MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genoprettelse af Vista Home Basic
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-11 15:18

Vista Home Basic i fejlsikret mode med kommandoprompt.

Findes der mon en kommando i kommandoprompt, hvormed man kan komme ind til
systemgendannelse fra tidligere gendannelses punkter?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-11 00:20

"Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk" skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Findes der mon en kommando i kommandoprompt, hvormed man kan komme ind til
> systemgendannelse fra tidligere gendannelses punkter?

Hvis du har installations cd.en kan du bruge følgende metode:
http://www.vistax64.com/tutorials/194765-system-recovery-options.html

Ellers kan du downloade det nødvendige her:
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Endelig kan man lave en ultimate boot cd for windows, idet der ligger et
Vista Recovery Console program på.
http://www.ubcd4win.com/

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-11 10:20

Mange tak for rådene.

Den 12/01-2011 klokken 00:19, skrev
"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk>
i <4d2ce594$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Hvis du har installations cd.en kan du bruge følgende metode:
> http://www.vistax64.com/tutorials/194765-system-recovery-options.html

Den tilhørende installations cd regner jeg med at få fat i i aften. (Det
er sønnens maskine). Så skal dette prøves.

> Ellers kan du downloade det nødvendige her:
> http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Den prøvede jeg i går - uden success. PC'en læste godt nok meget fra
dvd'en under boot processen. hvorefter den startede op med samme version
som på hd'en
Muligvis skal jeg blot prøve en ny download:

> Endelig kan man lave en ultimate boot cd for windows, idet der ligger et
> Vista Recovery Console program på.
> http://www.ubcd4win.com/

Denne ser besværlig ud fra en ikke profs øjne
Kræver vist noget mere viden om, hvordan den skal 'strikkes' sammen.

Isoleret set er mit problem, at ligemeget hvad jeg prøver at åbne med
stifinder, giver det "klassen er ikke registreret".
Skyldes tilsyneladende, at filen ExplorerFrame.dll er defekt. (Indeholder
0 bytes).
Jeg har hentet en ny ExplorerFrame.dll fra nettet, men - selvom jeg kører
som administrator og i fejlsikret tilstand, kan jeg ikke få tilladelse til
at lægge den ind i c:windows\system32.
Og - da stifinder ikke virker, kan jeg kun anvende kommando prompt.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-11 13:50

Den 12/01-2011 klokken 10:20, skrev
i <4d2d7815$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> [...]

> Den tilhørende installations cd regner jeg med at få fat i i aften. (Det
> er sønnens maskine). Så skal dette prøves.

Denne svipsede så. Må nu vente i nogle dage

> [...]
> som på hd'en
> Muligvis skal jeg blot prøve en ny download.

Dette har jeg så prøvet. Samme resultat.

> [...]
> tilladelse til at lægge den ind i c:windows\system32.
> Og - da stifinder ikke virker, kan jeg kun anvende kommando prompt.

Det nye spørgsmål:
Hvordan mon jeg får denne fil lagt ind i c:windows\system32 med kommando
prompt? (Adgang nægtet).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-01-11 01:25

> Det nye spørgsmål:
> Hvordan mon jeg får denne fil lagt ind i c:windows\system32 med kommando
> prompt? (Adgang nægtet).
>
> Med venlig hilsen,
> Kjeld

Hvordan er du nået frem til, at netop denne fil genererer fejlen? Får du
nogen form for fejlmeddelelse?
Normalt opstår fejlen med, at klassen ikke er registreret, som en fejl i
registreringsdatabasen, og den kan så ofte løses med kommandoen
Regsvr32 ***.dll hvor stjernerne udskiftes med filnavnet.
Herefter genstartes og så skulle det virke.
En fil på 0 bytes tyder dog ikke på noget godt.
Du kan evt. prøve at lave en ultimate boot cd og så boote på den, idet du så
arbejder i et virtuelt miljø og måske derved kan komme til at kopiere.
Garanti kan jeg dog ikke give, men hvis den kører, vil det spærre for, at en
ny version kan kopieres ind.
Da ultimate arbejder virtuelt, vil filen ikke være aktiv, og derved skulle
der være en chance for, at du kan overskrive med en ny.
http://www.ubcd4win.com/

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-11 17:48

Den 14/01-2011 klokken 01:25, skrev
i <4d2f97ec$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Hvordan er du nået frem til, at netop denne fil genererer fejlen? Får du
> nogen form for fejlmeddelelse?

Ved boot denne fejl:
Rundll32.exe - klassen er ikke registreret.

Efter boot og dobbelt klik på 'Computer':
Explorer.exe - klassen er ikke registreret.

Efter boot og dobbelt klik på 'Controlpanel':
Control.exe - fejl i afbildning
C:\windows\system32\explorerframe.dll - ikke beregnet til at køre i
windows, eller indeholder fejl.
26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683
klassen er ikke registreret.
(Det er denne fil, der er på 0 bytes).

