac_OS_X)>

/thomas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-01-11 19:40

Den 16/01/11 19.32, Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nå men så kom med det. Hvad hedder den "Ikonstrimmel?"
>
> MvH
> Jens

Min mac siger at det hedder en dock.

Mvh Jonas

Fra : Lyrik

Dato : 16-01-11 12:01

On 16 Jan., 19:39, Jonas Jalling <jo...@jalling.dk> wrote:

> Min mac siger at det hedder en dock.
>
> Mvh Jonas- Skjul tekst i anførselstegn -
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tak for oplysningen. Hvad siger den ellers?
Hvis du trænger til at tale med et menneske, så er det OK med mig hvis
du sender mails.

MvH
Jens

Fra : Lyrik