Er det vi ser første tegn på demokrati
Fra : DADK

Dato : 14-01-11 18:37

Det virker sådan. Demonstranterne vil have frie markedsvilkår, billige
varer og ytringsfrihed. Det er gået så vidt at diktatoren har meldt sin
afgang i 2014.

Men i Egypten demonstrerer de også. I Libanon er præsidenten lige gået
af. I Syrien forhandler man med EU, i Marokko demonstrerer folk osv og i
Yemen er der kun én vej.

Er det en "Berlinmur" vi er ved at se falde?

Forstandige folk vil nok sige nej. Jeg husker også hvordan folk på TV
sagde op imod Berlinmurens fald, at godt nok var der opblødning, og
måske ville det blive mere frit for folk at gå mellem Berlindelene, men
det ville være helt vanvittigt at forestille sig at øst brød sammenn. 48
timer efter skete det.

Man kunne forestille sig et "syd" bryde sammen, startende med Tunesien,
hvor de er så fucking trætte af diktatorer, og andre lande, Marokko,
Yemen, Egypten følger trop. Ikke i borgerkrig men slet og ret overgivelse.

Og når de så alligvel er der, og har overgivet sig, så kommer lande som
Aberdajdssjan, Kuwait, Irak og Jordan.

Vi får lige en lille krig i Vestsahara.

Måske havde George Bush aaligevel ret? Nedkæmp én af de fucking stater
og de vil falde som dominobrikker over sigt?

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-11 19:17

On Fri, 14 Jan 2011 18:37:16 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Måske havde George Bush aaligevel ret? Nedkæmp én af de fucking stater
>og de vil falde som dominobrikker over sigt?

Demokrati dur hos os, men er næppe vigtigt for Muhamedanien

Flertalsdiktatur er et problem hos os og vil altid være et kæmpe
problemi Mellemøsten

Jeg under dem ytringsfrihed men imamer vil jo aldrig tillade blasfemi

Lad dem sejle i egen sø og hold dem ude af vort land

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-01-11 20:55

On 01/14/2011 06:37 PM, DADK wrote:

> Vi får lige en lille krig i Vestsahara.
>
> Måske havde George Bush aaligevel ret? Nedkæmp én af de fucking stater
> og de vil falde som dominobrikker over sigt?

Ideen var at Irakisk demokrati ville brede sig, men det har vist meget
lange udsigter.
Et oprør i Muhammedanien vil bringe islamister til magten og sprede
terror overalt.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 17-01-11 12:54

Martin Larsen wrote:

> Ideen var at Irakisk demokrati ville brede sig, men det har vist meget
> lange udsigter.
> Et oprør i Muhammedanien vil bringe islamister til magten og sprede
> terror overalt.

Ja, det kunne man tro. Men når jeg ser på karakteren af
utilfredsheden...Vi står nok med en ny Berlinmur

Fra : DADK

Dato : 17-01-11 12:55

DADK wrote:

> Ja, det kunne man tro. Men når jeg ser på karakteren af
> utilfredsheden...Vi står nok med en ny Berlinmur

Faktisk kan det blive begyndelsen for enden på vores problemer.

Fra : DADK

Dato : 30-01-11 20:50

DADK wrote:
> [...]
> Yemen er der kun én vej.
>
> Er det en "Berlinmur" vi er ved at se falde?

Vanen tro får jeg nok ret.