Scanne med iPhone
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-01-11 15:39

Har hørt, at det kan lade sig gøre. Det er vel noget med at finde en app
i appstore? Men hvilken?

Skal man sende den indskannede .pdf-fil fra iPhone eller kan man smide
filen over på puteren og sende den derfra med Mail? Hvordan?

Sagen er, at det aldrig er lykkedes for mig at sende mails fra iPhone på
Telias 3G-net. Server for udgående post er problemet. Har rpøvet
adskillige løsninger, som er foreslået af Telias butikspersonale. Intet
er lykkedes.

Har du din iPhone hos Telia og kan sende mails på deres 3G-net, så
fortæl mig lige din udgående psotserver.

--
v.h., Mich

Fra : Esben

Dato : 15-01-11 16:02

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> er lykkedes.
>
> Har du din iPhone hos Telia og kan sende mails på deres 3G-net, så
> fortæl mig lige din udgående psotserver.

bruger du den der ender på mtelia.dk?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-01-11 17:20

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> bruger du den der ender på mtelia.dk?
>
> vh esben
>
> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad

Hej Esben. Jeg har prøvet smtp.telia.dk - den har fejlet, men ved en
test for fem minutter siden virkede den.

er en mtelia.dk mere stabil?

--
v.h., Mich

Fra : Esben

Dato : 15-01-11 23:09

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Hej Esben. Jeg har prøvet smtp.telia.dk - den har fejlet, men ved en
> test for fem minutter siden virkede den.
>
> er en mtelia.dk mere stabil?

My bad. Jeg tror mtelia primært er en del af APN adressen. Kan i hvert
kiun se den i den forbindelse. DEn rigtige adresse hedder vist derimod
smtp.gprs-connect.dk selv om man skulle formode den adresse kun var for
folk der er på nettet med GPRS og ikke med 3?!

Hvai mna ser på den her side: http://www.smtpserver.dk/ ser det nu
rigtig ud.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-11 12:41

> [...]

> smtp.gprs-connect.dk selv om man skulle formode den adresse kun var for
> folk der er på nettet med GPRS og ikke med 3?!

Jeg bruger normalt MobileMe (smtp.me.com), men jeg kan se, at på min
serverliste har jeg også en "mail1.telia.com". Du kan jo prøve den. Jeg
mener bestemt, den har virket, før jeg satte MobileMe-serveren på. Da
min iPhone virker fint, har jeg ikke så meget lyst til at pille ved den
for at forsøge, om det virker.
Hvad indskanning angår, så kender jeg en, der har affotograferet
sit nøglekort fra NemID. Så har han det altid med. Det er jo sådan set
smart, men det øger jo ikke sikkerheden at have to eksemplarer, man kan
miste.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-01-11 16:06

On 2011-01-15 15:39:04 +0100, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> [...]
>
> Skal man sende den indskannede .pdf-fil fra iPhone eller kan man smide
> filen over på puteren og sende den derfra med Mail? Hvordan?

Genius Scan kan sende dokumenter taget med iPhones kamera som PDF
filer. Den findes i app store.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-01-11 17:20

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> Genius Scan kan sende dokumenter taget med iPhones kamera som PDF
> filer. Den findes i app store.

Tak, tjekker den lige ud. Kan man smide det indskannede over på puteren
(og sende derfra, smat arkivere det der, selvfølgelig)?

--
v.h., Mich

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-01-11 23:59

On 2011-01-15 17:20:17 +0100, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> Tak, tjekker den lige ud. Kan man smide det indskannede over på puteren
> (og sende derfra, smat arkivere det der, selvfølgelig)?

Ja, du kan sende billedet i PDF via e-mail fra iPhone. Når du skanner
så kan du samtidig beskære og rette det skannede op så det ser korrekt
ud. Det er en fiks lille app.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-11 16:50

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Har du din iPhone hos Telia og kan sende mails på deres 3G-net, så
> fortæl mig lige din udgående psotserver.

bruger min egen .. eller firmaets exchange ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-01-11 17:15

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Har hørt, at det kan lade sig gøre. Det er vel noget med at finde en app
> i appstore? Men hvilken?

Scanne hvad? Du kan jo bare tage et billede og sende pr email?

Personligt satte jeg min post op til en google-konto, så spillede det
stort set automatisk.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-01-11 19:18

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110115 <nospam0002+20110115@gmail.com> wrote:

> Scanne hvad? Du kan jo bare tage et billede og sende pr email?
>
> Personligt satte jeg min post op til en google-konto, så spillede det
> stort set automatisk.

Tak for dit svar. Scanne tekster f.eks. - men jeg læser lidt på lektien

--
v.h., Mich