> [...]
> registreringsdatabasen, og den kan så ofte løses med kommandoen
> Regsvr32 ***.dll hvor stjernerne udskiftes med filnavnet. Herefter

Dette er prøvet.

> [...]
> Da ultimate arbejder virtuelt, vil filen ikke være aktiv, og derved
> skulle der være en chance for, at du kan overskrive med en ny.

Denne har jeg kigget på, men synes, at 'bygge' instruktionerne virker
noget forvirrende.
Bl.a. kræves der, at jeg indsætter installations dvd'en til WinXP

Har i dag søgt mere grundigt efter explorerframe.dll på maskinen. Ser så,
at der ligger et par stykker på c:\windows\winsx\x86..........., men disse
har en anden størrelse end den, jeg hentede på nettet.
Så det ender nok med en ny, ren installation.

Her ville jeg være fristet til at installere en XP fra en 'afdød' desktop.
Men det må man jo ikke, da det er en OEM version, og kan sikkert heller
ikke - fra en desktop til laptop.

Spekulerede forøvrigt på, om følgende kan lade sig gøre:
Montere HD'en i en docking station på min desktop.
Og få tilladelse til at kopiere en 'god' fil ind i System32.
Geninstallere HD'en, og så køre en Regsvr32 ?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-01-11 00:19

> [...]
> Og få tilladelse til at kopiere en 'god' fil ind i System32.
> Geninstallere HD'en, og så køre en Regsvr32 ?

Det er et forsøg værd, idet du så igen opnår nogenlunde det samme som at
forsøge i fra ultimate boot cd i et virtuelt miljø. Det vigtige må være, at
indholdet på disken ikke er aktivt. Jfr. din fejlbeskrivelse, synes jeg dog,
at det tyder på at der fejl i flere filer en blot den ene, som du vil
skifte.

Kurt

Fra : Edmund

Dato : 15-01-11 01:04

Den 15-01-2011 00:19, Kurt B. Andersen skrev:

> Det er et forsøg værd, idet du så igen opnår nogenlunde det samme som at
> forsøge i fra ultimate boot cd i et virtuelt miljø. Det vigtige må være,

Kan han ikke bruge en Ubuntu(Linux) cd i stedet.

http://www.ubuntu.com/

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-11 01:07

Den 15/01-2011 klokken 00:19, skrev
i <4d30d9fb$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> [...]
> være, at indholdet på disken ikke er aktivt. Jfr. din fejlbeskrivelse,
> synes jeg dog, at det tyder på at der fejl i flere filer en blot den

Ja, og det ender sikkert også med en ny-installation.
Men det skal da lige først forsøges. Så kan jeg jo også samtidig redde
evt. 'bevaringsværdige' filer.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-11 12:22

Den 15/01-2011 klokken 01:07, skrev
i <4d30e60d$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Ja, og det ender sikkert også med en ny-installation.
> Men det skal da lige først forsøges. Så kan jeg jo også samtidig redde
> evt. 'bevaringsværdige' filer.

Nå, denne manipulering med system32 i en docking station lykkedes ikke

Ved kopiering af en 'god' fil fra en anden mappe til system32:
"du skal have administrator tilladelse til at udføre denne handling"
"fortsæt"
"Du skal have tilladelse til at udføre denne handling"
"forsøg igen eller annuler"

Forsøg på sletning af den 'dårlige' fil i system32:
"du skal have administrator tilladelse til at udføre denne handling"
"fortsæt"
"Du skal have tilladelse fra S-1-21-2625678703-3294103816-1501290933-500
for at foretage ændringer i filen"
"forsøg igen eller annuler"

Mener, at jeg engang har set noget om, at man skulle tage ejerskab af
sådan en extern disk, men husker ikke hvor og hvordan.

Jeg kører Win7 home premium i administrator mode.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-01-11 23:39

> [...]
> sådan en extern disk, men husker ikke hvor og hvordan.
>
> Jeg kører Win7 home premium i administrator mode.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421

Gælder også for efterfølgende versioner.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 19:49

Den 15/01-2011 klokken 23:38, skrev
i <4d3221df$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421
> Gælder også for efterfølgende versioner.
> Kurt

Tusind tak for alle de gode råd, som jeg har fået undervejs.

Men - det endte alligevel med en ny, ren installation, med de derefter
følgende 'udfordringer' (*)

(*)
101 Microsoft updates, hvoraf jeg nu efter 2½ time er nået til nummer 30.
Derefter geninstallation af alle hjælpeprogrammer.
Og så kan jeg begynde at fejlsøge, hvorfor der ikke kan tændes for det
trådløse netkort.

Giver sikkert beskæftigelse i et par dage

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ole C

Dato : 16-01-11 21:56

> [...]
> trådløse netkort.
>
> Giver sikkert beskæftigelse i et par dage

Det er den slags der lærer folk at lave et image.....

--
vh
Ole C