linux og NVIDIA Geforce 2MX, hvordan?
Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 19-12-00 21:44

Jeg har prøvet at installere Redhat 7 på min kones PC En siemens med Nvidia
Gforce 2MX,
men jeg kan slet ikke få nogen grafisk brugerflade frem, er det fordi kortet
ikke er understøttet, og hvad gør jeg ved det.
Jeg har selv leget lidt med Linux på min egen PC uden problemer; men den har
også kun et almindeligt grafikkort.
Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der er en, der gider forklare mig,
hvordan jeg gør; jeg er ikke meget kendt med Linux i kommandobaseret form;
men jeg kan da betjene et tastatur.
Hvis der samtidig er en, der kender en løsning, så Linux kan benytte et
Lasat Speed II "modem", ville det være dejligt.

Med venlig hilsen

Frede Sørensen

Fra : Mr. Funny

Dato : 19-12-00 21:55

On Tue, 19 Dec 2000 21:43:43 +0100, Frede Plesner Sørensen <frede-plesner@image.dk> wrote:
>Hvis der samtidig er en, der kender en løsning, så Linux kan benytte et
>Lasat Speed II "modem", ville det være dejligt.

Jeg fik lasat Speed II til at kalde op til Cybercity,
med dene init streng ATS7=60&K3.
Desværre er den begyndt at melde "Serial Line Is Looped Back"
så jeg må route internettet gennem windows igen

- Chano Andersen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 19-12-00 22:05

"Frede Plesner Sørensen" <frede-plesner@image.dk> writes:

> [...]
> men jeg kan slet ikke få nogen grafisk brugerflade frem, er det fordi kortet
> ikke er understøttet, og hvad gør jeg ved det.

Det lyder underligt. XFree86 4 understøtter GeForce. Har du i øvrigt
hentet den accelerede driver fra NVidias hjemmeside?

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 19-12-00 23:32

"Frede Plesner Sørensen" wrote:

> [...]
> men jeg kan slet ikke få nogen grafisk brugerflade frem, er det fordi kortet
> ikke er understøttet, og hvad gør jeg ved det.

Jeg ved ikke ret meget om RH 7.0, men hvis den installerer en XFree86 4.0.1,
wil du kunne hente de sidste nye drivere på www.nvidia.com.

Jeg har selv en Mandrake 7.2 kørende her, og den kom op første gang på min TNT2
kort (som er den samme driver). Jeg hentede derefter en "nvidia*.src.rpm" og
recompilerede denne og lavede en install, og lidt fixup i XF86Config-4 (som
beskrevet på NVidia's FAQ).

Jeg kan ny køre Descent 3 (som jeg pev lidt over, her for et par dage siden),
med joystick mfl. også gerne sammen med andre processor, så jeg kan se om der
kommer mail selv om jeg spiller, ikke ret nyttigt, men det føles rart Og så
køre det hele SMP, for lige at gøre det hele lidt mere morsomt.

> Jeg har selv leget lidt med Linux på min egen PC uden problemer; men den har
> også kun et almindeligt grafikkort.

NVidia laver bestemt også alm. kort

> Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der er en, der gider forklare mig,
> hvordan jeg gør; jeg er ikke meget kendt med Linux i kommandobaseret form;
> men jeg kan da betjene et tastatur.

Jeg har da forsøgt Ellers må du lige sige til, igen.

> Hvis der samtidig er en, der kender en løsning, så Linux kan benytte et
> Lasat Speed II "modem", ville det være dejligt.

Er det ikke et USB modem ?

/BL

Fra : Bjarne

Dato : 20-12-00 08:05

In article <yeh1yv4f7gt.fsf@vertigo.daimi.au.dk>,
   bjorn@daimi.au.dk (Thomas Bjørn Andersen) writes:

>Det lyder underligt. XFree86 4 understøtter GeForce. Har du i øvrigt
>hentet den accelerede driver fra NVidias hjemmeside?

Jeg er ret sikker på at lige præcis 2MX ikke er understøttet.
Der har de sidste dage været meget diskussion om 2MX i en anden gruppe.
Prøv at søge på dejenews.

