MS Windows
briani 27239
Mine to DVD drev forsvinder ???
Fra : Viktor Andersen

Dato : 12-01-11 22:52

Hej,

Jeg har fået et problem. Mine to dvd drev er pludselig ikke mere synlige,
når jeg åbner for min stifinder.
Først når jeg lægger en cd eller dvd skive i, dukker de frem, men
ligesåsnart jeg fjerner skiven igen, så forsvinder drevet igen fra
stifinderen. Hvordan ændrer jeg på det, så begge drevene er synlige hele
tiden.
Operativsystem: Windows 7

Hilsen

Viktor

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-11 00:15

Viktor Andersen skrev:

> Jeg har fået et problem. Mine to dvd drev er pludselig ikke mere synlige,
> når jeg åbner for min stifinder.

Der findes en indstilling til at skjule tomme drev, men i min
Windows 7, har jeg valgt det og kan alligevel se mit dvd-drev.

Men du kan jo prøve om det kan hjælpe dig. Du finder
indstillingen her:

Kontrolpanel - Mappeindstillinger - (faneblad) Vis:
Sæt eller fjern hak ved "Skjul tomme drev".

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-01-11 01:18

Er det en brænder? I så fald er det formentlig brændingsfunktionen i
Windows der gør det synligt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-11 01:59

Jens Peter Karlsen skrev:

> Er det en brænder?

Ja. Findes der dvd-drev der ikke kan brænde?

--
Bertel

Fra : Rado

Dato : 13-01-11 04:40

On Thu, 13 Jan 2011 01:58:59 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Ja. Findes der dvd-drev der ikke kan brænde?

Ja, jeg har da et. Om de bliver lavet mere ved jeg dog ikke.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Kurd

Dato : 13-01-11 12:15

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg har da et. Om de bliver lavet mere ved jeg dog ikke.

edbpriser angiver 46 cd-rom-drev, 121 dvd-rom-drev og 23 BR-drev.

Fra : Viktor Andersen

Dato : 13-01-11 22:00

Hej Jens,

Både og - Det ene drev er et CD drev men ingen brænder og det andet drev er
en DVD brænder

Hilsen

Søren

Fra : Viktor Andersen

Dato : 13-01-11 21:58

Hej Bertel,

Det har jeg desværre prøvet men uden held.

Hilsen

Viktor

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-01-11 02:16

Viktor Andersen skrev:

> Det har jeg desværre prøvet men uden held.

Så prøv om du kan fjerne drevene fra systemet og lade dem blive
fundet igen (idet jeg formoder du ikke har brugt eksterne
drivere). Det kan du gøre i Enhedshåndtering under System (fra
Kontrolpanel).

--
Bertel

Fra : Viktor Andersen

Dato : 14-01-11 22:04

Tak for dit forslag Bertel, Det har jeg nu prøvet. Jeg har afinstalleret
de to drev i enhedshåndteringen og genstartet computeren.

Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
stifinderen, når de er tomme.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 14-01-11 23:51

On Fri, 14 Jan 2011 22:04:19 +0100, "Viktor Andersen"
<virgilante@sol.dk> wrote:

>Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
>enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
>stifinderen, når de er tomme.

Har du prøvet om denne side kan hjælpe dig
http://support.microsoft.com/kb/314060/da

Erik Helmer Nielsen

Fra : Viktor Andersen

Dato : 15-01-11 13:40

Hej Erik,

Tak for dit ellers rigtig gode forslag, men computeren kunne iukke finde
nogen fejl.

Hilsen
Viktor

Fra : Pico

Dato : 15-01-11 00:39

Den 14-01-2011 22:04, Viktor Andersen skrev:
> [...]
>
> Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
> enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i

Er der noget unormalt i det, mine ses da heller ikke i stifinder når de
er tomme, men godt nok i TotalComander.

--
MVH
Pico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-11 08:40

Pico skrev:

> Er der noget unormalt i det, mine ses da heller ikke i stifinder når de
> er tomme, men godt nok i TotalComander.

Mit drev ses uanset om der er skive i eller ej. Mine kortdrev er
skjult når de er tomme.

--
Bertel

Fra : Viktor Andersen

Dato : 15-01-11 13:42

Hej Bertel,

Rigtigt, tidligere var min opsætning fuldkommen mangen til din med hensyn
til cd/DVD drev og kortlæsere.

Fra : Pico

Dato : 16-01-11 00:58

> Mit drev ses uanset om der er skive i eller ej. Mine kortdrev er
> skjult når de er tomme.

Hos mig er både DVD og kortdrev skjulte i stifinder når de er tomme,
hvorimod TotalComander viser dem alle. Hvad mon forskellen skyldes?

--
MVH
Pico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-11 07:20

Pico skrev:

> Hos mig er både DVD og kortdrev skjulte i stifinder når de er tomme,
> hvorimod TotalComander viser dem alle. Hvad mon forskellen skyldes?

Jeg gætter på at det er forskelle fra fabrikkens side. Jeg har en
cd hvorfra man kan boote til DOS, på alle mine andre pc'er (4)
kan jeg bruge cd- og dvd-drevene under DOS, men på denne her
maskine bliver der ikke fundet nogen drev.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-01-11 10:18

Dette ses ofte (altid) hvis DVD drevet er sluttet til med SATA.
Det er blevet mere almindeligt i nyere PC'er at DVD drev er tilsluttet
med SATA.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 16 Jan 2011 07:19:31 +0100, Bertel Lund Hansen