MS Windows
briani 27239
Vista: Netværksproblemer
Fra : Martin Ploug

Dato : 12-01-11 20:56

Hej

Jeg bruger Windows Vista og oplever i dag onsdag den 12. januar nogle
underlige ting. Der er blevet installeret to Windows-opdateringer,
og jeg ved ikke, om det kan have noget at sige.

De tre konkrete problemer jeg oplever er følgende:

1. Der er et rødt kryds over ikonet for netværk nede ved uret.
Når jeg holder cursoren over står der "Forbindelsesstatus: ukendt".
Jeg kan dog godt komme på internettet og sende og modtage post, så det
kan undre mig lidt. Dog har jeg problemer med at hente software.
Det lykkedes mig f.eks. ikke at hente opdateringer til Superantispyware.

2. I one.com's kontrolpanel kan jeg ikke bruge funktionerne WebCreator
og FileManager. Det har jeg ikke tidligere haft problemer med.
Jeg bruger IE8 til dette.

3. Via mit arbejde har jeg adgang til en Citrix Access Gateway. Det
plejer også at fungere helt fint, men det kan der nu heller ikke skabes
forbindelse til.

Jeg aner ikke lige nu, hvad jeg skal stille op.
Kan det være noget virus, eller er der mon problemer med de Windows-
opdateringer, som netop er blevet installeret?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-01-11 21:41

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen
> Det lykkedes mig f.eks. ikke at hente opdateringer til
> Superantispyware.

Det tyder meget på noget virus/spyware/malware - det kan typisk finde på
at blokere for den slags.

> Kan det være noget virus, eller er der mon problemer med de Windows-
> opdateringer, som netop er blevet installeret?

Jeg tror ikke på at opdateringen er skylden - mere på at stammer fra en
hjemmeside eller anden fil, du har brugt på PC'en.

Jan