--
mvh,
Bjarne

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 20-12-00 12:14

bjb@INGENSPAM.dk (Bjarne) writes:

> Jeg er ret sikker på at lige præcis 2MX ikke er understøttet.
> Der har de sidste dage været meget diskussion om 2MX i en anden gruppe.
> Prøv at søge på dejenews.

Ah, jeg sad og tænkte på GeForce 256 som jeg har haft kørende.

Men fra ftp1.detonator.nvidia.com/pub/drivers/english/XFree86_40/

<strong>Note:</strong> currently released versions of XFree86 4.0.x DO
NOT support the newer GeForce2 family of NVIDIA cards. This includes
cards such as the GeForce2 GTS, the GeForce2 MX, and the GeForce2
Ultra. This has been fixed in XFree86's CVS repository, but will take
a new release before binary distributions pick the support up. If you
have one of these cards, you will need to skip attempting to run the
"nv" driver at this point. </blockquote>

Som jeg læser det, bør 2MX kortet altså være understøttet via NVIDIAs
driver.

Thomas

Fra : Soren Smidt Hansen

Dato : 20-12-00 15:14

> [...]

> men jeg kan slet ikke få nogen grafisk brugerflade frem, er det fordi kortet
> ikke er understøttet, og hvad gør jeg ved det.

XFree86 har lige released en ny X-server 4.0.2. De skriver, at GeForce2 MX
er understoettet. Det var den ikke foer (4.0.1 som foelger med RH7).

--
Mvh Søren Smidt Hansen
sosh@daimi.au.dk

Fra : Kasper Myram

Dato : 20-12-00 16:26

> XFree86 har lige released en ny X-server 4.0.2. De skriver, at GeForce2 MX
> er understoettet. Det var den ikke foer (4.0.1 som foelger med RH7).

Det kunne jeg nu ikke finde!

Burde den ikke stå her, så...?
http://www.xfree86.org/4.0.2/nv.4.html

--
Best Regards

Kasper Myram
System Integrator
Professional Services
Obtree Technologies Scandinavia A/S
Vilvordevej 2
DK - 2920 Charlottenlund
Tlf.: +45 70 27 87 97
Fax: +45 39 63 45 76
Mobil: +45 28 88 07 96
Web: www.obtree.com
Mailto:kasper.myram@obtree.com

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 21-12-00 09:33

"Kasper Myram" <kasper@ecovisor.com> wrote in message

> Det kunne jeg nu ikke finde!
>
> Burde den ikke stå her, så...?
> http://www.xfree86.org/4.0.2/nv.4.html

ved ikke, men release notes
<http://www.xfree86.org/4.0.2/RELNOTES2.html#2> siger følgende:

"The NVIDIA (nv) driver has been updated to include support for
the GeForce2"

--
Frederik Dannemare, Linux-World Danmark, www.linux-world.dk

Fra : Kasper Myram

Dato : 21-12-00 23:19

Frederik Dannemare wrote:

> "The NVIDIA (nv) driver has been updated to include support for
> the GeForce2"

Jaa-jooo... men det var nu rart, om der EXPLICIT kunne stå MX :) Jeg er
lidt træt af, at kaste mig rundt mellem woody og potato, og mellem
mystique og mx-kortet ... ARHG! :) Nu er det altså osse fyraften!

--
Kind regards

[...]
The information contained in this electronic mail transmission is
intended by Obtree Technologies Inc. for the use of the individual
named or company or department to which it is directed and may contain
information that is privileged or otherwise confidential. If you have
received this electronic mail transmission in error, please delete
it from your system without copying or forwarding it, and notify
the sender of the error by email.
Thank you..signature

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-12-00 22:25

Kasper Myram <kasper.myram@obtree.com> writes:

> Jaa-jooo... men det var nu rart, om der EXPLICIT kunne stå MX :) Jeg er
> lidt træt af, at kaste mig rundt mellem woody og potato, og mellem

Well, du har vel ikke fået så meget ud af det den sidste uges
tid. Woody blev spolet tilbage til potato for et par dage siden i
forbindelse med implementering af testing.

Fra : Kasper Myram

Dato : 21-12-00 23:27

Peter Makholm wrote:
> Well, du har vel ikke fået så meget ud af det den sidste uges
> tid. Woody blev spolet tilbage til potato for et par dage siden i
> forbindelse med implementering af testing.

Jeg mente osse unstable - sqeeze me! :)