Trådløst tastatur til Mac
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 14-01-11 21:32

Hej.

Det er sikkert mig som er blind....men jeg kan ikke finde det.....

Hvor kan man købe et "almindeligt" godt trådløst tastatur med numeriske
taster ude til høre på tastaturet til en iMac. Synes ikke helt om det
lille medfølgende tastatur...

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-11 21:54

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvor kan man købe et "almindeligt" godt trådløst tastatur med numeriske
> taster ude til høre på tastaturet til en iMac. Synes ikke helt om det

De fleste vil virke .. du skal bare leve med at CMD tasten er Windows
tasten og derfor sidder lidt forkert iforhold til et alm. mac tastatur.

Logitech havde engang et par Mac edition tastaturer, men de er
forsvundet så vidt jeg kan se ..

MacAlly og Mathias laver også mac tasturer, bare ikke trådløs (så vidt
jeg kan se)

Jeg vil nok bare droppe trådløst og så købe Apple's kablede model med
numeriske taster ..

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 15-01-11 03:52

Den 14/01/11 21.54, Thomas von Hassel skrev:
> [...]

Pudsigt nok gik det omvendt for mig, der kom fra en PC med et billigt
traditionelt Windowstastatur med det hele. Da jeg anskaffede min iMac,
syntes jeg osse, tastaturet uden numerisk var noget klein i det, og jeg
savnede de genvejstaster, jeg selv havde sat op i Linux/ubuntu, MEN
efter en kortere tilvænningsperiode er jeg blevet rigtig glad for det
lille Mactastatur, så måske du bare skal vænne dig til det.

Jeg købte et Mactastatur med numerisk keyboard til fruen her, og det er
hun glad for, men jeg ville ikke bytte.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-11 12:13

> [...]

> Hvor kan man købe et "almindeligt" godt trådløst tastatur med numeriske
> taster ude til høre på tastaturet til en iMac. Synes ikke helt om det

Jeg var lige ude i Elgiganten her i Esbjerg i går. De havde et ganske
smart, hvidt Logitech trådløst tastatur specielt til Mac. Jeg kan godt
nok ikke finde det på hverken Logitechs eller Elgigantens hjemmeside,
men jeg kan godt huske, da det blev lanceret for nogle år siden. Det er
desværre relativt dyrt. Prisen er vist kr. 599,- (hvis det da ikke var
699,-).
De havde også et Logitec Mac-tastatur med ledning. Det koster
kun kr. 199,95. Designet er mere almindeligt pc-design i sort og sølv. I
hvert fald er det åbenbart muligt at få andre Mac-specifikke tastaturer
end Apples egne.
Jeg har selv gjort det i flere år, at jeg har støvet rundt på de
danske netbutikker med Google efter Apples gamle, hvide trådløse
tastatur, som har de numeriske taster. Sidst jeg hældte vand i mit,
fandt jeg et nyt til kun kr. 250,-. Det er da muligt, man stadig kan
finde nogen på lager, men det kniber nok desværre lidt. Ellers har jeg
godt nok fået et af de små trådløse Apple-tastaturer med min iMac, og
det har jeg såmænd vænnet mig til. Sammen med en Magic Trackpad og en
Magic Mouse fungerer det såmænd fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg