MS Windows
briani 27239
Denne Computer
Fra : Jesper S Jensen

Dato : 15-01-11 18:38

Hej
Jeg køre Windows XP Pro Og hver gang jeg starter op kommer "Denne Computer"
op på skrivebordet Hvordan for jeg den til ikke at starte Det hele starter
op som det skal men Denne Computer skal ikke starte op Er der nogen der kan
hjælpe På forhånd Tak

Hilsen Jesper

Fra : Leif Neland

Dato : 15-01-11 18:52

Den 15-01-2011 18:38, Jesper S Jensen skrev:
> [...]
> op som det skal men Denne Computer skal ikke starte op Er der nogen der kan

Har du hørt om punktummer, kommaer og linieskift?

Anyway, Klik "start"-> "Alle programmer" -> "Start" om der ligger en
genvej til "Denne Computer".

Fjern den i så tilfælde.

Leif

Fra : Lars E. P.

Dato : 16-01-11 14:47

Sat, 15 Jan 2011 18:51:34 +0100, skrev Leif Neland <leif@neland.dk> :

>Har du hørt om punktummer, kommaer og linieskift?
>
>Anyway, Klik "start"-> "Alle programmer" -> "Start" om der ligger en
> [...]

Har du hørt om talemåden:

"Man skal ikke udtale sig om ting man ikke har forstand på."

Hilsen Lars

Fra : Lars E. P.

Dato : 16-01-11 14:35

Sat, 15 Jan 2011 18:38:04 +0100, skrev "Jesper S Jensen"
<jesper.steen@mail.dk> :

> [...]
>op som det skal men Denne Computer skal ikke starte op Er der nogen der kan

Ikonet "Denne Computer" på skrivebordet er ikke et program der
starter, men et link til mappen "Denne computer".

Hvis du vil fjerne den fra skrivebordet, skal du højre-klikke på
Skrivebordet og vælge Egenskaber i den menu der kommer frem.

Herefter:

Fanen Skrivebord > knap Tilpas Skrivebordet > fjern hak ved "Denne
Computer"

Hvis dette ikke virker, kan du prøve programmet TweakUI som du kan
hente her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Her findes der også andre programmer du måske kan have glæde af.

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 15:18

Lars E. P. wrote:
> [...]

Har du hørt om talemåden:

"Man skal ikke udtale sig om ting man ikke har forstand på."
og det er med vilje jeg har undladt din smiley, for magen til
pladder hjælp skal man sgu lede længe efter, for det er ikke
ikonet "Denne Computer" der er problemet, men en mappe
der åbner.....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-11 16:34

Lars E. P. skrev:

> Ikonet "Denne Computer" på skrivebordet er ikke et program der
> starter, men et link til mappen "Denne computer".

Men det er ikke klart om spørgeren blot vil af med ikonet, eller
om mappen åbnes automatisk. Jeg formoder at det er det sidste -
og det gør Leif Neland også. Så han ved godt hvad han snakker om.

Det ville være meget usædvanligt at bruge ordet "åbne" om et ikon
der blot ligger på skrivebordet.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 16-01-11 23:45

> [...]
> og det gør Leif Neland også. Så han ved godt hvad han snakker om.
>
> Det ville være meget usædvanligt at bruge ordet "åbne" om et ikon

Tak for din støtte

Jeg har netop prøvet at trække en genvej til "Denne Computer" i
start-mappen, og det gav netop den effekt at stifinder åbnede med alle
drevene. Jeg kører vista; jeg formoder det giver noget lignende i XP.

Leif