ZAGGmate til Morten!
Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-01-11 00:30

Det perfekte rejsehylster til iPad'en. Strøm til ugevis og indbygget
tastatur.

Det ligner jo næsten en rigtig bærbar :)

http://www.zagg.com/accessories/zaggmate.php

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-11 10:25

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110115 <nospam0002+20110115@gmail.com> wrote:

> Det perfekte rejsehylster til iPad'en. Strøm til ugevis og indbygget
> tastatur.
>
> Det ligner jo næsten en rigtig bærbar :)
>
> http://www.zagg.com/accessories/zaggmate.php

Jep .. så den på en lille messe jeg var på*. Faktisk rigtig smart, hvis
man har behov for at indtampe en masse tekst mens man er på farten.

/thomas

* fodnote: jeg var afsted uden bærbar, kun med iPad og iPhone og at
skrive længere mails og noter er faktisk temmeligt bøvlet uden et
"rigtigt" tastatur.

Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-11 21:28

> * fodnote: jeg var afsted uden bærbar, kun med iPad og iPhone og at
> skrive længere mails og noter er faktisk temmeligt bøvlet uden et
> "rigtigt" tastatur.

Tjaeh....jeg har den modsatte oplevelse - jeg skriver ligeså hurtigt på
iPad´en, som på et "rigtigt" tastatur. Det samme gør min
"lægesekretær"-kone og mine døtre.

Måske skal du bare øve dig?

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-11 22:57

> Tjaeh....jeg har den modsatte oplevelse - jeg skriver ligeså hurtigt på
> iPad´en, som på et "rigtigt" tastatur. Det samme gør min
> "lægesekretær"-kone og mine døtre.
>
> Måske skal du bare øve dig?

Det er ikke et spørgsmål om øvelse .. jeg kan fint skrive hurtigt og
præcist når når det er korte tekster .. men med længere tekster er det
et spørgsmål om ergonomi og jeg bliver træt og anspændt i mine fingre og
håndled.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 16-01-11 04:57

> [...]
> præcist når når det er korte tekster .. men med længere tekster er det
> et spørgsmål om ergonomi og jeg bliver træt og anspændt i mine fingre og

Nåeh - OK - ja, rigtigt lange tekster har jeg ikke prøvet at skrive
endnu.

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 15-01-11 21:31

> * fodnote: jeg var afsted uden bærbar, kun med iPad og iPhone og at
> skrive længere mails og noter er faktisk temmeligt bøvlet uden et
> "rigtigt" tastatur.

Jeg har også hygget mig med en ZaggMate, og er lidt ærgelig oiver den ikke
findes med dansk keyboard. Men det kan da gå.

Dewsværre er der flere IOS programmer hvor man ikke med tab kan komme fra
felt til fdelt, så man skal lyfte rmen og trykke på skærmen.

Og aller mest ærgeligt er at bla piltaster og F-taster ikke virker med
Citrix Reciver, så når man kører windows programmer er det ikke lige let at
navigere rundt.

Men ellers er det en lækker ekstra detalje på IPad'en.

/Andreas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-11 21:23

> [...]

> Det perfekte rejsehylster til iPad'en. Strøm til ugevis og indbygget
> tastatur.
>
> Det ligner jo næsten en rigtig bærbar :)

Tak for din omsorg, Thorbjørn

Men så forsvinder fidusen ved iPad......

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-01-11 14:31

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Tjaeh....jeg har den modsatte oplevelse - jeg skriver ligeså hurtigt på
> iPad´en, som på et "rigtigt" tastatur. Det samme gør min
> "lægesekretær"-kone og mine døtre.

Så burde du måske lære ordentligt blindskrift og prøve igen

> Måske skal du bare øve dig?

Du mener, skrive lange tekster og så'rn? Kan du ikke skrive nogen af
dine artikler på iPad'en næste gang og så melde tilbage hvordan det går?